solstråle :) Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Er drittlei brillene mine, er bare en pest og plage. Skulle gjerne brukt linser, men da blir øynene mine så såre. Så nå lurer jeg litt på å ta en laseroperasjon så synet mitt kan bli bra igjen, men synes det virker litt skummelt.. Noen som har gjort det og som vil dele erfaringene sine med meg?
nr.2 underveis! Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har laser behandlet øynene mine og angrer IKKE ett sekund!! Anbefales på det sterkeste! Små smerter de første timene etter inngrepet hadde jeg, men ikke så det plagdes meg noe særlig! Utrolig befriende, å slippe linser og ikke minst briller!! Ikke noe engste seg for!! Event lykke til:-)
solstråle :) Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2009 Det hørtes jo utrolig oppløftende ut! Kan virkelig tenke meg at det føles befirende Får undersøke litt mer om klinikker og sånt.. Men det frister jo veldig! Litt dyrt da.. Men det er vel egentlig verdt det når jeg tenker meg om
Dane Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Jeg holder på med det. Har tatt den "gamle" typen laser hvor man tar et og et øye og det tar veldig lang tid. (dette pga av andre sykdommer som ligger i bunn...) Uansett... pga av graviditeten nå må jeg vente med det andre øye til jeg ferdig med amming. Så bare sånn at du vet det; de tar ikke laser på gravide og ammende pga av hormoner som kan endre synet...
Bøtteknott Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Begge foreldrene mine har gjort det, og begge ble strålende fornøyde etterpå. Pappa ble nesten som en ungdom igjen.., kunne se hvem som ringte på tlf og greier! He he.. Gikk og smilte for seg selv nesten hele tiden. Så har du råd er det bare å slå til! Det er visst verdt det!
Randine + 2 små Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Dane: ikke på ammende heller? trodde det bare gjaldt gravide jeg.....uffda, jeg som hadde tenkt å få det gjort i sommer.....
Dane Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Dessverre. Svirrer visst en del hormoner rundt i kroppen da også som kan gjøre synet ustabilt. Selvom jeg kun har behandlet det ene øyet, så ville legen vente med det andre øyet til etter amming. Tross alt... Sikkerheten først! Det var litt ubeleilelig å bli gravid før jeg var ferdig da... Sånn er det... Du kan jo selvfølgelig høre hvordan de praksiserer det der du hadde tenkt å utføre det da...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Jeg opererte øynene for ca 4 år siden, og jeg har ikke angret ett eneste sekund!! Livet uten briller og linser er herlig! =)
gilgi Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Hvor mye koster en slik operasjon? Kunne faktisk tenke meg.
Dane Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 ca 22 000,- pr øye der jeg har vært. Det er den kjappeste og dyreste laseropr jeg snakker om da, som de aller fleste tar.
solstråle :) Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2009 Vet de ikke utfører behandlingen på gravide og ammende, så det blir jo ikke aktuelt med det første.. Men trenger uansett tiden til å spare opp litt penger Ser også at det er stor prisforskjell hos de ulike klinikkene, så det er ikke bare bare å finne ut hvor jeg skal henvende meg.. Er ihvertfall godt å lese at folk er kjempefornøyde med resultatet!
Soloho Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har laseroperert to ganger. Den andre gangen var jeg tre mnd. på vei med lillesnuppa. Eneste forskjellen var at jeg ikke fikk Sobril før operasjoen. I dag har jeg -1,5 på begge øynene. Det er bedre enn -7, men jeg føler meg snurt fordi jeg må bruke briller. Linser kan jeg ikke bruke pga. arrene på øynene. Linsene suger seg fast fordi øyet blir for tørt, så får jeg ikke linsa av igjen...Dette er en bivirkning av operasjonen sier øyenlegen min. Er sur fordi jeg i tillegg har operert to ganger uten at det har blitt bra. De kan ikke åpne hornhinna mer enn tre ganger, så den siste gangen må jeg " spare" i tilfelle det blir noe akutt en gang sier øyenlegen.
AO3 Skrevet 25. mars 2009 #13 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har gjort det, ved Trondheim øyelegesenter. Helt fantastisk! De beste 26 000kr jeg har brukt noen gang. Jeg var tidligere fullstendig avhengig av linser/briller (minus fem), nå ser jeg helt perfekt - jeg kunne blitt jagerflyger om jeg hadde villet. Jeg skulle bare ha gjort det tidligere, det er det eneste jeg angrer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå