Gå til innhold

Er det ingen som bruker fisk fra frysedisken til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper ikke fersk fisk på rema o.l. Kjøper den hos fiskehandleren eller på fisketorget.

Fortsetter under...

Skrevet

mulig det er bedre med fersk, men ikke altid like lett å få tak i. vi bruker bare frossenfisk og produkter...

Skrevet

Egentlig er fisken som er på det norske markedet en skam. Både kvalitetsmessig og miljømessig. Oppdrettsfisken utrydder villfisken og sprer parasitter og sykdommer, fisken i ferskvaredisken er slettes ikke alltid fersk og frysefisk fanget i Norge sendes til Kina til foreldling for så å bli sendt tilbake og solgt på det norske markedet.

Skrevet

Vi bruker mye frossen fiskefilet. Den er ofte av bedre kvalitet enn såkalt fersk fisk. Gidder ikke bruke i dyre dommer på "fersk" fisk som ikke er fersk og som dessuten ikke er filetert godt nok. Da er Findus Gourmet torsk/sei et godt substitutt.

Skrevet

Jo det gjør jeg så absolutt! Jeg er nok motsatt av din svigerinne. Orker ikke tanken på alt som kan skje med en ferskfisk i butikken jeg da... Og at det er veldig enkelt å bytte utløpsdato om de vil. Nei, takke seg til frossenfisk som er godt innpakka med utløpsdato som er lett å finne :D

Skrevet

Eg er bortskjemt på fersk fisk, og synes ikkje frossen fisk er like god. Det er som to ulike matgrupper, synes eg. Me kjøper frossen, mest fordi me må ha fisk oftere enn mannen klarer å fiske, men det er ikkje like godt. Då blir det oftere smakstilsetninger på den i form av sauser, marinader, krydder. Eller me lager fiskegrateng av den. Fersk fisk trenger ein ikkje meir enn salt til synes eg.

Svigerinna di høyres ein smule hysterisk ut......

Annonse

Skrevet

Visst bruker vi frossenfisk - og det til tross for at vi har fjorden som nærmeste nabo. I sommerhalvåret blir det mer ferskfisk, da koser vi oss gjerne med å dra ut på fisketur sammen. Frossenfisk er helt okei - kan blir kjempegodt med riktig tilbereding.

Skrevet

Har ganske like meninger som din svigerinne MEN uten å trykke det ned hodene på andre folk og jeg tenker ikke at barn som får frossenfisk har det vondt bare så det er sagt. Men som andre skriver over, smak og konsistens er definitiv bedre på fersk fisk enn frossen. Frossen bruker vi til fiskegrateng, suppe og hvis vi ikke har tilgang på annet. Med f.eks god fersk laks så trenger man jo bare salt, pepper og rømme så har man drømmemiddagen.

Ellers er jeg enig i at utvalget i en fiskenasjon som Norge er begredelig. Utrolig at sikkert de fleste livnærer Findus framfor å kjøpe ferskt...vi har en lokal fiskemann og han støtter jeg. Å være skeptisk til fiskedisken er jo helt greit men man kan jo enkelt både se, lukte og spørre seg fram til god fisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...