Lille Langbein Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Hei Gutten min (1 år) har vært en del plaget med hoste, spesielt på natten. Tror vi nå har funnet ut at det blir verre dersom han drikker kumelk og youghurt. Samtidig har jeg hørt og lest at 1 åringer egentlig skal ha ca. 5 dl melk (inkl. ost o.l.) hver dag!!! Lurer derfor på om soyamelk kan være et alternativ? Eller hvordan løser andre det der barnet ikke drikker melk? Tenker mye på om han får i seg det han skal hvis vi ikke gir han melk??? Håper noen kan svare meg på dette!!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Eg hadde vert litt skeptisk til soyamjølk eg da......mange som utviklar allergi mot det. Hadde heller tatt ein tur til legen og hørt der. Veninna mi kuttar ut mjølk til dattera si om vinteren for da hostar ho noko veldig, hugsar ikkje heilt når det starta der. Har blitt bedre år for år....er 5år nå. Men hør med legen!!
Expat Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Oatly H+ er et fint alternativ! Den har mye av det samme som melk, men ikke noe av de østrogenlignende stoffene som i soja (ikke bra for gutter nei).
Soloho Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Soya, havre og rismelk er bare for å dekke melkebehov i bakverk, vafler, frokostblanding etc. Det har på langt nær samme næringsinnhold som ku/ morsmelk og skal ikke brukes som erstatning for dette. Ett barn kan også utvikle allergi for soya dersom barnet drikker mye soyamelk. Det er helt vanlig at man blir mer slimete og hostete av melkeprodukter. Tror ikke barnet ditt tar skade av det dersom du holder ham borte fra melkeprodukter mens han er syk. Det er jo for en begrenset periode? Eller hoster han over lange perioder? De MME som ikke inneholder soya smaker dritt. Skal mye til å få ettåringen sin til å drikke det ) Min på tre mnd. elsker den, men han må være rar...Det smaker gammel fisk. Heter Nutramigen og fås på apotek hvis du vil prøve den til ham. Han skal uansett ha Nutramigen 2 som smaker litt bedre, men bare litt...hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå