Rose69 Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 ...har dere tatt blodprøver og UL før sprøytestart? Det vanligste er vel sprøyter i 8-10 dager?? Tar man da andre preparater/medisiner imellomtiden? Det er så vanskelig å få tak i dr Blakstad (skal aldri ha henne igjen!Satt og ventet 1 time forrige time til UL..HHrrrfff) Og i tillegg lang kø på tlf. idag. Nå begynner jeg å skjønne dere som byttet lege.
Nemi83 Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hei! Jeg har hadt kort regime med alle tre forsøkene. Jeg gikk på p-pillen i forkant, hadde ikke blodprøve eller UL før sprøytestart. Var på første UL etter dag 3-4 med sprøyte og gikk på sprøyter i 11-9 dager,( litt forskjellig på hvert forsøk)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg tok verken UL eller blodprøver før sprøytestart. Startet rett på med puregon 2. mensdag. Var på UL etter 6 sprøytedager, fikk da beskjed om å starte opp med orgalutran for å forhindre EL. Denne satt jeg samtidig med puregonen frem til ovitrellen. Gikk på puregon i 10 dager. lykke til rose !!!!
Millamolly Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Jeg venter også på å komme i gang med kort regime. Jeg skal komme på dag 2 i syklus for UL med sprøytestart på dag 3. Skal begynne på Puregon, og skal ta noe annet (husker ikke navnet) som tilsvarer Suprecur-sprayen for å hemme EL. Fikk beskjed om at ved kort regime må man følges opp tettere med UL ettersom de har litt mindre kontroll enn ved Suprecur. Lykke til Rose! Håper det klaffer for deg denne gangen
Kine71 Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Heisann Rose! Jeg tok heller ikke bl.prøver eller ul.lyd. Startet opp med gonal-f dag 2 og orgalutan( eller noe sånn) for å hindre eggløsning dag 5 (tror jeg det var). Var på ul.lyd dag 9, da ble folikklene vurdert. Ene gangen skaulle jeg ta eggløsningssprøyta dagen etter, andre gang måtte jeg ha en ekstra dag på gonal. Lykke til nå Rose!
LykkeligSomMamma Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Hei Rose, jeg tok alltid ul på dag 2 og det er for å se at det ikke er cyster der og andre ting som kan klusse det til. Blodprver tok jeg aldri. Kort regime er himmel ift langt, virkelig!
Rose69 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2009 Tusen takk for alle svar, jenter ! Nå venter jeg med glede på TR (det er sjelden jeg gjør gitt.hehe) Ha en fin lillelørdag :-)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Hei! Vet noen av dere som har hatt kort regime om dette er noe Riksen tilbyr? Skal ha forsøk nr. 2 til sommeren, hadde fæl hodepine av sprayen og fikk kun ut et egg på første forsøk. Har blitt tipset om kort regime da dette er mer skånsomt for kropp og sjel, og at jeg kanskje ikke er noen stor eggprodusent uansett. Tenkte jeg skulle ta det opp på samtale med lege, da er det jo greit å ha undersøkt litt, slik at man vet hva man skal spørre om! Hva tror dere, er kort regime noe for oss som produserer få egg?
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Hei hiver meg på her jeg. Har fått anbefalt kort regime jeg også, men kroppen trenger litt tid før jeg er klar for nytt forsøk dessverre. Har fått beskjed her inne at det kan gi egg med bedre kvalitet enn ved langt regime. Det håper jeg på for min egen del. Hadde bare to egg forrige gang, mot 5-6 på de andre forsøkene. Har du hørt fra noen med erfaring? Kunne vært veldig kjekt å høre hva andre har vært gjennom
Kine71 Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 Hei sig68: Jeg kan gi deg mine erfaringer! Hadde først langt regime med Synarela spray og 150 ie Gonal-f. Hadde masse bivirkninger av sprayen: hodepine, tretthet, dårlig søvn, hetetokter, var veldig nedfor. Fikk ut 10 egg. Kun 2 ble befruktet med icsi ( nedsatt sædkvalitet her), men ingen av disse eggene ville utvikle seg og forsøket ble avbrutt. Etterpå sa legene at det kunne være eggene, men det kunne like gjerne være dårlig sæd eller en kombinasjon som gjorde dette. Altså, ingen klare svar og få! Jeg sa til mannen min at dette medisin-helvete går jeg ikke igjennom en gang til. Jeg trenger kort regime for å gå igjennom et forsøk til. Jeg var klar for å gjøre dette privat, men på StOlav fkk jeg klarsignal til å prøve kort regime der. På kort regime, forsøk nr 2, fikk jeg ut ca 10 egg på gonal-f. 6 ble befruktet, fikk inn et og 3 på frys- ble ikke gravid. Siden jeg er 37 år, tenkte jeg at det kan være kjekt med egg i fryseren til evt søskenforsøk. Fikk nytt kortregime med samme medisinene. Samme gode resultat: 4 på frys, et inn som viser seg å bli en gutt som skal komme i slutten av aug:0) Jeg har diskutert dette med flere leger der nede. En av overlegene var enig med meg at han trodde endringen til kort regime var riktig for meg, noe som ga bedre eggkvalitet. Jeg fortalte om at jeg hadde vært helt på felgen under mitt første forsøk, og han sa at syken var jo viktig oppi dette. En annen lege svarte kort at: Nei, de hadde ikke funnet grunnen til at jeg plutselig fikk så mye bedre resultat!!!! Men jeg vet det jo selv da, at kroppen min var en helt annen på kort regime og dette var avgjørende for mitt resultat. Jeg tror det kan være verdt å endre regime, evt bytte medisiner hvis tidligere forsøk ikke har ført frem. Stå på! Lykke til:0)
Rose69 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2009 Kine 71! Dette var musikk i mine ører :-) Og selv o jeg ikke skal ha for store forhåpninger så er det nesten som jeg gelder meg til dette forsøket.J r virkelig spent på kort reg og Menopur. Fikk TR idag (hurra!) så da r d sprøytestart mandag.Og påsketur til Danmark. Skal ikke ha UL før onsdag, og der er jo sprøytedag 3 (mensdag 5) Er dette riktig da?? Skal det ikke være en UL mellom mens og sprøytestart??
Kine71 Skrevet 29. mars 2009 #12 Skrevet 29. mars 2009 Hei Rose! Så flott at tanten er i annmasj, he he..... eneste gangen man ønsker det er jo når man skal sette igang med medisiner:0) Jeg har jo selv ikke noen erfaring med ul.lyd så tidlig under kort-regime, men har fått tilsendt papirer fra Medicus og de har ul.lyd dag 5 på sprøyter (dag7 i mensen). Hvis det var ønskelig med en tidlig ul.lyd for å utelukke f.eks cyster, så kanskje du skulle hatt den allerede på mandag? Nei nå gjør jeg deg kanskje mere forvirret, men det jeg mener er vel at du kan ta en tlf og spørre? Hvorfor du skal ta ul.lyden? Kanskje de ønsker deg inn på en spesiell dag i mensen? Masse lykke til og god tur til Danmark:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå