Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har ett barn, men hvor blir det av nummer to? Vi har nå forsøkt å bli gravide i 1 år og 4 måneder. Ingen ting feiler meg. Ingen ting feiler mannen min. Jeg tisser på stenger, hatt en pergotimekur, går til akupunktur. Jeg er 35 år og jeg redd. Redd for at jeg ikke skal få ett søsken til jenta mi. Jeg forsøker å ta det rolig, men det går bare en kort tid om gangen. Så blir jeg like redd igjen og veldig utålmodig.

Alt som skjer er at andre damer rundt meg blir gravide. I dag fikk jeg vite at mammaen til bestevenninna til dattera mi er gravid. Da jeg kom hjem begynte jeg bare å grine. Storgrine. Hulke. Jeg er jo glad på hennes vegne, men at de har fått det til så lett gjør bare at jeg føler meg så utilstrekkelig. Alle naboene er gravide - nå for tredje gang. Jeg vil ha ett barn til.

Jeg er så glad i jenta mi og veldig glad for at jeg har henne. Men jeg vil jo gjerne gi henne ett søsken.

Hva gjør jeg nå? Skal jeg forsøke IVF når det ikke er noe galt? Jeg har vært gravid tre ganger (to spontanaborter) så jeg vet jo at jeg kan bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at det ikke er noe galt? Har du tatt bldoprøver og UL hos gyn, sjekket hormonnivået og forholdene i livmora? Har mannen din testet sæden sin?

Skrevet

Alle tester er gjennomført. Tuber, svømmere, blodprøver, hormoner, ultralyd.

Skrevet

Hei Pompel! (Fint nick!!)

Som å lese om meg selv! Skjønner deg derfor veldig godt!!! Vi har prøvd i et år nå uten noe resultat. Vi har også fått konstatert at alt er bra.... har forsøkt alt fra hostesaft, vitaminer, rumpa høyt, akupunktur og en pergokur :-( Har liksom mista trua på at det noen gang skal gå bra, men det hender jeg er litt positiv også altså :-)

Fordelen din er jo at du er noen år yngre enn meg (jeg er 39) og at du faktisk har blitt gravid, selv om du har mistet. Du er ung nok til å søke om IVK (det må jeg evnt. betale selv privat). Mange positive ting!!!

Vet ikke om dette var noe til trøst, men jeg ønsker deg ihvertfall masse lykke til!

Skrevet

Det har vært en barriere for meg å gå inn på dette forumet. Å gjøre det ble det samme som å innrømme overfor meg selv - at jo - vi har ett problem. Svaret fra "ønsker attpåklatt" var veldig trøstende og hjalp meg til å se litt lenger frem.

Har også sett - både på dette forumet og andre lignende - at gynekologen jeg har gått til (Merete Blakstad) helt klart kan erstattes med en annen.

Jeg tenker nå å slutte med å "slappe av", men ta skjeen i egne hender. Få utredning hos en gynekolog jeg stoler på, samt gå for IVF hvis ikke noe skjer før - eller i løpet av sommeren. Tips til god gynekolog i Oslo for barnløs-utredning mottas med takk.

Har forøvrig blitt tipset om en privat klinikk i Haugesund som er verdt pengene hvis vi går for IVF. Jeg sparer gladelig feriebudsjettet for å kunne få barn.

Skrevet

Så hyggelig at det jeg skrev var til litt hjelp!

Jeg kan anbefale gynekologen som jobber på Balderklinikken - veldig hyggelig og flink dame synes jeg! Jeg har forøvrig hørt at Aleris er bra på prøverør, men det er sikkert også den klinikken du har hørt om. Det er jo også et spørsmål om kostnad! Jeg tror du er ung nok til å få en god pris på en prøverørspakke på 3 ganger! Du får sjekke ut litt!

Jeg tror jeg prøver noen runder med pergo til før jeg evnt. går videre med prøverør.....men det er den tiden som renner ut da! Stress stress!

• 4 uker senere...
Skrevet

Endelig. To streker på pinnen. Nå er jeg glad for at jeg kan bli gravid igjen, men redd for å miste igjen.

Etter å ha kjent på frustrasjonen av å ikke bli gravid - så kommer jeg til å snakke anderledes om min egen graviditet til andre.

Takk for alle oppmuntrende ord. Lykke til.

Skrevet

Gratulerer så masse, Pompel! Så fint at det ordnet seg for deg!

Gjorde du noe spesielt denne gangen?

Jeg begynner selv å bli rimelg frustrert, og alle gode tips mottas med takk.

Skrevet

Vet du hva? Jeg tror det er det lureste du kan gjøre! For meg, som hadde veldig lange sykluser før jeg ble gravid med førstemann, begynte jeg å slappe av den dagen jeg begynte på utredning. Hos meg kom det i gang av seg selv, og den første 4 ukersyklusen hadde jeg den måneden jeg ble gravid. Før det gikk det opptil 4 mnd!!!! Første besøket hos gynekolog var en befrielses; jeg la alle tankene mine og problemene mine i hans hender. DA begynte jeg å slappe av. "De hjelper meg! Dette går bra", tenkte jeg. Og det gjorde jeg.

Så det å komme i gang med utredning hjalp meg, i hvertfall! Lykke til!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har ofte lurt på hva jeg gjorde denne gangen i motsetning til sist. og her kommer listen:

- koste meg når vi hadde sex og tenkte ikke så mye på graviditet

- gått til akupunktur i 3 måneder www.familie-klinikken.no

- tok solvipect i tiden rundt eggløsning

- gikk delvis sykemeldt i lang tid for å stresse ned

- hadde time for utredning på Røde kors klinikken og tenkte at det var de som fikk ordne det.

Skrevet

Hei igjen.

Ja, nå er jeg gravid også. Jeg klarte også å slappe litt mer av i denne siste pp-en, blant annet fordi jeg hadde bestemt meg for å søke behandling hvis det ikke gikk nå. Har heller ikke vært så stresset - av samme grunn.

Får håpe at det går bra med oss alle. Hvor langt er du på vei nå, Pompel?

Skrevet

HEI!

Ser det er ei stund siden innlegget kom, men bare må svar deg...... hmmmm, hvorfor trist??? Når du er trist utsondrer kroppen din NEGATIVE hormoner og du blir garantert IKKE gravid. Dessuten har du kun prøvd i snaut ett år, hva er det livet tatt i betraktning????

Har du lyst å lese "min oppskrift" ? ..... Opp med haka, spis sunt, le masse, fokuser på at du allerede har et herligt friskt barn, du er ung og alle muligheter er tilstede. Husk du er din egen lykkes-smed!!.verdsett det positive i ditt liv, ta timer hos en dyktig fotsone terapeut (sjekk om terapeuten har et spesial-felt på graviditet, det lønner seg!) og før du får sagt KAKE er nok bolla i ovnen,

Disse ord fra ei som jobba ræva av seg i 4år, brukte 60 000kr alt ble gjort i forsøket med å bli gravid,,, så jeg tror jeg vet hva det går ut på...

Tvi tvi all hell og lykke din vei!

ps, du må gjerne svare meg...........

Skrevet

Hei!

Hvis du hadde lest hele tråden så ville du sett at hun nå ER gravid. Alle veit at man skal tenke positivt, ikke stresse etc, men man har kanskje ikke så veldig god tid når man er rundt 40 :o) Jeg ønsker ihvertfall Pompel hell og lykke i svangerskapet. Tror ikke hun er så lei seg lenger :o)

Skrevet

Så hyggelig at det gikk for deg også. Jeg er ti uker på vei. Var til tidlig ultralyd og hørte hjerteslag i uke 7. Kvalm og dårlig. Håper på snarlig bedring så jeg kan glede meg over graviditeten.

Skrevet

Du kan ikke være seriøs! Negative hormoner. Det klarer jeg dessverre ikke ta seriøst. Jeg startet på dette med friskt mot og lei meg blei jeg først etter ett år.

At du strevde sånn synes jeg selvfølgelig ikke er noe hyggelig, men du kan jo ikke kjenne alle andre på dine egne erfaringer.

Men man blir faktisk ikke gravid i hodet. Å påstå at godt mot og positive tanker gjør at man blir gravid er nesten det samme som å gi alle sliterne som mister motet av og til selv har skylden for at de ikke får det til.

Er gravid i dag. Selv om jeg ofte har vært lei meg og sliten de siste 6 månedene. Jeg kommer til å være både redd, sinna, glad og lei meg i hele svangerskapet. Min baby kommer til å måtte leve med alle mine humørhormoner både i og etter svangerskap.

Skrevet

Gratulerer med graviditeten Pompel! Forstår godt at du har vært lei deg. Vi kan jo faktisk ikke styre våre egne følelser. Og selv om du prøver å være glad og tenke positivt, så ligger det leie der i bakhodet likevel. Vet dette veldig godt selv da jeg også strevde i flere år med å få andremann. Var heller ingenting galt med meg eller mannen min, men måtte likevel ha prøverør til slutt. Nå vil vi prøve på en tredje, men tror jeg har mere roen nå.

Lykke til videre i svangerskapet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Fantastisk godt skrevet. :) babisen får leve med alle humørhormonene våre.

Lykke til, og gratulerer så mye! håper kvalmen har gitt seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...