2gutter:) Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Babyen min på snart 5 mnd våkner mellom 5 og 5.30 på morran, er ikke skikkelig uthvilt å det er aaalt for tidlig. Tror dere det hjelper å "tyne" han med å tvinge han å ligge i senga si til halv 7 f.eks å bare gå inn å gi smokk hvis han skriker? noen erfaringer?
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Samme situasjon her. Hun er "lys våken" og smiler med vidåpne øyne i 5-tiden. Hun får mat da og er veldig klar for morgen. Men hun trenger virkelig å sove mere (jeg også)! Så her nekter jeg å stå opp før tidligst 7-7.30. Prøver helst å ligge enda en time også, for hun har såå godt av det! Jeg får henne nemlig ikke til å sove i bagen eller lekegrinda om jeg står opp med henne. Hun må ut, og da blir det bare en lur i løpet av dagen... Dessuten tror jeg at om jeg lar henne stå opp kl 5 begynner hun kanskje plutselig å våkne kl 4 istedet. Så så lenge hun ikke ligger og hylskriker så få hun vær så god å sove noen timer til i senga sammen med oss
Idun Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Her er det også morran kl 5... sukk. Vi har i tillegg slitt med nattesøvnen, og det er tydelig at snuppa får for lite søvn på natta. Etter råd fra Karin Naphaug får hun nå ligge i senga si og skravle/rope litt og vi går inn med smokk, sier at det er natt osv til vi bestemmer at det kan være morgen. Det er ca 6.30. Prøve også å ikke la henne sove etter 16.15, for dette kan visst være en medvirkende årsak til at de våkner så tidlig. I tillegg får hun ikke komme opp i senga vår på morgenen lenger, det kan være det de ønsker (selv om jeg jo selvsagt ikke tror at det er bevisst). Vi står opp, slår på lyset, kler på og venter litt med frokost slik at det liksom ikke skal være noen gulrot som venter om man står opp tidlig. Dette har ført til at vi har fått helt nye sovetider på dagen, så vi må venne oss litt til dette. I tillegg har vi avvent om natta pga hyppige oppvåkninger. I natt var hun bare våken en gang, men fortsatt morran kl 5...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå