Sarah70-har 2 gull Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Hvordan går det med dere? Jeg er på rd 5 idag og synes jeg merker noen symptomer: Det ene er ømme pupper. Er de også blitt litt større..?? Det andre er snev av kortpustethet, tenkte på det idag da jeg gikk hjem fra jobb. Eller var det ønsketenkning? Eller dårlig form? Hmm. Jeg hadde begge deler da jeg var ivf-gravid i 2007, men merket ikke forskjell så tidlig. Da visste jeg riktignok ikke hva jeg skulle se etter heller. Er det crinonen, mon tro? Merker dere noe?
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Rugedag 5 på meg og, og aner en liten ømhet i puppene.(Sikkert pga progesteronet...) I går hadde jeg bittelitt stikning i magen, men utover dette, ingen forskjell fra vanlig. (Hadde stkninger under forsøket i januar, og da ble jeg jo ikke gravid.) Synes dagene snegler seg avgårde.
Lauren Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Jeg er bare på rd 3, hadde murringer i går, stikkinger i dag. Ømme pupper har jeg hadt siste 2 dager- det er nok sikkert crinonen tenker jeg. Har blitt gravid 2 ganger tidl. men mistet veldig tidlig- hadde da oså murringer og ganske vondt etterhvert rett før det gikk galt. Denne runden er min 4 og nå må det gå bra.
Lillatante Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Hei! Det er godt vi er flere på symptomjakt ;-)!!! Jeg har ikke kjent så mye murringer. Mener det kom først siste uka sist (men ble jo ikke gravid da så ..). Men jeg har hatt mer stikkinger. Minimalt ømme pupper, men kan ane litt forandring av brystvorten (hvis jeg sjekker ekstra godt...). Våknet og var skikkelig kvalm i dag tidlig, men det ble bedre da jeg spiste og var borte helt etter lunsj. Kvalmen kan jo uansett ikke inntre så tidlig (rugedag 3)...? I dag har jeg bekymret meg litt for aktivitetsnivået. Var på jobb første dag etter innsetting i dag. Jobber i barnehagen, og det er vanskelig å ta det med ro. Om jeg ikke løfter så er jeg hele tiden i aktivitet. Hva tror dere om det? Er dere i jobb og ellers aktive som vanlig? Hva med deg Sarah70 som har klart dette tidligere? De som blir gravid uten hjelp merker jo ofte ikke noe før rett før uteblitt mens (mange hvertfall), så det kan vel gå bra selv om vi ikke klarer å spore så mange symptomer enda. Men det er vanskelig å la være å kjenne etter....
Sarah70-har 2 gull Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2009 Uff ja, jeg tenker på å teste sikkert 2 ganger pr. time og føler at tiden er seig som sirup. Prøver å tenke på andre ting (og håper at tiden skal gå fortere da). Har ikke lykkes noe særlig med det. Vet ikke jeg, er det sånn at noen symptomer i rugetiden øker sjansen for positiv test? Eller er alt man kjenner kun ømme eggstokker (etter egguttaket) og hormonsymptomer etter crinonen? Finnes sikkert ikke noe svar! Og uansett er vel tegnene individuelle. Nei, vi får holde sammen, holde motet oppe og telle dager! Ingen mens er iallefall et sikkert tegn! :-D
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Tror man kan bli litt smårar av å lete etter symptomer!! Mange som er garvide får jo ikke symptomer i det hele tatt. merker bare at magen vokser. For vår del tror jeg mye av de småtingene vi kjenner på kommer av Crinone/Progastan. Hvis man leser på bivirkninger, så er det mye der. Jeg jobber som før- Jobber på natta, er sykepleier. Var faktisk på nattevakt samme dag som innsetting. Spurte to forskjellige sykepleiere og de sa det var ok. De snakker jo hele tiden om at man skal gjøre som man pleier. Da jeg fikk laget dattera mi i 2006, var jeg sykemeldt i ei og ei halv uke etter innsetting. Det var på en privat klinikk, litt mer slepphendt med sykemelding der. Jeg ante jo ikke hvordan det skulle være, så takket ja til sykemeldingen. Fikk jo tatt det mer med ro, men fikk også mere tid til å tenke og telle dager!! ;-) Blir utrolig spennede å følge dere i den neste uken!!
