Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg :-)? NAV avlyste møtet om foreldrepenger...Arrrg... Tusen takk for alle svar!!

Anbefalte innlegg

og jeg er så usikker på hvordan dette blir regnet ut!

var innom der for å få klarhet i noen spørsmål, men han som satt i skranken leste bare opp fra internet, og der har jeg forsøkt å finne svar selv! Så da fikk jeg avtale om et møte, men neida, fikk brev i posten om at de ikke hadde tid til slikt..

Jeg jobber som vikar i hjemmetjenesten, og har derfor ulik stillingsprosent fra mnd til mnd.. Nå har jeg riktignok holdt meg over 50 % de siste mnd, men i april blir et mindre pga ferie.. Er det noen som vet om de regner et gjennomsnitt? Har nemlig 100 % en mnd..

Har også hørt at de kan regne ut utifra de tre beste mnd man har lønn?

Eller gj. snitt av seks? Tre?

Lønner det seg å ta ut 44 eller 54 uker (hva blir mest totalt..)

Et siste spm gjelder om det er lønnen du får utbetalt eller årslønn som regnes som grunnlag.. Jeg går jo i turnus og får derfor kveldstillegg og helgetillegg. Blir dette tatt med i beregning?

Tusen takk for alle som har noe å komme med, er litt stresset pga dette, vil jo at far skal få sine 9 uker!!

Fortsetter under...

Jeg trodde man måtte jobbe minst 50% hver mnd i 6 av de 10 siste mnd, men dette vet jeg ikke sikkert.

De ser på ett snitt av de 3/6/9 siste mnd ikke de beste mnd. Det er kun om du er arbeidsledig de ser på de 6 beste mnd. Om du har store variasjoner kan de se på de 3 siste årene. men i de aller fleste tilfeller ser de kun på siste mnd før du går ut i permisjon(gjelder som regel de i fast jobb)

Så ikke lett å vita hva de gjør i ditt tilfelle. De kommer nok til å gjøre det slik at du kommer best mulig ut.

Jeg ville valgt 44 uker. Da får du mest mulig mens du er hjemme og står fritt til å jobbe etterpå om du trenger det eller ta noe ulønnet perm.

Klvelds og helgetileggene blir tatt med.

Fåreløpig er det 6 uker fedrekvote men det skal vel forandres til 10 uker fra 1.juli 2009.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...