Gå til innhold

Regnes svangerskapspermisjonen som ansiennitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vikarkontrakten med jobben min gikk ut 3 dager etter at jeg gikk ut i svangerskapspermissjon, og da det ikke var noe ledig etter svangerskapspermisjonen har jeg ikke fortsatt og jobbe der. Attesten derifra utløp 31.12.07. Jeg har dermed ingen attest for perioden med svangerskapspermisjon, og i noen måneder nå har jeg vært hjemme ut over permisjonen. Starter og jobbe igjen 1. april, og det skal nå beregnes lønn blant annet ut i fra ansiennitet. Om jeg hadde vært fast ansatt og sluttet i jobben jeg hadde før permisjonen min nå, hadde jeg vel fått attest for permisjonstida også - slik at den hadde blitt regnet med som ansiennitet? Mister jeg dette grunnet sistuasjonen?

Håper det er noen som vet!

Vh

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:)
Skrevet

Det spørs kanskje på hvilken sektor du arbeider i.

I kommunen får du ansiennitet for det så vidt jeg husker.

Er det i lavere stillinger, så kan man få inntil 6 år med ansiennitet pga omsorg for barn så vidt jeg husker

Skrevet

Jeg skal begynne og jobbe i kommunen. Betyr det at jeg kan få lønnsansiennitet for de månedene jeg har vært hjemme ut over permisjonen også?

Skrevet

Nei, du får ikke lønnsansiennitet for tiden du har vært i permisjon. Det er kun tiden på jobb som teller, og man regner pr. mnd/uke/dag, og kan også legge sammen små arbeidsforhold, feks sommerjobber etc.

Skrevet

men vil det utdypes på en attest at en ikke har vært tilstede i arbeidsforholdet, dersom en er borte ifm svangerskapspermisjon?

Skrevet

Heisann!

Jeg hadde et vikariat (i statlig sektor) som gikk ut 31.12.07. Jeg gikk ut i permisjon 03.12.07. I nov. 2008 ble stillingen utlyst som fast, og jeg fikk den, men tiltrådte ikke stillingen før i februar i år. Da lønn skulle regnes ut, fikk jeg ansiennitet for det året jeg hadde vært i svangerskapspermisjon.

Mulig det har noe å si om du jobber i privat eller offentlig sektor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...