Gå til innhold

vil ikke ha pupp, 8 mnd:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 8 mnd vil ikke ha pupp lenger. Han vil bare ha pupp om kvelden og natten. Om dagen blir han illsint når jeg tar frem puppen, men spiser med stor iver grøt og middag. Han vil heller ikke ha pupp om morgenen. Nå virker det som han bare vil (har tid) til pupp når han er trett og kosen. Noen som har samme opplevelser eller gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 7 måneder, og vi sliter med mye av det samme som dere. Gutten min blir ikke sint når jeg tar frem puppen om dagen, men er helt uinteressert. Når han er søvnig kan det hende han tar litt pupp, og om natten har han flere måltider. På dagtid er han heller ikke interessert i å drikke noe særlig morsmelk av flaske. Jeg ser jo at jeg på grunn av dette får mindre og mindre melk, og jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg skal bruke mye tid på å pumpe meg for å opprettholde produksjonen. Jeg er også litt bekymret for om han får i seg det han trenger av væske og næringsstoffer når han ikke drikker noe særlig melk. Hmm. Vi får håpe det går seg til etterhvert. Det er jo veldig lettvint å kunne gi de en tår i løpet av dagen:-)

Skrevet

Samme opplevelse her. Han er 8 1/2 mnd, og frem til for et par uker siden ammet jeg minst fire ganger om dagen. Nå er vi nede i to, for han vil bare ha om morgenen når han våkner og er sulten, og om kvelden når han er trøtt. Ellers har han ikke tid. Da bare biter han når jeg tilbyr puppen. Annen mat går ned på høykant:-)

Har ingen gode råd å komme med, men leste i et annet innlegg svar fra ammehjelper ang dette - at dersom de vil ha litt så blir det ikke tomt for melk, og man kan fint øke produksjonen igjen dersom etterspørselen blir større igjen. Derfor sier jeg meg fornøyd med at han i hvertfall tar puppen to ganger i døgnet, og orker ikke (prioriterer ikke) å pumpe masse nå.

Skrevet

Hei

Jeg pumper om dagen og lar han få om kvelden og natta når han vil det... Det blir en vane, gutten min er nå 11 mnd og har den siste uken plutselig villet ha av meg et par ganger om dagen igjen :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Min gutt på 7mnd nekter å spise pupp fortida, Blir bare mindre og mindre interessert i puppen. Den sisste uka har det vært så og si totalnekt på dagtid ( max 1 måltid). Han er en stor gutt på 10,5 kg så vi holder nå på å kutte ut nattmåltidene.

Jeg får ikke til å pumpe meg og han tar ikke flaske.

Så jeg lurer på om han får i seg nok melk? Er det nødvendig med mme? Han spiser 2 store gøtmåltider om dagen i tillegg til annen mat og drikker litt vann.

Skrevet

Jenta mi på 8,5 mnd oppfører seg akkurat på samme måte! Hun har alltid vært en hurtigspiser ved puppen. Etter 5 min er hun ferdig å spise. Helt siden hun var 6 mnd har hun vært mer eller mindre uinteressert i puppen og jeg følt at jeg vært nødt til å "krangle" i henne mat. Den siste uken har jeg bare fått ammet henne én gang i døgnet og resten av gangene har jeg vært nødt til å pumpe meg og gi det fra flaske eller putte det i grøt. Syns dette er veldig tungvint, men vil jo helst gi henne egen melk så lenge som mulig..

Hvordan spiser din gutt ellers? er han interessert i annen mat/mme?

Skrevet

Jenta mi oppfører seg også sånn. Blir amming på kveld/natt - ca. to ganger i døgnet. Hun er 8 1/2 mnd, spiser to porsjoner grøt, litt brød, litt middag og frukt i løpet av dagen -drikker vann ved maten.

Lurer på om jeg skal gi mme i tilegg...? Hva gjør dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...