Lauren Skrevet 26. mars 2009 #26 Skrevet 26. mars 2009 RD 6 er nesten over- det går bra så langt. Kjenner ikke så mye nå- ømme pupper og litt stikkinger i eggstokkene innim. Jeg har bestemt meg for å teste på dag 12- men hører flere sier at du mulig kan teste deg fra dag 10 og få positiv test om du er gravid. Ønsker alle lykke ti videre, og måtte det være vår tur nå.
Sarah70-har 2 gull Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #27 Skrevet 27. mars 2009 Hei, jenter! Spennende med prøvetesting, Poten! Oppdaterer du oss? Jeg er på rd 9 idag og klarte såvidt å motstå testing idag tidlig. Hadde veeldig lyst, men en negativ test vil ødelegge dagen og helgen så jeg drøyer så lenge jeg kan. Men imorgen, lørdag og fri fra morgenstress, spørs det om jeg klarer å holde meg! Fremdeles ingen symptomer av særlig slag, stadig puppeøm. Har kjent noe foran på magen, ikke murring akkurat, men en følelse av noe. Men ikke typiske mens-tak. Håper det er et godt tegn! Tok meg selv i å surfe på barnevogner igår. Uansett testresultat er det såklart aaaltfor tidlig, men plutselig var jeg på emmaljunga og brio uten å helt vite hvordan jeg kom dit..! Dette er vårt andre offentlige søskenforsøk. Mislykkes vi nå har vi ett sommerforsøk igjen, deretter blir det privat. Har kikket litt på Aleris i Oslo. Noen som har erfaringer der?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #28 Skrevet 27. mars 2009 Ja, der sprakk jeg på en cb-test, idag rd 9 - og den er negativ :-( Klamrer meg til håpet men forbereder meg på nedturen...
Nillan Skrevet 27. mars 2009 #29 Skrevet 27. mars 2009 Men testet du på dagens første urin Sarah? Test så tidlig i et eventuelt svangerskap så er vel det viktig? Hold motet oppe fordi nivået på gravidieteshormonet kanksje ikke er høyt nok til å vises på CB. Jeg tenkte teste i morgen tidlig dvs rd 10, men er ikke anbefalt å gjøre det pga av feilkilder. Forøvrig har jeg brukt Aleris klinikken i Oslo. Jeg kom fort til og er rimelig fornøyd. Det er to gynekologer der, dr Magnus og dr Holst. Det er Holst jeg i hovedsak har gått til, men har mest tillit til Magnus. Vet dere hva babyklister er?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #30 Skrevet 27. mars 2009 Takkfor info om Aleris! Hvis vi må til det private er det mest gunstig å gå i Oslo - vi bor her og har en gullunge fra før. Nei, det var ikke morgenurin, og jeg skal teste igjen - men tror ikke det er så store sjanser. CBene er ganske pålitelige, er de ikke? Tror feilkilde ofte er positiv test uten graviditet, som skyldes medisiner. Men takk for oppmuntrende ord, Nillan! Håper din test får stort blått kryss!
Nillan Skrevet 27. mars 2009 #31 Skrevet 27. mars 2009 Jeg holder tomlene mine for deg Sarah! Er selv veldig spent, tror jeg har observert litt rosa spor i truseinnlegget..men tiden får vise.
Lauren Skrevet 27. mars 2009 #32 Skrevet 27. mars 2009 Fillern, gikk på do i morgest og der var spor av blod ja. Jeg er på rd. 7- litt tidlig med blødning nå?? Har ikke blødd noe utover dagen, men det er noen spor ja. Har ingen mavesmerter, men hadde litt murring i morgest og kjent noe stikkinger nå og da. Ser vel ut til at løpet er kjørt for denne gang også :-(
Lillatante Skrevet 27. mars 2009 #33 Skrevet 27. mars 2009 Hei! Kjipt med negativ test Sarah70, men det behøver jo ikke å bety at forsøket er mislykka. For det første testet du ikke på morgenurin og for det andre er det mange som tester negativt også dagen for forventet mens som likevel er gravide. Det er forskjell på hvor fort en produserer hcg. Kjedelig med blødning Lauren. Men det trenger ikke å bety at du ikke er gravid. Noen får jo småblødning og likevel er gravide!!! Forstår likevel bekymringen. Jeg har også litt lyst til å teste, men har heldigvis ikke gått til innkjøp av noen tester enda. Men det er ganske uutholdelig dette her! Jeg har ingen symptomer som kan tyde på graviditet, så det bekymrer meg jo litt. Men prøver å trøste meg med at det ikke trenger å være negativt. Søsteren min hadde heller ingen symptomer før uteblitt mens. Noen av dere som ikke tar babyklister? Jeg tar ikke det, men håper det kan gå bra likevel... Nå er vi halvveis og godt over det til dommedag. Masse lykke til til oss!!! GOD HELG!!! Klem
Nillan Skrevet 27. mars 2009 #34 Skrevet 27. mars 2009 Samme her:-( er på rd 9. Vi får fotsatt håpe. I beste fall er det den type blødning som man mener kan være normalt og allikevel være gravid.
