Gå til innhold

Vaksine når man skal til Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger jeg egentlig noen vaksiner? Skal til Phuket men vet ikke om jeg kun skal være der i byen. Har jo lyst til å dra på elefantturer osv., og det er vel litt uti skogen eller?

Hørt det er en vaksine for å unngå magetrøbbel, stemmer det? trodde det var tabeletter man skulle ta mot det.

Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Trippelvaksina og hepatitt A tok vi:) Det var i allefall det vi ble anbefalt. Vi var der i to mnd. Reiste rundt omkring, men holdt oss til siviliserte områder! Elephant trakking trenger du nok ikke dra langt inn i bush'n for å oppleve:) Thailand er blitt temmeling turistifisert:)

Tips å drikke biola noen uker før avreise. Det herder "systemet" noe. Usikker på hva du mener med vaksine mot magetrøbbel. Har ikke hørt om det, bortsett fra at hepatitt A smitter jo gjennom enkelte matvarer,da.... Hold deg til gjennomkokt/stekt mat, skrelte frukt og grønnsaker. Spis på restauranter der det er mye folk (slik at du vet maten forvinner fra "lageret" temmelig fort), og hold deg unna mat fra boder på gata. Da går det som regel bra! Gjorde det med oss i alle fall!

Kos deg i Thailand! God tur!

Skrevet

Takk for svar :)

Hvor mye koster det ca for de vaksinene dere tok? Skal bare være der i 15 dager, men kan jo bli smittet uansett.

Moren min snakket om en vaksine mot magetrøbbel, aner ikke hvor hun har det ifra..hehe..jeg har hørt om tabeletter, for å slippe å få diare osv der nede. Vet om mange som har slitt med dårlig mage der og det er jo litt kjipt :(

Skrevet

Tror det var omtrent 1200,- , men husker ikke helt.. Tok de på privat klinikk vi. Tar du påfyll av hepatitten ettter et år, er du resistent for livet (sier de i alle fall), så da slipper du den om du skal ut å reise flere ganger:)

Helt sikkert mange som blir dårlig i magen, ja. Men, tar du dine forhåndsregler og tenker litt igjennom de valgene du tar - går det nok bra! Som sagt var vi (mannen min og meg) der i to mnd. Hadde med oss ei på 7 år og en på 6 mnd. Ingen av oss ble syke, og vi er ikke hysterisk forsiktige heller....langt der ifra:)

Skrevet

Oki 1200 per person ikke sant? Kan vel alltids ta meg råd til en slik innvestering. Men kan man gjøre det hos fastlege eller kun på privatklinikk. Har hørt det er dyrere på en slik klinikk..hmmm

Skrevet

Dukoral heter en vaksine som beskytter mot turistdiare. Det er en drikkevaksine. Skal tas minst 2 uker før avreise.

Annonse

Skrevet

Ahh stemmer. Det var en drikkevaksine. Får på resept hos fastelege regner jeg med.

Takk takk :)

Skrevet

jeg tok dukoral før første gang jeg reiste til Thailand. jeg reiste rundt i landet i tre uker. ble ikke syk :) jeg ble heller ikke syk sist gang jeg var der uten drikkevaksinen heller da. husk å ta med antibakterielle våtservietter! du vil sjelden ha tilgang til håndvask rett før måltid, så disse er veldig smarte å ha i veska :)

Skrevet

Jeg har vært i Thailand mange ganger men har aldri tatt vaksine og haller aldri blitt dårlig.

Skrevet

Jeg tenker også at det kanskje ikke er noe vits med vaksine. Men jeg har angst for å bli smitta med ett eller annent. Vet ikke hvorfor, men er livredd for å pådra meg ett eller annent.

Får liksom ikke helt bestemt meg. Har jo hørt at mange blir dårlige etter vaksinene. Må jo ta de såpass i forveien at jeg ikke blir syk der nede. Jeg har desverre reagert på vaksiner(når jeg var barn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...