Gå til innhold

emmaljungel duo eller simo duo?

Anbefalte innlegg

kjenner ei som har kjøpt emmaljungel duo. hun har vert veldig fornøyd.

er emmaljungel mye dyrere enn simo duo?

hva er best? er d noe som er bedre på den ene enn den andre?

har vurdert emmaljungel, men må så utrulig langt for å kjøpe vogna.

ganske irriterende.

klarer ikke å bli helt enig med meg selv hvilken barnevogn jeg skal ha.

må ha ei som kan vokse med barnet. go vintervogn.

så jeg står mellom emmaljungel duo og simo.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139857132-emmaljungel-duo-eller-simo-duo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Synes du skal undersøke litt med de som selger vognene nye. Ei vi er på barselgruppe med har simo og ei har emmaljunga og begge er strålende fornøyde med sine duo vogner.

Simo har tre typer understell, vendbart, "vanlig" og compact. Alle tre har god trillecomfort da de ikke har fjernet noe fra compact understellet. Slik som på brio, fordi der er det compacte vendbart i tillegg, og dette har ført til at de har fjernet noe fjæring.

Mitt råd er å sette opp en liste over hva du mener er viktig for deg og så bruker du f.eks barnevognguiden til å finne den vogna.

Lykke til!

Jeg tror disse to vognene er ganske like jeg.... Det sies over her at Simo er bly-tung å trille, det er ikke jeg helt enig i... Jeg har Simo-duo og synes ikke den er tung å trille, har slitt ut ett par simo kombi i min "mamma-karriære" og, har aldri hatt noe problem med dem heller...

Det som evnt gjør Simoen "vanskelig" å manøvrere om man kan kalle det slik, er nok tyngden av vogna kombinert med lufthjul... Jeg for min del hater lufthjul...

Jeg tror egentlig Emmaljunga er ganske lik jeg, omtrent samme tyngden på lufthjul....

Jeg er ei "kjedelig" dame så jeg liker godt utseendet på Simo... Men Emmaljunga er jo sprekere i utseendet....

Min mening når man sammenligner disse to vognene er at det egentlig er mest utseendet på vogna som er forskjellig, mulig emmaljunga kan være litt stivere i fjæringa, men simo er jo en veldig "gynge-vogn" så litt stivere er ikke nødvendigvis dårligere....

Jeg har som sagt aldri prøvd emmaljunga med jeg har venner som har og venner som har simo, og de er godt fornøyd i begge leire...

Hvordan prisen er vet jeg ikke, men det er jo dyre vogner begge to... Men en fordel er jo at de er begge populære vogner og det ligger mange flotte, så og si nye på finn.no... Kan jo være verdt en titt.

Jeg har emmaljunga duo edge, og er virkelig fornøyd med den. Èn av finessene jeg er veldig glad i, er at det er et brett under ryggen i bagen som kan settes opp når barnet vil begynne å sitte litt i korte perioder, men fortsatt er litt liten for sportsdelen. Det brukte jeg mye til jenta mi. I tillegg har bagen vuggefunksjon, slik at barnet kan ligge i bagen når dere f.eks. er på besøk hos noen, og du kan vugge han/henne i søvn. Jenta vår eeelsket det når hun var mindre. Ellers så har mange av mine venninner simo, og de er også stort sett fornøyde. Er enig i at disse to vognene er ganske like på mange måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...