PartyOfFour Skrevet 24. mars 2009 #1 Del Skrevet 24. mars 2009 og jeg er så usikker på hvordan dette blir regnet ut! var innom der for å få klarhet i noen spørsmål, men han som satt i skranken leste bare opp fra internet, og der har jeg forsøkt å finne svar selv! Så da fikk jeg avtale om et møte, men neida, fikk brev i posten om at de ikke hadde tid til slikt.. Jeg jobber som vikar i hjemmetjenesten, og har derfor ulik stillingsprosent fra mnd til mnd.. Nå har jeg riktignok holdt meg over 50 % de siste mnd, men i april blir et mindre pga ferie.. Er det noen som vet om de regner et gjennomsnitt? Har nemlig 100 % en mnd.. Har også hørt at de kan regne ut utifra de tre beste mnd man har lønn? Eller gj. snitt av seks? Tre? Lønner det seg å ta ut 44 eller 54 uker (hva blir mest totalt..) Et siste spm gjelder om det er lønnen du får utbetalt eller årslønn som regnes som grunnlag.. Jeg går jo i turnus og får derfor kveldstillegg og helgetillegg. Blir dette tatt med i beregning? Tusen takk for alle som har noe å komme med, er litt stresset pga dette, vil jo at far skal få sine 9 uker!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139858101-kan-noen-hjelpe-meg-nav-avlyste-m%C3%B8tet-om-foreldrepengerarrrg-tusen-takk-for-alle-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #2 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg trodde man måtte jobbe minst 50% hver mnd i 6 av de 10 siste mnd, men dette vet jeg ikke sikkert. De ser på ett snitt av de 3/6/9 siste mnd ikke de beste mnd. Det er kun om du er arbeidsledig de ser på de 6 beste mnd. Om du har store variasjoner kan de se på de 3 siste årene. men i de aller fleste tilfeller ser de kun på siste mnd før du går ut i permisjon(gjelder som regel de i fast jobb) Så ikke lett å vita hva de gjør i ditt tilfelle. De kommer nok til å gjøre det slik at du kommer best mulig ut. Jeg ville valgt 44 uker. Da får du mest mulig mens du er hjemme og står fritt til å jobbe etterpå om du trenger det eller ta noe ulønnet perm. Klvelds og helgetileggene blir tatt med. Fåreløpig er det 6 uker fedrekvote men det skal vel forandres til 10 uker fra 1.juli 2009. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139858101-kan-noen-hjelpe-meg-nav-avlyste-m%C3%B8tet-om-foreldrepengerarrrg-tusen-takk-for-alle-svar/#findComment-139859173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå