råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Han spiser 3 porsjoner grøt, 1 glass middag, 1 glass sviskemos (pga.hard mage men ingen virkning egentlig. Han elsker det:)), 1 beger fruktmos-dessert. Han drikker ca. 2-3 dl vann i løpet av dagen. Han får 200 ml mme på natten. Det hender jeg må gi 2 slike flasker. Føler han drikker litt lite i løpet av dagen. Hadde håpet på å slutte med de flaskene på natten. Men får han for lite drikke om dagen slik at han tar det igjen på natten??? Hva syns dere??
Glad tobarnsmamma Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Han spiser ihvertfall mye mer enn jenta mi på 8 mnd... Hun er i ferd med å slutte å die, nekter pupp for tiden. Uansett; hun får grøt i 9-tiden, et glass mildgrøt m. grønnsaker kl 12 (fordi hun brekker seg av ALL middag..), et fruktbeger kl 15, og grøt til kvelds i 18-tiden (noen ganger litt fruktmos til dessert hvis hun orker mer). Altså 4 måltider på en dag. Hun har selv sluttet av med melk på nattestid. Nå skal det sies at hvert måltid er en kamp, vi må "lure" i henne hver eneste skje med mat... Hun drikker vann til måltidene, ikke akkurat mye det heller...
herola Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Høres ut som gutten din får nok mat, men dette er jo individuelt. Det ser du vel best på vektkurven og om han ser ut til å være fornøyd. Har du prøvd å slutte med flaskene på natta? Det kan jo hende han bare synes det er godt og egentlig ikke har behov for det. Jenta mi på 8 mnd spiser 2 porsjoner grøt, 1/2 glass middag, 1 liten brødskive og litt frukt i løpet av dagen, i tilegg får hun mm ca 4 ganger (en gang på natta) og vann til måltidene. Jeg synes også hun drikker for lite, hun får tilbud både om mm og vann ofte - så styrer vel dette litt selv...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Det ser helt fint ut Han spiser det samme som jenta vår på 8,5 mnd. (egentlig mer siden hun ikke spiser fulle grøtporsjoner ut fra pakken)Hun veier ca. 8,5 kg, og er en veldig aktiv unge - det har jo også litt å si på matinntaket. Ang. hard mage så lurer jeg litt på hvilken fruktmos du bruker. Vi har gått over til småfolk sine med fersken og korn, evt. frukt og korn på glass, og det virker som om hun blir mindre hard av det. Men hun er også veldig flink på vann - jo kaldere jo bedre. Og drikker gjerne rett av glass (mens mor holder en stor klut under haken hennes). Jeg tror ikke han tar igjen drikke på natta egentlig, og ikke mat heller. Men jeg ammer fortsatt en til to ganger per natt, så tror nok det er mer vanen. Føler du deg trygg på at han får nok så kan du sikkert nattavvenne, jeg jobber hardt med å lage ris til egen bak ved at jeg er sikker på at hun fikser det selv etter hvert
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2009 syns han spiser i ett sett jeg og han legger på seg så det holder. veldig aktiv krabat! mend et er drikken jeg er usikker på. Føler han drikker ltt lite. men det er jo væske i grøten og. teller det??? ang. den harde magen så blir det bare verre og verre. Han får malt og sviskemos. Bare harde kuler som kommer ut stakkar. Derfor jeg føler han skulle ha drukket litt mer og! Skal prøve den andre desserten du nevnte!
*Jej* Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Tenkte bare å komme med ett lite tips jeg kom over ang hard mage. Jeg har en gutt på 7 mnd som også sliter med hard mage. Og jeg kom tilfeldigvis over et tips om å ha litt olivenolje, solsikkeolje el. i all mat han får. Mange kan få veldig hard mage i overgangen til fastføde, og dette skulle vist være et bra tips. Har ikke kommet så langt at jeg har prøvd det på gutten min selv enda, men det kan jo være vært et forsøk? Lykke til:)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Signerer *Jej* , jeg har alltid gjort det og det ser ut til å fungere. Samtidig får de jo noen ekstra kalorier! Synes gutten din spiser masse jeg! Min er sånn småspist tass. Selv om han er STOR! Det blir en del pupp om natta. Tror og håper det er pga tenner han ikke vil spise. Han spiser til frokost nesten en posjon med grøt (det tar en time!) et beger frukt midt på dagen. 3/4 glass middag (tar en halv time minst!) og kvelds får han grøt igjen det kan ta opp til en time det også.... sukk. Men jeg må jo gi ham mat! Noen som har tips til meg! Har prøvd med annet enn grøt i tilfelle han skulle være lei. Så jeg har prøvd brød i smule størrelse med leverpostei. Men han bare brekker seg av det! Jeg har prøvd i 3 uker nå, men det er like umulig. Han hater også biter i middagsmaten sin, men har etterhvert sluttet å brekke seg pga det.
glam.mam Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Jenta min er tynn og lang, veier knappe 6.5 kg(8mnd), men fikk nettopp funnet ut at hun har melkeallergi , og at det kunne vaere en grunn til at hun ikke har gaatt opp mere i vekt..Men kan ogsaa vaere at hun er slik genetisk da vi foreldre er ganske slanke. Men til "kolikkmamma" og hi, dere behover ikke engste dere for at babyene deres ikke spiser/drikker nok naar de er store og oker nok i vekt i forhold til kurven sin. Men da skjonner jeg ogsaa ut ifra det jeg leser her at selv om jenta mi er tynn, saa spiser hun ganske bra faktisk.Faar groet til frokost, frukt som mellommaaltid, spiser noen ganger helt middagsglass og iallefall et halvt.Faar soyamelk mellom maaltidene og til maten fordi hun er tynn, ellers hadde jeg gitt henne vann!Saa spiser hun groet til kvelds, eller middag da ogsaa.Spiser ogsaa broedbiter med smoer eller leverpostei noen ganger.Hores ut som de fleste babyene her paa 8 mnd spiser nogenlunde det samme, selv om de har forskjellig vekt osv. Men jeg engster meg litt fordi det er saa vanskelig aa faa henne til aa oke i vekt, selv om hun faktisk spiser greit.Broren veide minst 2 kg mere paa samme alder.Denne matingen av babyer skaper en evig "engstelse," iallefall for meg, selv om det er andre mann.Men synes jeg husker at det ble mye bedre etter et aar med broren, ting gaar seg til,heldigvis:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå