StoltMammaForFørsteGang Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Hei. Vikarkontrakten med jobben min gikk ut 3 dager etter at jeg gikk ut i svangerskapspermissjon, og da det ikke var noe ledig etter svangerskapspermisjonen har jeg ikke fortsatt og jobbe der. Attesten derifra utløp 31.12.07. Jeg har dermed ingen attest for perioden med svangerskapspermisjon, og i noen måneder nå har jeg vært hjemme ut over permisjonen. Starter og jobbe igjen 1. april, og det skal nå beregnes lønn blant annet ut i fra ansiennitet. Om jeg hadde vært fast ansatt og sluttet i jobben jeg hadde før permisjonen min nå, hadde jeg vel fått attest for permisjonstida også - slik at den hadde blitt regnet med som ansiennitet? Mister jeg dette grunnet sistuasjonen? Håper det er noen som vet! Vh
lille sprelle Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Det spørs kanskje på hvilken sektor du arbeider i. I kommunen får du ansiennitet for det så vidt jeg husker. Er det i lavere stillinger, så kan man få inntil 6 år med ansiennitet pga omsorg for barn så vidt jeg husker
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2009 Jeg skal begynne og jobbe i kommunen. Betyr det at jeg kan få lønnsansiennitet for de månedene jeg har vært hjemme ut over permisjonen også?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Nei, du får ikke lønnsansiennitet for tiden du har vært i permisjon. Det er kun tiden på jobb som teller, og man regner pr. mnd/uke/dag, og kan også legge sammen små arbeidsforhold, feks sommerjobber etc.
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2009 men vil det utdypes på en attest at en ikke har vært tilstede i arbeidsforholdet, dersom en er borte ifm svangerskapspermisjon?
Popsipus Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Heisann! Jeg hadde et vikariat (i statlig sektor) som gikk ut 31.12.07. Jeg gikk ut i permisjon 03.12.07. I nov. 2008 ble stillingen utlyst som fast, og jeg fikk den, men tiltrådte ikke stillingen før i februar i år. Da lønn skulle regnes ut, fikk jeg ansiennitet for det året jeg hadde vært i svangerskapspermisjon. Mulig det har noe å si om du jobber i privat eller offentlig sektor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå