Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Etter en brystreduksjon i 2006 har brystvortene blitt svært vonde. Suger mannen min forsiktig på de kjennes det ut som han tar tak og biter. Derfor tror jeg ikke jeg orker å amme. Skal prøve, men Nan'en skal kjøpes inn før ungen kommer. Håper jeg klarer det, men ser mørkt ut:(
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Kjoep heller collett, he he ;-) Det er flott at du proever, hvem vet, kanskje det gaar bra? Brystvortene herdes jo fort litt av amming. Men hvis ikke er det ikke verdens undergang. Flaskeposten.org er et ok nettsted med litt tips om flaskemating, noe som dessverre er vanskelig aa finne ellers (enten det er mme eller mm paa flaska).
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har en venninne med samme situasjon, hun har heller ammet sine barn, det er jo en del av kjertlene som er borte rett og slett og kanskje også blokkerte, selve melkegangene, så ikke straff deg selv dersom dette blir helt feil. Lykke til samme hva du lander på. Hva med å prøve en brystpumpe før barnet kommet ut, som du selv kontrollerer? Bare for å sjekke hva du tror som er greit og ikke, uten at du må ta bort en baby eller mannen din for den skyld... ;o) Bare et forslag, altså med litt stress borte, og bare du og pumpa kanskje, da kan du jo også lettere ta beslutningen på hva du orker. En baby suger ganske mye hardere enn en pumpe, så er pumpa veldig vond, så vet du hvordan du ligger an. Masse lykke til!
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Personlig har jeg alltid hatt stoerre ubehag ved pumping enn amming, saa jeg ville proevd med babyen et par ganger. Men mme er et flott alternativ naar man av en eller annen grunn ikke kan amme.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Godt råd. Tror jeg skal prøve pumpa noen uker før terminen. Så kanskje det løser seg opp eller brystvortene blir mindre vonde el noe. Vil gjerne klare det. Fikk bare ammet mitt 1 barn i tre mnd. Pga størrelsen på brystene iforhold til min lille kropp. Pamela har ikke noe iforhold til hva jeg hadde, hehe. Flere som har himler med øynene når jeg sier at jeg tviler på at jeg skal amme. Men de har ingen anelse om hvor vondt det gjør, så kan være det samme med de.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har selv redusert str på det ene brystet (pga asymmetri), og jeg har fullammet barnet mitt i 5,5 mnd. Jeg har ikke hatt noen problemer knyttet til operasjonen når det gjelder ammingen. Likevel har jeg tidligere hatt ubehag ved berøring av brystvorten på dette brystet, men ike direkte vondt. Og det har ikke vært noe som helst mer ubehag med det opererte brystet under amming enn det andre.... Skjønner godt at du tviler på om du klarer å amme når du har slike smerter, og synes ikke du skal pine deg selv gjennom en masse greier. Mens sårhet osv går over, er det kanskje mindre sannsynlig at smertene dine vil forsvinne under ammingen, ettersom du har hatt det helt siden opreasjonen. Sikkert lurt å gi det et forsøk, for kanskje går det helt fint? Da burde du i såfall få nesesprayen Syntocinon allerede på barsel. Min personlige mening er iallefall at for mye smerte og plager med amming (ikke de vanlige startvanskene, da) kan bli helt uholdbart for mange. Man skal orke og kose seg med å være mamma, og det er kjempeviktig for den lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå