Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

koker dere flaska til babyen for hvert bruk, eller holder det å skylle godt i varmevann mellom måltidene? gutten min på 5 uker har hjertesvikt, og klarer ikke å suge lenge nok på pupp til å bli mett, uten han sliter seg helt ut. Så her bruker vi en ny flaske hver 3. time, for så å vaske de i såpevann og ha dem i micro-sterilisator. Er så usikker hvor sterilt alt trenger å være! likedan med utstyret til pumpa som jeg bruker flere ganger daglig. koke den også mellom hvert bruk?

Er helt fersk på dette med flasker og koking, så håper det er noen kloke hoder med tips og råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis jeg var deg så ville jeg ha kokt flaskene i mellom hver gang. det blir ikke sterilt med bare såpevann.og når lille gutten din er så liten så ville jeg ha vært litt forsikti med hygienen. Min datter er nå snart 5 mnd og jeg koker ennå flaskene. når jeg pumpa i begynnelsen så kokte jeg den en gang i døgnet for det stod det i bruksanvisninga. ellers så vaska jeg den godt i såpevann mellom pumpinga. Men når det gjelder flaskene og ting som kommer i direkte kontakt med munnen til barnet ditt så tror jeg det er lurt å koke det. Du kan jo spørre helsesøster om det for å være sikker

Skrevet

I begynnelsen vasket jeg godt i zalovann, skylte nøye og kokte.

Nå vasker jeg i oppvaskmaskinen og deretter i microsterillisatoren.

Men tror det er det samme hvordan man gjør det bare man vasker nøye og koker/steriliserer.

Her kan du lese mer om flaskemating:

www.flaskeposten.org

Skrevet

Varmtvann fra springen inneholder enda flere kjempe farlige bakterier enn det kalde vannet fra springen. Derfor burde du helle kokt vann over. Vi brukte sånn til å sile pasta med til å delene i.Brukte vannkoker til å helle over. Vi vaska og steriliserte pumpa 2 ganger om dagen. Noen gangersatt jeg den i kjøleskapet. Men da bare for en time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...