Gå til innhold

Bevegelser som kommer og går..?

Funnet-håpet -igjen

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid for fjerde gang på to år, har 3 spontanaborter bak meg. Nå er jeg i uke 16+2, og det er det lengste jeg har kommet, denne gangen med blodfortynnende medisiner.

Har kjent gullfisk-sprelling fra uke 13 fram til ultralyd forrige tirsdag. På ultralyden så alt bra ut, rett størrelse, men litt lat å bevege seg. Gynekologen sa at det var normalt.

Men nå kjenner jeg ikke noe særlig lengre... HVA KAN DERE DAMER BIDRA MED HER MED ERFARINGER??? Er så himla stressa av tanken på om det er noe galt i ferd med å skje der inne, og at den derfor ikke rører særlig på seg. Vet jo samtidig at det er tidlig for bevegelser, så klamrer meg til at det er derfor det kommer og går.

Veldig takknemlig for svar!

Fortsetter under...

først av alt;

det er ikke vanlig å kjenne bevegelse daglig før kanskje uke 25. så sannsynligvis så er det rett og slett babyen din som har lagt seg litt annerledes, har endret bevegelsesmønster etc, -kanskje sparker h*n inn i morkaka eller ryggen din i stedenfor?dessuten harjo babyen mindre sparkeplass nå enn for noen uker siden..

når det er sagt, så var det ingenting annet enn at jeg ikkekjente liv mer, som indikerte at min lille gutt døde. så be heller om en ekstra undersøkelse "for mye" enn en for lite. jeg satser på at baby bare har vridd seg en annen vei!

klem!

helt enig med VinterSol her. trenger ikke være noe galt i det hele tatt- MEN da jeg selv syntes at sparkene og bevegelsene ble færre og svakere med min lille gutt (som jeg hadde kjent fra uke 13/14) så skulle jeg absolutt ikke være overhysterisk å be om en ekstra sjekk... det angrer jeg fælt på nå ettersom gutten min døde i uke 28- veldig liten.

Da jeg fortalte jordmødrene at jeg ikke hadde villet vært til bry og kontaktet dem, fordi det sikkert hadde sine naturlige forklaringer -sa dem at gravide gjerne måtte ringe oftere direkte til føden ved bekymringer og presse gjennom ultralyd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...