Gå til innhold

Hvor kan jeg få pergotime uten å gå om fastlegen?

alista

Anbefalte innlegg

Er over 40 og prøver, men det ser ut til at vi trenger litt hjelp. Har ikke lyst til å bruke fastlegen. Blir man i dårlig form av kuren? Hvor mye vil det evt koste med privat behandling? Hjelper det når det er mors alder som kanskje er problemet? Håper veldig på et barn til og blir glad for råd og oppmuntring!

Fortsetter under...

Jeg fikk av gynekologen min (privatpraktiserende). Fastlegen var ikke involvert i det hele tatt og du trenger ikke henvisning om du går til privat gynekolog. Jeg betaler 800 kroner per gang.

Men jeg hadde aldri fått pergo hadde det ikke vært for at menssyklusen min var helt ute å kjøre etter flere år med p-pillen. Hadde mensen og eggløsning en gang i halvåret. Gynekologen ser lett om dette er tilfelle eller ei.

Selv ble jeg ikke i dårlig form av kuren, men har hørt at noen blir kvalme.

Lykke til!

PS: Jeg tok pergo to ganger. Den første gangen prøvde vi ikke å bli gravide, det var mest for å få i gang mensen. Andre gangen prøvde vi og ble gravide på første forsøk! :)

Hei. Var 40 da vi fikk Pergotime av gynekologen min. Jeg hadde regelmessig mens, men mine egg trengte et puff i "modningen" som legen sa. Jeg fikk dobbel pergokur, og måtte ha tre kurer. Ble gravid på andre, men spontanborterte, fikk ny kur, og ble gravid i bonusmåneden. Dvs. at du tar kuren en måned, men ble ikke gravid, men Pergo virker ofte neste måned likevel. Da ble jeg gravid, og venter nå om 10 uker :-)

Ville gått til privat gyn, for det går som oftest fortere å få time. Jeg måtte vente i nesten 5 mnd før jeg kom til off. gyn! Det var lenge å vente!! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...