lilletupp & spira Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Jenta vår ble 1 år nå på lørdag, korrigert er hun 10,5 mnd. Når kan vi begynne å gi vanlig kumelk til henne samt hvilken melk, vanlig lett eller H-melk ?? Skal på 1 års kontroll neste uke, så skal høre da, men greit å se hvilke anbefalinger dere andre har fått.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Vi starta med vanlig melk når gutten vår var 1år, nå får de fleste beskjed om å starte med mat og melk til fødsels alder, og ikke korrigert. Gutten min kunne ikke drikke vanlig mme, men fikk nutramigen, men overgangen til vanlig melk gikk kjempe fint. Vi ga lettmelk.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Vi fikk anbefalt å starte med all mat og melk etter termindatoen, så vi starta med kumelk når hun var 14mnd, men dette var anbefalt for mitt barn, vet om mange som starter etter fødselsdato med mat og melk.
Vivan Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Vi startet ved ukorrigert alder 1 år. Hun er 8 uker prematur. Det har gått smertefritt. Fikk beskjed om å bruke ekstra lett melk fra helsestasjonen. Men i mail fra Pampers nylig (med babystuff) anbefalte de H melk(!) Hva har dere fått beskjed om?
Thea <3 Lotte Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Hei Vi begynte å gi tulla vanlig melk fra 10mnd alder, ikke korrigert. Hun var aldri noe begeistret for NAN(drakk aldri noe mer enn 50ml), og måtte derfor begynne med grøt tidlig også(5mnd ukorrigert). Hun elsker H melk! Vi valgte den pga fett innholdet...hun er liten, så godt av litt ekstra fett. Hun kom 16uker fortidlig, og er 11mnd nå! Snart 1år... Tror det er mye forskjellig informasjon ute..og jo fler man spør, jo fler svar får man. Gjør det som passer for dere:) Det har vi gjort hele veien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå