Gå til innhold

Kan man bruke Kloramfenikol som har vært åpen mer enn 4 uker...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten mistanke om at frøkna her holder på å få øyekatarr på ene øyet....har stående en flaske med øydråper fra sist hun hadde det (ca 3 mnd siden tror jeg.....) men det står på flaske at den bør ikke brukes etter 4 uker....er dette pga at den bare mister noe av virkningen, eller kan det "skje" noe mer drastisk....?

Tenkte til legen å få tak i ny flaske i morgen om det ikke er bedre, men tenkte jeg kunne bruke av den flasken jeg har inntil videre dersom det ikke gjør noen skade....?

Skrevet

Det skjer ikkje noko farlig den har bare mista virkninga si, kan hjelpe litt men ikkje i den grad som ein ny ein.

Skrevet

grunnen til at man ikke skal bruke øyedråper som har vært åpnet mer enn en mnd, er at effekten er redusert, og sjansen for at bakterier fra øyet er kommet i flasken er ganske stor. Så de har ligget i flasken og florert og koset seg siden sist øyedråpene ble brukt.

Så i absolutt verste fall, så kan du risikere at jenta di blir verre ved bruk av den åpne kloramfenikol.

Visst jeg hadde vært deg, så hadde jeg kjøpt nye øyerdråper :D

Skrevet

Nei, då er det betre med reint vatn

Skrevet

Ok:-)

Takk jenter:-)

Da skyller vi med rent vann i dag, så får vi tak i nye dråper i morgen vi:-) Fri fra barnehagen i morgen uansett, så da skulle det gå bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...