Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter jeg måtte gå over til å gi sønnen min nan, har han vært plaga med hard mage. (han er 5 uker). har i en uke nå brukt ca en halv teskje maltekstrakt i melka. Det har hjulpet litt, men ikke nok. Er det på tide å ringe legen, eller kan det være nok å bytte til et anna pulver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på med en hel stor teskje malt! Da skal bæsjen komme etter ei stund. Men da må du bruke en del da=) Ikke hele tiden såklart.. Men 1-2 ganger etter hverandre. Ring lege hvis du føler for det! Er du redd og usikker, så ring.

Skrevet

Lillemor fikk 1/2 ts malt til hvert måltid, ellers stoppet magen hennes helt opp. Etterhvert som melkemengden økte, så fulgte malten med. Nå får hun 1 ts, og det trenger hun.

Første tillegget hun fikk var NAN, men hun kastet det opp igjen. Og å se et lite nurk på 2 uker spy, var ingen god opplevlese....

Vi gikk over til COLLETT og det har vært smooth sailig :) Men det var for oss, trenger jo ikke være sånn for dere, det er det som er så vanskelig. Det finnes ingen fasitsvar :(

Prøv litt oftere med malt, og gi gutten din øvelser med bena så ofte du kan (feks til hvert stell). Øvelse hvor barnet ditt ligger på ryggen og du tekker bena hans opp mot magen - som om han gikk ned på huk... Æh, litt svårt å forklare, men håper du skjønte det :)

Masse lykke til, jeg har selv vært der du er nå...!

Nå skal jo også gutten din på 6 ukers kontroll og da skal jo legen lytte på tarmene hans.. Nevn situasjonen til barnelegen på helsestasjon og se hva h*n svarer :)

Skrevet

hehe.. skjønte bengymnastikken ja;) kjørte på med en stor ts malt, og en rekke øvelse med bena. Ved neste bleieskift bæsja han helt bort på veggen! trudde ikke det kunne komme så mye dritt fra en baby, så takk for tips! Nå er gutten storfornøyd, og han sov så godt i natt han ikke har gjort på lenge, så da er mor også fornøyd;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...