Gå til innhold

Hjelp meg med et "stoffproblem";)

Anbefalte innlegg

Jeg har en teutonia mistral i sort. Kalesjen er ganske falmet, og det irriterer meg innmari, vogna er så knall ellers, både å se på og å bruke!

kan kjøpe nytt trekk hos lilleprinsen til 2500, eller nytt trekk til kun kalesjen til 1800, eller et brukt trekk jeg har tilbud om til 1300.

Kjøper jeg nytt til 2500 kan jeg jo få hele vogna trukket i 08/09 fashion sort, en mye finere, sterkere enn den jeg har. Det er denne jeg har fotpose i.

Jeg kan også velge feks fashion brun, som jeg har siklet lenge på. Usikker på hva jeg egentlig syns er finest.

Kjøper jeg kalesjen til 1800 er det 08-farge, så da kommer det til å synes litt for det skarpe øye.

Kjøper jeg den brukte kalesjen er dette samme farge og modell som den jeg har nå, kanskje det mest fornuftige?

Hmm. tror det står mellom helnytt til hele vogna i sort eller brunt, eller kalesjen. Ka dokk tru? Og nei takk til svar a la "hadde ikke brydd meg om at kalesjen er falmet";)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139854459-hjelp-meg-med-et-stoffproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Jeg husker jo denne vogna. Den er da ikke så mye falmet? :) Men selvsagt, smaken er som baken og jeg er den første som vet at det er lett å irritere seg over småting. Nå ender du jo med å kunne ha kjøpt en helt ny i stedet? Hva med å heller selge den og så kjøpe en helt ny vogn for penga du får for vogna og som du sparer på å ikke kjøpe nytt trekk? :)

Nei absolutt ikke, det er bare jeg som er sær, jeg så det ikke selv engang før mamma påpekte det;) kalesjen ser marineblå ut helt på toppen, virkelig en alvorlig krise jeg har på gang, ja!

Jeg elsker vogna, og jeg fikk jo så mye utstyr på kjøpet, så jeg klager absolutt ikke, de på finn ligger høyere i pris enn jeg ga!

Men jo nei, vil ikke selge den. Det er liksom ikke så viktig at jeg gidder å begynne å styre med salg.

Vet ikke jeg, helt teit igrunn! jeg bare syns den brune er så flott. Men svart er nestfinest, så om jeg fikk ny kalesje hadde jeg ikke sagt et knyst mer. Tror jeg;)

Vet du, min vogn er brun (08) og fotposen er brun (09) det er en bitte liten fargeforskjell, men jeg takler den, for den er SÅ liten. Men det som irriterer meg er at vogna er brun, men at alle detaljene på vogna ellers er svarte, så hold deg til svart! hihi Jeg angerer meg for at jeg valgte brun... Hjalp det???

Vet ikke hva jeg ville gjort, jeg ville nok ikke klart å ikke bry meg selv heller. Hva med å få moren din til å betale, hun som oppdaget det... hihi Men jeg ville gått for svart, og da kanskje den brukte..... Men aner ikke da.

Hvilke detaljer ellers er svarte? Hadde en brun timmytrille (som jeg måtte tvangsselge:@), der var det bare handlekurven som var svart. tror jeg da. Men du har vel egentlig rett. Jeg har jo til og med begynt å sy vognpser i farger som aldeles ikke passer den brune.

Det er bare at jeg hater marineblå vogner, og i veldig sollys ser kalesjen marineblå ut. iiik;) men egentlig er det bare når forposen er på at det syns.

Nei herregud så teit;)

Du har rett! Det blir den brukte eller ingenting!

Vi har hatt svart håndmuffe (selvvalgt ja, men den fantes kun i svart) handlekurven, bemsen, hjulene, slike plastdingser rundt om, ja ALT er svart. Og pappa'n kjøpte SVART stelleveske. Det irriterer meg.... Men det er god plass i den. VI valgte svart fordi den som var brun var i feil brunfarge, og jeg synes teutonia sin var litt liten... jaja nok om det.

Annonse

Ja når du sier det så var alt det der svart på timmyen også. jaja, skal ha ny unge om en 3-4 år, da kanskje jeg har en helt annen fargehang-up, jeg får smøre meg med tålmodighet. Jenta mi er stort sett kledd i brunt fra topp til tå, trenger strengt tatt ikke brun vogn også;)

Men ang s3 så bare lurer jeg, hvor i landet bor du egentlig, har du kjørt den på skikkelig drittføre i vinter? brøytekanter, slafs, kram snø, løs snø.. Venninnen min vil kjøpe denne vognen, og jeg har anbefalt teutonia, men vet jo ingenting om s3 egentlig! Jeg sikler på mange 3-hjulinger, koelstra, oth, s3 osv, men jeg vet ikke om jeg hadde turt å kjøpe en;)

Jeg bor på tjukkeste østlandet, i Oppland, og jeg har kjørt på brøytekanter, is, SNØ (vi har fortsat en halv meter i hagen). Jeg var storfornøyd med vogna frem til vi byttet til sportsdel. Da ble handlekurven min litt utilgjengelig, og jeg ELSKER å handle. Jeg går ca en time med vogn hver dag. Jenta vår liker å sove der... Og jeg liker å lufte meg.

Kan anbefale vogna, men ikke på dager med kramsnø, det fester seg i fremhjulet så da blir det dyttetur. Man MÅ låse hjulet vinterstid, hvis ikke blir det litt kronglete å komme opp på fortau med "nesa" først, da man fort detter litt igjennom.

Nå som våren er her med bare fortau er jeg utrolig mye mer fornøyd med vogna en jeg var forrige mnd, da det var kram snø over alt.

Trillet firhjuling på kjøpesenter her en dag, og det var en overraskelse for det var TUNGT.

Liker s3 fordi den har vendbar sittedel, og det var et MUST for meg. vi valgte den blant annet fordi den har

vendbar sittedel

svingbart forhjul og låsbart forhjul

lavt tyngdepunkt, det virker tryggere

håndbrems

adapter for maxi cosi

og den ser jo unektelig kanske fancy ut :-)

Har forresten gått en del på grus også, og det funker fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...