Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er nå strax 6 mnd gammel. Etter å ha lest div innlegg ang måltid og mat til jevnaldrende, så synes jeg hun spiser ganske lite.... ca 07 mme 130 - 150 ml

09.30 grøt av 100 ml vann ( vil ikke ha drikke )

13 mme mellom 120 - 160 ml

16 - 17 mme 120 - 160 ml

19 grøt av 110 ml mme + lite beger Frutti ( vil ikke ha drikke )

Jeg synes dette er litt lite? Noen flere med småspiste barn? Burde jeg kanskje begynne å legge inn et middagsmåltid? Synes dette er litt vanskelig jeg... Jenta er jo blid og fornøyd, men er ikke den som skriker etter mat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det er stor forskjell på alder, vekt mm. Legger hun på seg og er godt humør så er det vel ingenting som er bedre enn det :)

Skrevet

om hun ikke skriker etter mat, er hun ikke sulten:) Da er dette nok for henne:). Egentlig synes jeg hun spiser ganske mye jeg. hun får jo 2 grøtmåltid + frutti! :)

Skrevet

Tror de sier ifra om de trenger mer jeg. Jenta mi er 5,5 og spiser

frokost:grøt av 100 ml mme (spiser aldri opp)

lunsj/middag:halvt 6mnd middagsglass

Eytermiddag: 60-200 ml mme

kvelds: grøt av 100 ml mme (spiser aldri opp)

på sengekant: en60-200 ml mme

Kanskje et fruktbeger innimellom, drikker vann til grøt og middag. Mme-måltidene varierer etter hvor lang dag vi har hatt og hvor mye hun har spist til de andre måltidene.

Får pupp en gang om natta

Jeg stresset en periode med å dytte i henne mer og tilby mat hele tiden,men har skjønt at hun rett og slett hverken vil ha eller trenger mer mat, og at mengden mat hun trengte ene uken ikke trenger å være lik neste og deretter:)

Skrevet

Da lar jeg henne bare styre det selv :) Er bare greit å høre litt hva andre gjør / tenker ;)

Men hvordan introduserte dere middagsglass? Brukte dere flere dager som ved grøt, eller økte dere raskere? ( Hun har aldri reagert på noe hun har fått av verken grøt eller fruktbeger )

Skrevet

Vi begynte med grøt da hun var 4 mnd, og middag en uke etter. Da var hun vant med skje-gape-svelgerutinen, og spiste som med grøten. det ble en kjempesuksess, hun elsker middag! Særlig nå som hun nok er litt grøtlei spiser hun middag med stor glede, og blåser i hvilken temperatur den blir servert. alt går ned!

begynte med de små 4 mnd glassene da, men de er det stortsett kum mais, gulrot og potet i, så vi gikk vel over til 6 mnd da hun ble 5.

Skrevet

Da skal jeg begynne å la henne smake litt 6 mnd middagsglass... Stresser ikke med å få i henne mat altså, men det kan være litt styr å få i henne både mme å grøt, så hadde vi funnet noe som hadde vært mer fristendes er det jo supert å bytte litt på :D

Skrevet

godt å høre det er andre som "strever" med mye av det samme på samme alderstrinn da!

Det går sånn opp og ned med mengde og vilje og alt at mor har gitt opp å henge med i svingene:)

Tenk deg om du måtte spise havregrøt to-tre ganger om dagen hver dag, du hadde nok blitt lei også;) Forøvrig så satte ikke vesla her pris på småfolk sin 6 mnd, den er mer klumpete og krydret enn nestle og hipp. men noen liker sikkert det også, lykke til:)

Skrevet

Ja her er det " dronningen " som styrer hele huset ;) Tar dagene som de kommer, og så regner jeg med at hun sier fra når det er noe hun skal ha ;)

Ja, jeg kan godt forstå at de blir leie av grøt og mme...

Takk for tips ang merke, da er det bare å begynne å prøve seg frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...