Nillan Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Hei, hei! Da har det blitt rugedag 6 for meg før jeg så innleggende deres. Glad for hver ny dag som er over for tiden snegler seg virkelig frem ja. Når jeg startet med dette så tenkte jeg ikke over at man i det hele tatt kunne merke noe før det nærmet seg testing. Har født to barn tidligere uten IVF, og har egentlig forventet symptomer som da. Ømme bryster særlig brystvortene var det første jeg merket mine graviditeter på. Men det er mulig at man i denne prosessen har større forutsetninger for å kjenne andre symptomer også, fordi vi vet at vi har befruktede egg som forhåpentligvis spirer og gror. Brystene mine er ømme, men det har det vært under hormonbehandlingen også. Det blir jo sagt at man kan merke en liten blødning når embryot fester seg, og det skulle vel vare dag 4. Da er det vel kanskje naturlig å tenke at det kan bli litt mensmurring? For meg er i hvertfall de ømme brystene mine en indikasjon på at noe fortsatt skjer... Vi hørs jenter ;-)
Nillan Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Hei igjen! Et litet tips er å gå inn på "fra uke til uke" her til høyre. Hvis ikke jeg tar helt feil så er vi i mors uke 3 og forstrets uke 1. Der står alle mulige postive symptomer på graviditet,-bare å boltre seg :-D.
♥ lillemin ♥ Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Jeg merket allerede i går at jeg begynner å bli ordentlig panisk når det gjelder jakten etter symptomer...det skal ikke være lett! Jeg merker ingen ting til murringer, har hatt litt pulserende dunking særlig på sidene heeelt nederst i magen/ ved beg. av livmorsområdet. Ellers er jeg bittelitt øm i brystvortene, er endel trøtt og uopplagt, men om det skyldes dette, det vet jeg ikke. De to siste dagene har jeg også sett mer til crinone restene... Er det et dårlig tegn?!?!? Merkelig det her altså...at man skulle bli så sprø av å gå og vente! Rugedag 6 og enda 8 dager til testing... Blææææ....
Sarah70-har 2 gull Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2009 Var og kikket på "uke til uke" som du nevnte Nillan. Ja, symptomer i bøttevis! Men litt skummelt også, uke til uke er liksom for de som er gravide på ordentlig....Føler veldig å være på wishful thinking for jeg er overhodet ikke klar for avslag denne gangen. Det vrimler av mager og babyer (bare i mars har vi fått 3 babyer i nærmeste familie). Prøver å konsentrere meg om jobb og hverdagsliv og at et evt. neste forsøk er 4 mnd unna. Leste et sted at damer som driver med ivf har samme stressnivå som folk som får beskjed om alvorlig sykdom. Det kan jeg skrive under på! Lillemin: Klarer du å vente helt til rd14 med å teste? Tror nok jeg tar en prøvetest til helgen, feks rd10... Ser at flere av jentene i uke11-tråden har vært uheldige - måtte vi ha mer hell med oss!
Nillan Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Ja, vrimler av mager og babyer overalt synes jeg. Jeg gikk til Mille på familieklinikken i Oslo en periode før vi bestemte oss for ivf. Hun er jordmor og anerkjent akupunktør spesialisert på de som ønsker barn og er gravide. Hun sa til meg at det er veldig postivt å være nær babyer om man har mulighet,- snuse inn duften dems kjenne på huden osv. Påverkar angivelig vår biologi. Men kan jo være tøft også. I forhold til det du sier om stress så ligger nok jeg da på dobbel dose. Min eldste datter er alvorlig syk og skal igjennom en krevende hjerneoperasjon på torsdag... Tror jeg skal begynne hos henne igjen,-godt for kropp og sjel:-) Godt det er vår sier jeg bare!
Nillan Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 P.S kanskje postivit for psyken å teste før 14 dg, på tross av at det muligtvis eggsløsningssprøyten som viser postivt resultat..
Sarah70-har 2 gull Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. mars 2009 ¨Sant! Jeg klistrer på meg brede smil og koser meg med familiens nyankomne! Forøvrig har jeg ganske god erfaring med tidlig-testing. Da jeg ble gravid i 07 hadde jeg knall positiv test på rd10. Forrige gang hadde jeg negative tester fra...var det rd7? Tror det. Fikk liksom skuffelsen inn i posjoner, tror jeg foretrekker det. Men DENNE gangen skal jeg varte opp med kryss på testen! :-D
Poten Skrevet 24. mars 2009 #14 Skrevet 24. mars 2009 Tittet inn her jeg Er på 4 rd og kjenner ikke en tøddel Tar det som et positivt tegn denne gang, for de andre gangene har jeg kjent både det ene og det andre og det har bare vært negative tester. Tar babyklister denne gang så kansje det har noe og si på at jeg ikke kjenner noe, ikke vet jeg. Lykke til alle uke tolvere
Lauren Skrevet 24. mars 2009 #15 Skrevet 24. mars 2009 Hei, rd 4 her, man kan jo bli sprø av symptomer- har ømme pupper og ømme eggstokker ennå. Tror egentlig vi bare skal fokusere på å ikke få mensen- tenke positivt for alt er tydeligvis normalt. Kan bli gravid med masse symptomer og ingen symptomer. Vi må huske at vi er proppet full med hormoner- så noen små symptomer har vi alle. Tenk - vi har 1 noen 2 befruktede egg i oss nå- vi er gravid og fokuser på det- det er viktig å tenke positivt og prøve å skyve unna de negative tankene. Vi må være flinke til å muntre opp hverandre, og ingenting er negativt før evt. mensen dukker opp. Ruger på 2 og håper på det beste for 4 gang. :-)
Sarah70-har 2 gull Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 25. mars 2009 RD 7 på meg idag, og ingen symptomer. Nada nichts - bortsett fra ømhet i puppene son nok skyldes crinone. Lurer på om det er bra eller dårlig tegn? Dagen idag har vært så travel at jeg først nå har tid til å føle på uroen for testing. Like greit. Håper alt er vel med resten av uke12-damene!
♥ lillemin ♥ Skrevet 25. mars 2009 #17 Skrevet 25. mars 2009 Jeg prøøøøver så godt jeg kan å ikke tenke så mye på dette her, det er heller mer de rundt oss som spør mest. Nå merker jeg nesten ingen ting til murringer eller noe, brystene er bittelitt ømme fortsatt, men er så "redd" for at det er en bivirkning av crinonen. Ellers har jeg sugd til meg masse babynæring av de søte tassene til venninnene mine, så om den myten der ikke fungerer så vet ikke jeg... Lever stort sett som normalt, har bare trappet litt ned på treningen og spiser myyyyye mer. Og ja...jeg tror at jeg klarer å vente til rd 14 faktisk... Troooor jeg, vel å merke! Foreløpig går det veldig bra. Jeg tror jeg er såpass innstilt på det, fordi jeg er så himla redd for å bli skuffa........
Lillatante Skrevet 25. mars 2009 #18 Skrevet 25. mars 2009 Hei! Rugedag 5 her og fortsatt lite merkbare symptomer annet enn de jeg kan lese som bivirkninger fra crinonen. Klarer ikke å ta det særlig med ro lenger jeg heller... Kjenner det litt i magen noen ganger, men det er mest på siden, så tror det er eggstokkene som gror eller hva de nå gjør. Vi får satse på at ingen symtomer er et bra tegn for uke 12 gjengen!! ;-) Ha en fortsatt fin uke!!! :-) KLem
Nillan Skrevet 25. mars 2009 #19 Skrevet 25. mars 2009 Da er vi flere med få symptomer, mine er fortsatt litt ømme bryster og er sulten mer enn jeg pleier:-). Så hadde jeg dålrig søvn med restless legs, muligens et tegn på magnesium mangel? Fint å ha dere her inne:-) Klem
Astra71 - tvillingmor Skrevet 25. mars 2009 #20 Skrevet 25. mars 2009 Hei! Bare en liten kommentar fra meg: Jeg har hatt 6 forsøk, og blitt gravid på ett av dem. De fem gangene jeg ikke var gravid, hadde jeg alskens rare symptomer (eller bivirkninger av medisinene, viste det seg), som halsbrann, murring i livmoren, ømme bryster osv. Den ene gangen jeg ble gravid, så hadde jeg så godt som ingen symptomer :-) Bare en boblende følelse i magen, akkurat som små luftbobler som steg nedenifra og opp. Men det var først på rugeperiodens siste dag. Så lykke til, jenter!
Lauren Skrevet 25. mars 2009 #21 Skrevet 25. mars 2009 Rd 5- så langt gå jo alt bra med oss uke 12 damer her jippi. Må innrømme at jeg har kjent litt murringer i kveld og det gjør meg nervøs- ømme pupper har jeg også. Men ingen mens og det er jo bra. Dette er mitt 4 forsøk, blitt gravid 2 ganger ,men mistet veldig tidlig-små blødde i 2 uker før det gikk galt- så jeg tar det positivt så lenge jeg ikke har blødning. Ferdig med atter en dag- lykke til videre.
Sarah70-har 2 gull Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #22 Skrevet 26. mars 2009 Rugedag 8, stadig ingen store symptomer å melde. Kanskje litt mer søtsnoken (men det trenger slett ikke ha med evt. graviditet å gjøre!!) Tusen takk for hyggelig info, Astra71! Har fulgt med på tråden deres, veldig leit at det gikk galt for flere av dere. Men jeg gleder meg over lillebie! Nå har jeg tatt fram cb-testene mine, holdt på å rive av papiret og teste på de siste dråper urin men besinnet meg i siste øyeblikk. Kommer iallefall til å teste lørdag, tror jeg, rd10. Når er det tidligste man kan få positiv test? Noen som vet?
♥ lillemin ♥ Skrevet 26. mars 2009 #23 Skrevet 26. mars 2009 Ja, nå håper jeg virkelig uke 12 damene slår til og tester positivt hele gjengen! Jeg har nå bestemt meg, jeg venter helt til rd 14 med å teste, og har ingen cb tester i hus enda, og kommer ikke til å gå til innkjøp før jeg må... Dagene går "fort nok", selv om vi er veldig spente på resultatet. Det er jo helt nytt... Men ja, lurer på det samme som deg Sara70; når er det tidligste man kan få positiv test?!?! Hadde vært greit å vite bare.. Usj, og så leste jeg nok en gang på pakningsvedlegget på crinonen i dag, bare for å dobbelsjekke bivirkningene; trøtthet, trøtthet, trøtthet... Jepp! Da er det ikke rart til jeg har lite overskudd. Men det er heldigvis eneste bivirkning jeg har igjen nå. Hvordan form er egentlig du i, Sara70?? Og er heeeelt enig med deg, innmari hyggelig at lillebie fikk det til =)=)=
Sarah70-har 2 gull Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #24 Skrevet 26. mars 2009 Hei, lillemin! Takk som spør, jeg er i fin form og gleder meg over fravær av menssmerter. Øm i puppene, men ikke noe mer. Stikkingen i eggstokkene jeg hadde i begynnelsen er borte. Men trøtt - ja. Nå ligger jeg på sofan med ullteppe og sjokolade og sliter med å holde meg våken...Blir ikke lenge til legging. Jeg er sååå spent på den testingen men også redd for negativt. Veldig hyggelig periode nå (skjønt stressende), jeg koser meg med tanken på at eggene tomler rundt og finner feste. Fine eggene mine! :-) Det var så hyggelig bølge av positive tester her inne i høst, håper vi også er så heldige!
Poten Skrevet 26. mars 2009 #25 Skrevet 26. mars 2009 Hei jenter 6 rg i dag og mensmurringer som kommer og går. Skal snikteste i morgen har lest her inne om flere som har testet positiv så tidlig, så jeg lar uttålmodigheten min få rå litt nå Lykke til alle oss!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå