Gå til innhold

Ferdig utdannet til sommeren, termin i høst....hjelp!!!!!

elli81

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger sårt noen råd.

Jeg er ferdig utdannet sykepleier nå til sommeren. Er gravid med termin i begynnelsen av novenber. Slik jeg har forstått det rekker jeg ikke å jobbe i seks mnd etter at jeg er ferdig utdannet, og får derfor ikke penger i permisjonen. Stemmer dette?

Jeg har fått meg meg at mange i samme situasjon søker seg til et nytt studie for så å fa penger av lånekassen. Kan dette være lurt for meg?

Blir så forvirret av dette merker jeg..., blir veldig glad for svar :)

Fortsetter under...

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har termin 12.sept forresten, når har du? Bor du i Tr.heim, el kanskje noen av dere andre gjør det? Greit med noen i samme båt liksom.

Uansett, jeg søker nytt studium til høsten, har heldigvis 1 år igjen av retten til stipend fra lånekassen (8år totalt). Man trenger ikke avlegge eksamen, det har jeg sjekket og dobbelt sjekket igjen. Bare søk permisjon etter at du har kommet inn på studiet så ordner det seg. 10 000kr rett inn på kontoen hver mnd uten å gjøre noen ting:-) Det er greit. Ihvertfall når alternativet er en engangsum fra NAV på 30-og-noe tusen.

Annonse

Som student har du rett på vanlig stipend og lån (85000), der alt blir omgjort til stipend (uavhengig om du fullfører eller ikke). I tillegg får man forsørgerstipend på 1300 kroner i måneden.

I likhet med andre mødre, får man barnetrygda på 970 kroner i måneden.

---

Dersom man ikke har noe særlig høy inntekt, har man også rett på engangstøtta til NAV på 35.000 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...