mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Har fått det for meg at jeg har lyst til å bake det, men finner ingen opppskrifter på nett. Kaken er veldig vanlig i Storbritannia. Takk for svar!
*ei tulle+spire* Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 jeg søkte på nettet, og fant denne : INGEFÆRKAKE: Ingredienser 200 g TineSmør 3 dl sukker 1,5 dl sirup, lys 2 egg 6,5 dl hvetemel 2 ts malt ingefær 2 ts malt kanel 2 ts bakepulver 1,5 dl Yoghurt Naturell 25 g mandelflak Ha smør og sukker i bollen til en food processor, la maskinen gå til det er blitt en smørkrem. Evt rør til en smørekrem med visp. Tilsett sirup og egg, ett og ett av gangen. Bland melet med krydder og bakepulver, bland til slutt i yoghurt. Hell deigen i smurt langpanne eller panne kledd med bakepapir. Dryss evt over mandelflak og stek kaken. Avkjøl og del i biter. Langpanne: 25x35 cm I stekeovnen: 175 °C, i ca. 30 minutter
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2009 Åh, tusen takk! Da skal jeg prøve denne i morgen, har ikke sirup i hus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå