Gå til innhold

Jeg blir virkelig skremt over hvor mange som virker totalt hjernevasket her inne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå lest litt her inne, og det skremmer meg virkelig at voksne folk i 2009 kan være så hjernevasket når det gjelder ting som skjer i samfunnet vårt. Hvorfor tror dere egentlig på Gud? Det finnes jo ikke et eneste fysisk bevis på at Gud finnes. Så hvorfor sløser dere da bort livene deres på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du å bruke tid på å fortelle oss det?:)

Jeg tror på Gud fordi jeg ser på det som helt umulig at denne verden har "skapt" seg selv. Og jeg har personlig opplevd Gud.

Det finnes ikke et eneste ordetlig bevis på evulosjonsteorien heller,

er kun konklusjoner. Så da må man velge å tro!

Jeg vil heller tro på noe som gir meg mening og glede og tro på at vi skal et sted etter døden, enn å tro på at vi ikke lever for en grunn og at vi fordufter når vi dør.

Hva tror du på da?

Skrevet

Det finnes heller ikke bevis for at Gud ikke finnes.

Skrevet

Ikke et bevis på at det finnes en Gud? eller en gudommelig energi?

hmm... Look around?.... ser gud i alt, selvom det er krig på jord, og det, DET er menneskeskapt det, vi fikk egen vilje når vi ble født, vi som har fucka opp, ikje gud

• 2 uker senere...
Skrevet

he he, jeg synes det både er morsomt og underholdene å lese her inne.

Skrevet

jeg skjønner at dere som ikke tror sier det dere sier på denne måten.

det er sååå mange ulike tro teorier at en blir jo forvirret.

men grunnen til at jeg tor på gud er at jeg ble kallet til å tro da jeg tok steget. jeg kenner jesus inni mitt hjerte ikke den tomheten som før .

jeg ser naturen og menensker samt alt helt annerledes og ikke for gitt. jeg har lettere å tilgi andre og lettere å snakk med andre som jeg egentlig "hater" men som jeg ikke "hater" lengre. men er glad i alle menensker uansett hvordan dem er.

jeg fikk se beskytter/engel i en alvorlig ulykke eks. har sett flere ting som gjør at jeg stolr på gud. jeg harfått bønnesvar om det ikke har skjedd me en gang så skjer det med tiden når gud har villet det og gjett om det har passet utrolig bra på timingen..

jeg har blitt helbredet av jesus kraft.

å tro er en frihet. vi har nåden ikke lovene. deter ikke slik at man må gjøre ditt og må gjøre datt og ikke det å det og bla bla bla...slik funker det ikke... men kjærligeten og nåden. :)

men tro er en full visshet om det en håper, overbevisning om ting en ikke ser.

:)

Skrevet

jeg fatter ikke at mennesker i 2009 ikke er blitt mer tolerante, voksne, overfor troende mennesker, at noen gidder å kommentere, og i det hele tatt irritere? seg over det. jeg er ikke troende, men har full respekt for de som er det. har aldri hatt skade over ha kristendom på skolen, gå i kirken ved høytider, begravelser, bryllup, dåp, osv....hele det norske samfunnet er bygget opp av kristne verdier. vi er vel alle hjernevasket på en eller annen måte her i samfunnet.....? tror ikke det nei..

Skrevet

HI her igjen. Jeg får lyst til å bitchslappe dere hele gjengen. Opplevd Gud?? Du var nok så drita eller høy et noe at du trodde du så Gud. Hvordan har det seg at unge jenter er så korttenkte at Gud er alt for dem? Hadde skjønt det hvis det var noen gamle kjerringer men.

Skrevet

Det er helt greit at du synes vi er teite. Jeg bryr meg i alle fall ikke.

"For da verden ikke ved sin visdom kjente Gud i Guds vidsom, fant Gud det for godt å frelse dem som tror ved forkynnelsens dårskap. For jøder krever tegn og grekere søker visdom, men vi forkynner Kristus korfestet, for jøder et anstøt og for hedninger en dårskap". (1.kor.1, 21-23).

Så det at du synes jeg er dum som tror, er for meg bare nok et bevis på at det virkelig er sannhet :)

Tar takknemlig imot bitch-slappingen, og vender andre kinnet til. Hit me!

• 2 uker senere...
Skrevet

For det første: De som skrev Bibelen kjente Jesus like godt som jeg kjenner min egen tipp-oldefar...

For det andre: Det er ikke rart at folk trodde på Jesus. I dag tror "vi" jo på snåsamannen...

For det tredje: Det er ikke rart at folk reagerer på at noen tror på Jesus, det er jo det samme som å tro på andre eventyrfigurer...

Vet dere i det hele tatt hvordan Bibelen ble satt sammen? Vet dere at verden var helt annerledes før? Vet dere at de ikke hadde så mange andre teorier før?

Skrevet

Nei, vi er alle dumme og naive. Vi har ingen utdannelse, livserfaring eller evne til å stille spørsmål. Heldigvis har vi mennesker som deg, som kan opplyse oss. Tusen takk ;)

Skrevet

Hvordan VET du at de som skrev bibelen ikke kjennte Jesus?

Har du noen gang lest Det Nye Testamentet..?

Evulosjonsteorien er minst like mye eventyr som bibelen.

Skrevet

Evangeliene ble skrevet ca 70 år etter Jesus levde...

Skrevet

Jeg skriver her fordi jeg faktisk engasjerer meg i dette, ikke bare for å være slem. :-)

Jeg svarte i sted at evangeliene ble skrevet ca 70 år etter at Jesus levde.