Sarah70-har 2 gull Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #35 Skrevet 28. mars 2009 RD10, ville ikke teste idag, venter og ser om mensen kommer iløpet av dagen - ellers tester jeg nok imorgen. Har ikke hatt mensmurringer, men en følelse av noe foran på magen, i livmorområdet. Kan godt være forberedende mens, men håper at det er eggene som fester seg skikkelig! Synes kanskje at puppeømheten er litt borte..?? Jo, heldigvis er vi alle for tidlig til å kunne si sikkert om dette var vellykket eller ikke!! Jeg krysser fingrene for oss!
Lillatante Skrevet 28. mars 2009 #36 Skrevet 28. mars 2009 Hei! Rugedag 8 og blod i dag tidlig. Jeg var så optimistisk og trøstende til deg Lauren i går, men litt vanskeligere for å trøste meg selv i dag. Sist forsøk begynte jeg også med litt småblødning på disse tider og det gikk ikke bra. Hadde selvsagt vært fint om det var en sen festeblødning, men tviler. Uff, dette er absolutt ikke noe moro. Krysser fingre for ingen mens Sarah70! Hvor lenge må en vanligvis vente for fryseforsøk, er det enda lenger enn for vanlig?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #37 Skrevet 28. mars 2009 Uff, blod er sjelden noe godt tegn, men små mengder trenger ikke bety noe. Kan det være festeblødning? Synes dere alle (Lauren, Nillan og Lillatante) har begynt å blø tidlig?? Jeg har så langt ikke sett blod, og det er det eneste gode tegnet å melde. Jo, også fravær av mensrier. Men det er ikke uvanlig hos meg at menssmerter kan komme hardt og raskt - så får jeg mensen 2 timer etterpå. Det skjedde etter siste forsøk, blant annet. Men enn så lenge prøver jeg å være optimist!
♥ lillemin ♥ Skrevet 28. mars 2009 #38 Skrevet 28. mars 2009 Håper at alle, til tross for småblødninger og negative tester hittil, får 100% uttelling for forsøket når alt kommer til alt, og den opprinnelige testdagen kommer! Jeg er i dag litt deprimert, men det er fordi omgangssyken har dukket opp og jeg ikke har fått noe søvn i natt. Og da melder selvfølgelig andre bekymringer seg på også... Hva om atte hvis atte...!?! Men er fornøyd med at jeg klarer å holde meg unna tester foreløpig, men 1.april - da tester jeg! Så får håpe jeg ikke får noen blødninger innen den tid - menssmerter merker jeg heller ikke noe til, så det er vel et godt tegn!?!
Nillan Skrevet 28. mars 2009 #39 Skrevet 28. mars 2009 Hei dere, jeg testet negativt i dag rd 10.Nå skal jeg ikke teste før morgenen 2 aril samme dag som blodprøve. Håper at testens svar handler om at det var for tidlig, håper detsamme for deg Sarah. Sikkert lurt lillemin å være standhaftig på å vente med testing, tror vi påfører oss litt undøvendige spekuleringer og spenninger. Føler i hverfall det selv.. Jeg har ikke blødd noe mer i hvertfall, bank i bordet og murringer er hva jeg har lest et av de veldig tidlige postivie tegn på gravididet. Så vi som kjenner det tror jeg gjør lurt i å tolke det nettopp positivt. Ønsker dere alle fortsatt lykke til "time for time" :-)
Lillatante Skrevet 28. mars 2009 #40 Skrevet 28. mars 2009 Hei! SÅ bra at du ikke blødd noe mer Nillan.:-) Og som du sier så er det jo tidlig å teste. Hvis det er sen festeblødning vi har hatt så kommer kanskje hcg produksjonen senere igang også? (håpe...) Hvordan går det med deg Lauren? Jeg har ikke hatt mer blod enda i dag (bank i bordet), men fått mensmurringer nå. Som du sier vi får tolke det som et positivt tidlig tegn. Jeg kjøpte noen tester i dag, men kanskje lurt å vente litt med å teste. Slutter meg til Nillan fortsatt LYKKE TIL "time for time"!
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 28. mars 2009 #41 Skrevet 28. mars 2009 Hei, hei! Ser det er dårlige tegn for oss uke 12-jenter! Kjipt med våde blødning og negative tester. Jeg er på rugedag 10 i dag og klarte ikke å motså testen som jeg allerede hadde kjøpt inn...... og den var svakt positiv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan ikke tro det, så kjøpe en digital som jeg skal ta i morgen. Så jeg får vente i spenneing, men tror nok at jeg har en bolle i ovnen. :-)
Lillatante Skrevet 28. mars 2009 #42 Skrevet 28. mars 2009 Så spennende da litjpia!! Det er godt det går bra for noen i denne gjengen.:-) Du hadde frys? Lykke til med test i morgen, venter i spenning!!
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 28. mars 2009 #43 Skrevet 28. mars 2009 Takk, takk! Skal oppdatere dere. Fryseforsøk ja!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #44 Skrevet 29. mars 2009 Så hyggelig å høre om positiv test, Litjpia77! Selv kunne jeg gråte blod, testet idag tidlig, RD 11, klar og tydelig negativ. Så da er løpet kjørt, bare å vente på mensen. Føler meg tom nå. Håper dere andre jenter har mer hell med dere!
♥ lillemin ♥ Skrevet 29. mars 2009 #45 Skrevet 29. mars 2009 Blir så trist når jeg leser om alt det som skjer med dere, så skjønner at jeg ikke skal klage over et par kviser! Så utrolig leit Sarah70 at det ikke gikk din vei, jeg hadde virkelig håpet:) Selvfølgelig håper jeg for alle dere andre også, og håper at små blødninger eller tidlige negative tester er bare fordi det er for tidlig og ikke noe annet... Føler virkelig med hele gjengen! Jeg merker ingen ting til noe, er litt redd for at det er helt dødt inni meg, og blir litt "småforbanna" når folk hele tiden skal være så jæskla positive (folk=venner og familie), jeg tør ikke glede meg for mye eller ha for store forventninger. Med dette vet dere sikkert alt om! Vi får bare glede oss over deg Litjpia77 og din positive test, og håpe at det er flere som følger på etter hvert! En ekstra go'klem til deg Sarah70 fra
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 29. mars 2009 #46 Skrevet 29. mars 2009 Hei, dere! Tusen takk for gratulasjoner... Tok en ekstra test i dag, og den var også positiv. :-) Men utrolig trist å lese at du Sarah70 testet negativt. kjenner den følelsen og den er kjiiiiiiiip! Krysser fingre for dere andre. Håper flere følger med meg... Mange klemmer fra
Lillatante Skrevet 29. mars 2009 #47 Skrevet 29. mars 2009 Gratulerer med positiv test igjen Litjpia!:-) Kjedelig med negativ test Sarah, men det er jo fortsatt tidlig. Ser i en annen tråd at du alt er i gang med å planlegge neste forsøk. Er jo godt at du ser framover. Er det onsdag du skal ta blodprøve?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #48 Skrevet 29. mars 2009 Hei, Lillatante! Tror ikke det blir nødvendig med noen blodprøve, nei. Her er mensen igang. Føler meg tom, kjip og ubrukelig og må få noe nytt å se fremover mot. Så nå lurer jeg på å ta et privat forsøk før siste forsøket på Ullevål. Kanskje jeg skulle prøve kort regime med menopur? Fått det anbefalt her. Har du noe erfaring med det? -Og hvordan går det med deg, forresten? Bedre enn meg, håper jeg!
Nillan Skrevet 30. mars 2009 #49 Skrevet 30. mars 2009 Kjære Sarah, føler med deg. Gråt meg til sømns i går, mer blødning og mindre ømme bryster så løpet er nok kjørt ja. Hadde ikke trodd dette skulle gå så innpå meg som det har gjort. Har jo to barn fra før, -fra tidligere ektenskap som jeg blitt gravid med på naturlig måte. Men det er akkurat som "skapertrangen" gjør seg gjeldende med en flott ny samboer som ikke har barn fra før. Vi bestemte at vi bare skulle prøve en gang, og alderen har jeg mot meg så en ny gravididtet er lite sansynlig. Ønsker deg lykke til i din videre prosess! Og til deg Litjpia -gratulerer masse! Gode ønsker for deg og videre:-)
Lillatante Skrevet 30. mars 2009 #50 Skrevet 30. mars 2009 Uff, det var dumt Sarah70! Forstår godt hvordan du har det!!!! Da jeg våknet til dråper med blod på lørdag var jeg helt ute og tenkte fram mot nytt forsøk. Bare grein og grein. Jeg har bare et forsøk bak meg, og begge mine med vanlig forløp m synarela og gonal-f, så kan desverre ikke hjelpe deg. Men jeg ser jo her andre som har gode erfaringer med kort regime, så det er jo absolutt verdt et forsøk. Jeg fikk bedre eggkvalitet denne gangen mot forrige. Vet ikke hvorfor, men det jeg gjorde annerledes var sykemelding to uker før uttak, akupunktur i to mnd, dobbel dose C vitamin, bidronninggele, Bioselen m sink, folat m omega3 og e-vitamin. Jeg har også kuttet ut svart te og kaffe, prøvd å spise sunt og minst mulig sukker, samt drukket lunkent-varmt vann så mye som mulig. Men jeg vet jo ikke om det har hjulpet meg til å bli gravid, men flere egg befruktet og bedre kvalitet. Jeg gruer meg veldig til endelig dommedag. I dag klarte jeg ikke å motstå å teste. Fikk en svak strek i testfeltet. Jeg er på RD10 nå. Ble jo litt opptimist, for kan aldri i mitt liv huske å måtte ha tolket en graviditetstest før, for den har alltid vært blendahvit. Men jeg får nå bare se hvordan uka forløper. Har ingen særlige graviditetssymptomer, bare litt stikking i magen og ømme pupper til og fra. Stå på Sarah70!!! Du skal klare det igjen! Ta godt vare på deg selv og unn deg noe fint!!! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå