Gå til innhold

Fungerer barselgruppen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en hyggelig gjeng, men det er ikke så mye aktivitet, lite inaktiv tycker jag. Hvordan er deres grupper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vår fungerer aldeles utmerket!! Vi treffes hos hverandre, annenhver uke :o)

Skrevet

Vi treffes en gang i uken, pluss at alle er på babysang, og noen på babysvømming og trening, så her er det masse aktivitet! Kjempekoselig:)

Skrevet

Jeg har så mange venner og bekjente nå med babyer, så vi har laget vår egen barselgruppe ;)

Skrevet

Desverre ikke! Jeg er innflytter i byen her og kjenner ingen, men barselgruppen står jeg over allikevel!

Det var ei som ikke pratet norsk, to damer på moren min sin alder med flere barn (de fant hverandre veldig på første møte) og ei på 16 som jeg ikke hadde noe kjemi med.

Synd!

Men det er jo virkelig ikke slik at man har noe til felles bare fordi man har jevnaldrende barn.

Skrevet

Samme som deg, Marihøna, også innflytter.

Men her er det mer match med jentene da, bare så lav aktivitet, som om ikke noen vil ta initiativ på et vis. Litt forsiktig med det jeg da, håper det bare er vinteren som har holdt folk inne, kanskje det blir mer lyd etterhvert. Koselig å høre med andres grupper.

Skrevet

i "barselgruppa" mi er det bare jeg og ei dame til. Hun prater lite. Jeg drar på DIB-treff da, det er mer givende for meg

Skrevet

Jepp, vi er 5 stk som møtes så og si hver uke, hvis det passer for alle da.

Drikker kaffe og skravler :):) Blir nok enda mer givende når barna blir så store at dem leker mer sammen.

Skrevet

Jeg har ingen barselsgruppe, helsestasjonen "lagde " ingen. Ingen av mine venner som er hjemme med barn, gått alene i 7 uker og føler meg litt "Viggo venneløs". Ønsker veldig en barselgruppe.

Skrevet

Full match her, vi er 8 stk som møtes hver uke hjem til hverandre og har det kjempehyggelig sammen :-) Innimellom møtes noen av oss på cafe, trilletur, åpen bhg, babysvøm o.l. i tillegg til det "ordinære" barseltreffet. Veldig fornøyd, gruppa har hjulpet meg mye (i fht ammeprob).

Skrevet

Gledet meg veldig til barselgruppe, men syns ikke det var så god stemning i gruppa - jeg har derfor meldt meg litt ut. Har heller funnet en knallgod venninng (Septemberprinsen) her på dib som jeg treffer nesten ukentlig! Vil derfor anbefaler dere å gutse litt, arranger en blinddate med en dibdame - så har du kanskje en ny vennine til deg og en lekekompis til barnet ditt!

Skrevet

Vi treffes ca annenhver uke, og noen av oss er også med på barseltrim. Jeg er også innflytter, og er veldig glad for at barselgruppen i alle fall gir meg litt input. :)

Skrevet

Her kom barselgruppa litt sent i gang, for helsesøs var sykemeldt. Jeg ringte å purra litt, siden jeg også er innflytter. Vi traff hverandre for 1. gang når Theo var 12 uker. Det møtte bare opp 2 til. Har jo bare møtt dem en gang, men tror jeg kan få kjemi med hun ene. Vi er lærere begge to. Begge de to andres barn var 5 mnd, så et lite hopp, men jevner seg vel ut etterhvert :)

Jeg går også på dib-treff innimellom.

Gjest yrild
Skrevet

Her hvor jeg bor er det ingen basrselgruppe, så jeg har vært særdeles aktiv og huket tak i en venninne av en kompis (som jeg ikke kjente noe særlig) som også fikk sitt første barn en uke før meg. Da får jeg ihvertfall lassret av meg itt "babybabbel" en gang i uka og har noen å trille tur med iblandt når alle andre er på jobb.

Følte meg ogsålitt Viggo i begynnelsen... alle venninnene i nærheten er på "snart samboerstadiet" og ikke akkurat på barne- (les bæsje-) pratingstadiet ;-)

Skrevet

min barselsgruppe fungerer veldig bra! alle som møtte opp første gangen på helsestasjonen er fortsatt med, vi er sju damer fra 23 til 38 år, med veldig forskjellig bakgrunn. vi treffes hjemme hos hverandre med ca. 1,5 ukes mellomrom. veldig trivelig! :)

Skrevet

Synes vi er fin gruppe, men ingen aktivitet utenfor helsestasjonen. En studerer fulltid, 2 har to tette barn og lite anledning, og så er det jeg og en annen. Skulle ønske vi kunne treffes oftere, men vi får se hva våren bringer.

Har også mange venniner i menigheten som har fått/vil få snart babyer og vi har pratet om å lage egen barselgruppe. Det hadde vært koselig også, særlig siden det blir 6 barn med kun 9 måneders mellomrom.

Og så må jeg si meg enig med Frøken Freken - prøv å treffe en Dibmamma! Jeg er utlending og traff min aller, aller beste vennine kort tid etter at jeg flyttet hit gjennom BiM. Nå har vi vært bestevennniner i snart 9 år og regner henne som min søster. Vi fikk også barn samtidig, og barna har vokst opp sammen. Veldig koselig, det også!

Skrevet

Korleis skal ei barselgruppe fungere? Har kun møtt dei på gruppa ein gong før (3mnd kontrollen) og skal møte dei neste veke (5mnd kontroll)... Skal ein møte dei utenom? Bur jo milevis i frå kvarandre... Ikkje kjenner eg dei heller...eller, ei var på sjukehuset då eg var det, og ho eine hadde eg som barnehagetante:P Har ikkje snakka med ho sidan det.

Skrevet

Dette med barselgrupper følte jeg var litt mer aktuelt med nr 1 enn med nr 2.

Jeg synes jeg har nok å "henge fingrene" om dagene, så jeg klarer ikke å prioritere noen barselgruppe. Synes også det blir litt kunstig å treffes slik, jeg da... (Nå får jeg vel MASSE pepper). Vi går på bebiswim og der får vi jo sett mange småbarn, i tillegg til at vi er aktive i barnehagen til eldstemann. Vi bruker endel tid der særlig ved henting. Da får minstemann være med inn og alle barna vil gjerne hilse på og leke litt.

Og dagene flyr jo avgårde som bare det! Mange kjente som er hjemme også, så føler jeg får fylt opp den sosiale kvoten uten å måtte komme inn i en barselgruppe.

Men det er slik det funker for meg, og jeg jeg vet det er mange der ute som trives veldig godt med sin barselgruppe, og det er jo kjempefint for dem.

Det gjelder vel å finne ut hva som passer for akkurat DEG.

Skrevet

Funker fint her. Vi er 5 stk i gruppa og vi møtes 1 gang i uka fast, ved siden av det er det trilleturer ellers i uka. Sender hverandre mld. for å høre om noen vil gå turer. Vi går også på babykino og skal ut uten barn om et par uker. Fungerer bedre enn den forrige gruppa jeg gikk i (med førstemann).

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Neptunia:

Hvis jeg ikke husker feil fra desemberklubben, tror jeg vi skulle ha vært i samme barselgruppe, men jeg har ikke hørt noe...

Kanskje er jeg skyld i det selv, for da helsesøster var på hjemmebesøk sa jeg at jeg var litt usikker om jeg var intressert, så kanskje hun har oppfattet at jeg ikke i det hele tatt ville vite om det.

Uansett, jeg har også 3 venninner som fikk babyer i løpet av 2008, så jeg er ikke alene. Selv om jeg også er innflytter.

Skrevet

ingen aktivitet. vi møttes på helsestasjonen en gang og så var det helt opp til oss og avtale noe seinere, men jeg trur ikke det var så stor interesse for det. har hvertfall ikke møttes etterpå. vi var vel bare 3stk i utgangspunktet.

jeg kunne tenkte meg en veninne med baby, men klarer ikke forholde meg til en hel gjeng og bare babyprat. føler jeg har et voldsomt behov for annen innputt enn bare baby. jeg er student selv og har en del studentvenninner som har mulighet til å treffe på cafe eller trening på dagtid også, så jeg treffer da andre mennesker selv om det ikke er småbarnsforeldre.

barselgruppen er helt sikker veldig fin for mange, og så er det sikkert mange steder det er enklere å gjennomføre enn andre.

Skrevet

Fungerer fint=) Vi var 6 stk til å begynne med, men så neste treff var vi bare 3 som møtte opp. Men det er passe mange det. Var hjemme hos meg idag. Vi møtes 2 hver uke, blir 3 uker nå da pga påske og jeg skal reise bort. Synes det er koselig og møte andre med små barn, har en del venner utenom barselgruppen som og har fått barn nylig som jeg møter på cafe og trilleturer.

Skrevet

Ja, det gjør den, hyggelige jenter og ukentlige ting man kan henge seg med på.

Jeg er likevel den eneste med to barn, jeg er den eldste i gruppen og jeg savner noen ganger mødre i samme situasjon som meg. Tror også gruppen fungerer både som stor gruppe og noen smågrupper, som jo er stas og veldig vellykket totalt sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...