Og:Ja, jeg har lest Det nye testamentet. Og jeg vet også veldig mye om det. Blant annet at Matteus, Markus og Lukas er ganske like, men ikke helt. At det var mange, mange flere evangelier som ble skrevet enn de som er med i Bibelen. At der er oversettelsesfeil. At folk opplevde verden helt annerledes for 2000 år siden. At Paulus sannsynligvis ikke kunne skrive. At hvis det ikke hadde vært for Paulus så hadde kristendommen sannsynligvis vært en del av jødedommen. Osv...

Skrevet

Men du forstår vel at de fleste av oss også er kjent med dette? Provoserer meg litt at du tydeligvis tenker at man er kristen fordi man er lite informert.

Det handler om å tro. Det å tro, kommer kun ved Den Hellige Ånd. Det er han som blåser liv i Bibelen, han som overbeviser oss om at vi trenger Jesus som vår frelser. Det er dessverre ikke noe man kan ressonnere seg frem til.

Jeg har opplevd ting som rett og slett overbeviser meg om Guds eksistens. Har kjent hans nærvær som en fysisk tyngde over meg, helt merkelig, og veldig veldig fint. Har kjent hans fred, hans kjærlighet. Har fått ord og bilder fra han, som treffer inn i andre menneskers liv. Har sett mennesker bli helbredet. Har sett mennesker bli berørt.

Og, jada, jeg vet at både vitenskapen og psykologien har forklaringsmodeller i forhold til dette. Og jeg tør å tenke de tankene ut. Men Gud overrasker meg. På uventede tidspunkt, på steder jeg ikke tenkte på det, kan han overrumple meg med sitt nærvær. Fullstendig utenfor en setting hvor suggesjon kunne vært en aktuell faktor.

Men jeg ble litt nysgjerrig på deg, Scoobidoo. Hva er det som gjør at dette engasjerer deg så sterkt? Er det en bakgrunnshistorie?

Skrevet

Joda, de fleste er sikkert kjent med det, det er vel derfor jeg synes det er rart at dere tror på Jesus. Akkurat det å tro på Gud synes jeg er en annen ting enn det å tro på Jesus. Dette fordi jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn man kan forklare. Jeg tror feks på astrologi og at folk kan få kontakt med de døde.

Vel, jeg har ingen bakgrunnshistorie, men jeg er lærer, og har lært mye om religioner. Jo mer jeg lærer/hører, jo mer skeptisk blir jeg. Til og med lærerne mine på lærerhøgskolen, som begge var prester, fortalte oss at etter de var ferdig utdannede teologer, trodde de ikke lenger på Jesus på samme måte som før. De var helt sikre på at Jesus bare var en person som hadde litt overnaturlige evner, og som de "rette" personene tilfeldigvis kom over.

Skrevet

Jeg tror på Jesus, fordi det er ved han jeg har fått fred og kjenner at hjertet samstemmer. Vanskelig å forklare, det er jo på en måte ikke rasjonelt..

Jeg synes forresten det er litt merkelig hvor stuerent det er å tro på horoskop, i vår moderne tid. Å si at du tror på Jesus er liksom ignorant, mens alle aviser trykker horoskopet ditt. Litt pussig i grunn..

Skrevet

Sløse bort tiden min på Gud?!

For meg er det å tro på Gud godt. Det får meg til å gjøre gode ting jeg kanskje ikke ville gjort om jeg ikke trodde på Gud. Jeg ber ofte om at ikke min vilje skal skje men hans. I gjennom alle tider har mennesker ønsket å ha håp om liv etter døden. Et ønske om at det skal bli rettferdighet. Det er deilig å tro på Gud! Anbefalles på det sterkeste.

Skrevet

jeg syntes det er rart at astrologi, spåing, horoskoper, tarot osv DET er ok å snakke om. men jesus og gud..nei man må ikke snakke om det ..fyttigrisen liksom...

hvorfor skal vi troende ikke kunne tro uten at dem om ikke tror skal komme med teite kommentarer?? hvorfor har det seg slik at vi som er troende tolerer dere?

vel til min konklusjon så blir de troende en trussel for dem som ikke tror. hvorfor ellers motstanden ?

dette trenger ikke bare være ang jesus og gud, men også når det gjelder andre ting som det paranormale eks.

syntes det er viktig å kunne respektere andre og ikke hetse eller kalle noen hjernevasket. dere som sier de troende er hjernevasket er kanskje det selv da...hjernevasket av verden som sier det ikke finnes noe.. ?

Skrevet

Bergensjente: Hvor sikker kan du være på at det var den kristne gud du kjente og ikke en universell sjel som ville deg vel?

Eller en helt annen gud for den saks skyld. Mener ikke å disse eller være respektløs, men bare undrer meg over det.

Skrevet

Nei, man kan jo ikke være 100 % sikker. Å tro er like mye valg som følelse, eller kanskje mer.. Jeg har tillit til Jesus, når jeg påkaller hans navn, kjenner jeg igjen atmosfæren som følger med. Det er vel Den Hellige Ånd som gir meg tro på at det er Jesus det handler om..

Skrevet

Avisene trykker tegneserier også de. Ikke dermed sagt at vi tror på det som står der...

• 2 uker senere...
Skrevet

Finnes det ikke bevis for evolusjonsteorien sier du? Er det kanskje derfor det heter evolusjonsTEORI?

En teori underbygges av observasjoner som støtter teorien.

For å bevise teorien må man gjenskape den på nytt. Det vil vi antagelig klare iløpet av 40 år.

Flaks for deg at du ikke er hjernevaska da. Du er nemlig bare for dum til å forstå verden rundt deg.

Jeg tror ikke. Jeg vet.

Skrevet

At du innbiller deg ting er vel neppe kvalifiserende bevis for at det finnes en gud. Men jeg hadde vært fornøyd om noen kunne dukka opp med ett aldri så lite indisium på at det finnes noe som kan kalles gud.

Men ikke det engang finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...