2 søte prinsesser Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Minste jenta er nå 4 mnd og det er et mas og amme ho. Jeg rekker knapt og sette meg før ho er ferdig, og drit sinna til tider. Ønsker å prøve litt til med bare morsmelk (vil helst unngå tillegg), men sånn det er nå klarer jeg ikke å fullamme i 6 mnd. Ho spiser jo så kort tid, og det ødelegger jo også for produksjonen....
LilleBjella Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Nope. Og syns heller ikke det bør være et mål i seg selv. Spiser baby fint og sover godt, og man ikke har et behov for noe annet, så er det jo bare å kjøre på. Her begynte vi med grøt når han ble fire måneder, og har en god, fornøyd og uthvilt baby nå. Merker stor forskjell på bare et par, tre uker. Ellers ga vi litt tillegg i ny og ne fra ca to måneders alder, f.eks. når jeg skulle på trening.
Lillepusen-78 Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Gutten vår fikk kun mm frem til han var 5,5 mnd... Han var 8750 g på 5mndkontroll, og har i lang tid spist kun 5 ganger i døgnet. Derfor har det ikke vært nødvendig med annen føde for ham.... Men er enig med LilleElla - kun mm frem til 6 mnd funker ikke for alle. Og hver enkelt mor (og far...) må vurdere hva som er riktig for deres barn
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Fullammet til 5,5 mnd. Da begynte vi med smaking av fastere føde. Det var meget godt mottat! Kjenn på det selv, når du føler at det er rett å begynne med noe mer enn mm/mme.
AO3 Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Her ser det ut til å gå veldig fint. Han blir seks uker i påska. Siden fødselen gikk til h**** er jeg i alle fall glad for at EN ting går "etter boka" her. Men selvsagt, det er ikke alle barn som kan fullammes i seks mnd, det er jo veldig individuelt. Forresten, HI, du sier at babyen din blir sinna - er det etter pupp nummer en, eller etter pupp nummer to? Sønnen min blir også sinna etter pupp nummer en, når servicen ikke er rask nok for ham - dvs alltid... En periode, det var vel rundt fire mnd, måtte jeg faktisk roe ham ned med smokk underveis i måltidet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå