Gå til innhold

Hvordan oppdaget dere at det var tvillinger og hvordan var de første symptomene?

<3lovebaby<3

Anbefalte innlegg

Hvordan oppdaget dere at dere bar på tvillinger og hvordan var de første symptomene? Når startet symtomene?

Er så nysgjerrig på dette, da jeg tok test 4 dager før ventet mens og den viste positiv. Hadde følt meg uvell i 1.5 uke på forhånd. Jeg er utrolig trøtt og når kl er ni på kvelden kan jeg knapt holde øynene oppe. jeg er vanligvis ett Godt B-menneske;) Slik kan det jo være med ett vanlig sv.skap også, men artig å høre hvordan dere andre opplevde dette:)

Fortsetter under...

Jeg merket ikke så masse de første ukene, men følte meg gravid før jeg tok testen. Så jeg ble ikke overrasket da krysset kom opp. Den ekstreme kvalmen kom først i uke 6.

Men siden jeg har blitt gravid via prøverør viste jeg at sjansen var der for å få to. Og jeg tok en Hcg-prøve som viste veldighøy hcg-verdi. Da ble jeg sikker på at det måtte være to. Trodde en liten stund at det måtte være tre, men heldigvis viste ultralyd bare to små hjerter ;-)

Etter uke 6 har ALT tydet på at det må være to. Ekstremt ekstremt kvalm, har vært innlagt 5 ganger, veeeeeldig trøtt, alle sanseinntrykk er utrolig forsterket. Føler jeg har dobbelt opp av alt. Og nå i uke 14 vokser magen for hver dag som går. Det er gøy!!!!

Nå vet jo ikke jeg hvordan det er å være gravid med en da. Kan jo hende jeg hadde merket det like godt ;-) Men UL har vist 6 ganger at to små aktive krabater har tatt plass i magen min for noen måneder....

Heisann.

Her begynte den ekstreme trøttheten før jeg visste at jeg var gravid tror jeg. Fant ut at jeg var gravid når 4+2, ekstremt kvalm med oppkast hele døgnet fra uke 5 også kjente jeg livmoren over skambeinet i uke 6.

Jeg har to svangerskap bak meg hvor jeg ikke var kvalm i det hele tatt så det forsterket mistanken, samtidig som jeg bare FØLTE det.......(ønsket det veldig sterkt om du vil he he).

UL i uke 7 bekreftet to små bankende hjerter.

Både trøttheten og kvalmen forsvant etterhvert og nå er det bare helt fantastisk å gå gravid med tvillinger og se magen som vokser for hver eneste uke (15+4 idag).

Har du selv mistanken/følelsen av at det er to inni der? Noen tidligere svangerskap å sammenligne med?

Det kan som du sier variere fra svangerskap til svangerskap også men man vet jo aldri da :):):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...