Gå til innhold

Endeligt kommet frem til et navn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempepent :-) Nettopp en her inne som kalte sønnen sin Devin Nathaniel :-) Var det fra meg du ''fikk'' det navnet? Mener å huske jeg skrev det for noen dager siden, på en lenke, ''Trenger mellomnavn til Kevin'' :-)

Såså, sug lut, nå må du være grei. Moren til Kevin Nathaniel kunne vært datteren din (og nesten min), så det er klart at dere/vi har litt forskjellig (navne)smak.

For øvrig: Hvis alle som har den type navn som KN skal ende i NAV-kø, så kollapser systemet - hvis det da altså er i stand til å kollapse mer.

Annonse

Jeg er en av de gamle tantene her :) Så det første som slo meg var selvsagt kustygt...

Både Kevin og Nataniel er fæle, og sammen ble det fullstendig grusomt. Kevin er for meg med i den nye Ronny-generasjonen. I tillegg liker jeg ikke at det første navnet slutter på samme bokstav som det andre navnet begynner på, blir så tungt.

Sorry, du spurte...

Siden du spør om folks mening så...

Dette må være noe av det verste jeg har hørt! To grusomme navn satt sammen. Uff! Er helt i samme gate som Raymond, Roy, Glenn, Kenneth, Tony, Kim. Er enig med dem som snakket om at han må stille seg i NAV-kø. Jeg vil i tillegg nevne soningskø til fengsel...

Men det var du som spurte...

Annonse

Syntes Kevin Nathaniel er et NYDELIG navn! Nathaniel er et av mine favoritt navn, så får vi en gutt engang så blir det mest sannsynlig Julian Nathaniel eller Sander Nathaniel.

Respekterer at alle har forskjellige meninger og smak om navn, og syntes bare det er flott at folk kaller ungene sine hva de vil! Hadde vært veldig kjedelig om alle hadde gitt ungene sine det samme navnet! Noen liker de litt mer "vanlige" navnene, mens andre tar de litt mer "uvanlige"!. Tror nok kanskje det avhenger litt av hvor gamle foreldrene er=)

Selv er jeg 23 år, har ei jente på 3,5 år. Navnet hennes er så spesielt at det ikke er flere i Norge som heter det samme som hun. Har dobbelt navn og ingen av navnene er uvanlige, men kombinasjonen av dem gjorde navnet hennes helt unikt og VAKKERT=)

Måtte inn og klikke på profilene til flere i denne tråden her nå. Ser at de som liker Kevin og/eller Nathaniel er veldig unge alle sammen.

Selv er jeg dobbelt så gammel som moren som vil kalle sønnen Kevin Nathaniel og alderen spiller nok inn. Jeg ville verken brukt Kevin eller Nathaniel og ihvertfall ikke kombinasjonen. Men smaken er jo som kjent forskjellig.

Jeg håper uansett at du ikke har planer om å bruke hele dobbeltnavnet til daglig, for det blir fryktelig langt. Lønner seg å se for seg at du skal rope på barnet. Blir helt umulig å rope "Kevin Nathaniel, ikke klatre opp på bordet" etc.

Jeg synes ikke det var så pent nei. Synes kombinasjonen var veldig rar, siden det første navnet slutter på samme bokstav som neste begynner på. Dermed blir det veldig tungt å uttale. Blir liksom "Kevin Ataniel", N'en i Nataniel forsvinner når man sier det sammen.

Synes heller ingen av navna er noe fine, men det er jo ditt valg... Ville bare påpeke det med kombinasjonen, at det er en ganske dårlig kombinasjon.

Oj, sorry, kunne ikke vært verre for min del. Kevin er for meg på linje med Kenneth, Ronny osv. Og Nataniel er veldig femi, og kombinasjoenen harry-femi...... Men nå er nok jeg litt gammel da og smaken som baken. Det aller viktigste er at dere er fornøyde, men siden du spurte:.)

Ser det er mange her som skriver at folk er utrolig frekke, at man må bli snillere og at folk har alle sin mening.

Ja, det er greit, men les innlegget til HI. Der står det faktisk: Hva er din mening om navnet (eller egentlig står det: hva er din meining om navne)

Og hva skriver folk? Jo nemlig sin mening om navnet!

Alle kan ikke like navnet for å være hyggelige!

Selv synes jeg som flere her at Kevin Nataniel er tungt og ikke helt min stil. Kevin er for meg et navn i samsvar med Ronny, Kenny, Jonny stilen, og det stemmer ikke helt.

I tillegg synes jeg også at å ende førstenavnet med samme bokstav som andre navnet begynner på, er fullstendig tullete. Som nevnt over her så vil den ene n'en forsvinne og det er i tillegg tungvindt å uttale.

Men så er det jo slik at det er dere som foreldre som skal like navnet og elske barnet deres. Så til syvende og sist er det dere som bestemmer.

:)

HI er bare 16 år gammel her, og er født i 1992. De som er født i 1992 er enda bare barn for meg, eller rettere sagt ungdommer. Så alder spiller stor rolle ja. Jeg er dobbelt så gammel en HI, og jeg synes Kevin Nathaniel var grusomt. Jeg ser for meg en ung sossete mor, det samme med faren egentlig. Kevin blir i samme gate for meg som Johnny, Jimmi, Ronny, Remi, Andre`, osv. Nathaniel er hjemmesnekret og blodharry.

Beklager, men du spurte!

Jeg syntes Nathaniel er kjempe fint navn, Kevin er jeg litt mer skeptisk til. Så jeg ville brukt bare Nathaniel.

Heldigvis er vi forskjellig i smaken, og jeg må si jeg syntes det er kjekt med litt navn utenom det vanlige. I disse dager skal jo alle hete Leo, Noah eller andre navn i den gaten... kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...