bumpi de bump Skrevet 3. april 2009 #26 Skrevet 3. april 2009 Takk for alle kryssede fingre og gode vibber : ) Jeg har fremdeles ikke fått mensen, men i morges våknet jeg brått av at jeg kom på at sist jeg ble gravid viste det heller ikke på testen før det var gått noen dager. Den gangen tok jeg en test hos legen to dager etter IKM, de klarte ikke å se om den var positiv eller ikke. Tre dager etter IKM tok jeg ny hjemmestest som viste svaaak positiv. Så nå venter jeg til søndag med å teste igjen, da er det gått fire dager over IKM (1. april). Sist endte det jo med utskraping, og jeg går ut fra at det hadde å gjøre med at jeg ikke produserer nok hcg. Noen som vet om det finnes medisiner jeg kan ta for å få fart på den biten i neste førsøk? Uansett, det hjelper meg faktisk å betro meg til dere her inne. Tusen takk for at dere følger med meg, jenter! Jotun: Denne ventingen på IKM er verre enn alle bortforklaringer til omverdenen, reiseplanlegging, økonomiske bekymringer og alt annet som følger med turene til DK, synes jeg. Krysser fingre for deg og videresender noen av de gode vibbene Ugla flakset over til meg : ) Habe: Ja, det er noe forbasket skit dette her. Jeg og er så utrolig opp og ned i venteperiodene. Vanligvis er jeg ganske positiv og rolig av meg, men jeg merker at jeg har en tendens til å gå i svart og stresse meg veldig opp ifm venteperiodene spesielt. Ugla: Jeg spiste en hel pose usaltede peanøtter i går og en nyydelig sjokolade. Det er mye trøst i en god sjokolade, he-he. Kath: Du er inspirasjon som gjør at jeg tenker at jeg antagelig skal prøve flere ganger, du er jo beviset på at det nytter å stå på : ) Villee: De gangene du har vært gravid, men testet negativt på IKM, hvordan gikk det? Ser at du er mamma allerede. Testet du seint positivt da forsøket resulterte i baby også? Eller har det gått galt de gangene du har testet positivt seint i syklus?
villee Skrevet 3. april 2009 #27 Skrevet 3. april 2009 Så spennende bumbi - det kan hende at det har klaffet nå. Krysser fingrene for deg. De gangene jeg har testet positivt har det gått bra hele veien. Jeg (eller vi) har 2 fine Storkebarn. Går dette bra så har det blitt 3 barn etter totalt 11 inseminasjoner. Første barnet kom etter 1. forsøk for over 7 år siden, andre etter 5 forsøk og nå hadde jeg igjen 5 runder i Danmark. Så vi har vært utrolig heldige. Mange gode tanker til alle her inne!
Ugla er mamma! Skrevet 5. april 2009 #28 Skrevet 5. april 2009 Hei! Ser du skulle teste idag. Har vært påå tur i helgen, og var skikkelig spent på å sjekke siden idag. Krysser fremdeles alt som krysses kan vet du. Hvordan går det med dere?
bumpi de bump Skrevet 5. april 2009 #29 Skrevet 5. april 2009 Hei Ugla og takk for kryssing : ) Jeg skulle innom her å avlegge rapport i dag morges, men fikk trøbbel med å komme online. Jeg testet negativt seint går kveld, så jeg testet ikke i morges. Men jeg har fremdeles ikke fått mensen. Regner med at det er Pergoen som spiller meg et puss nå, er jo på dag 4 etter IKM. Så nå tenker jeg det blir en pause på meg til mai måned, minst. Orker ikke ned til KB en tur til nå med det første tror jeg. Nå får vi sette vårt håp til Habe, hun hadde jo IKM nå i helgen. Synes hun sa hun skal teste i morgen.
Jotun Skrevet 5. april 2009 #30 Skrevet 5. april 2009 Æsj! Fikk positiv el-test onsdag 25.mars, ins på torsdag, men fikk mine typiske el-symptomer først en uke senere, 1.-2. april. Tror dere jeg har hatt el denne uka, og ikke ved inseminasjon? Er det vanlig at mensen kommer ca en uke seinere enn forventet nå da? Skulle egentlig ha IKM tirsdag 7.- onsdag 8. april (ca 13 dager etter positiv test). En ting å ikke bli gravid denne pp. Men ekstra slitsomt å måtte vente en ekstra uke på å få den hersens mensenen! Hva tror dere?
bumpi de bump Skrevet 6. april 2009 #31 Skrevet 6. april 2009 Så kom mensen. Det var faktisk godt å få den på plass, ble litt smågal av å gå sånn å lure på hva som skjer : ) Jotun: Ble du ikke scannet før ins? Hvis du ikke ble det, be om det neste gang. Ingen vits i ins dersom legen ikke sjekker at du har egg på gang det nærmeste døgnet, er det? Umulig å si når du hadde el dersom du ikke testet 1.-2. april, tror nok den kan bli forskjøvet, det skjer jo med folk det... Men håper at dere får jackpot denne gangen og beviset i løpet av morgendagen eller onsdagen : ) Villee: Håper du har det bra! Begynt å gå opp for deg hva du har på gang? Habe: Har du fått testet? Har tenkt på deg i dag!
Ugla er mamma! Skrevet 6. april 2009 #32 Skrevet 6. april 2009 Hei bumpi! Kjedelig at det ikke lyktes, men skjønner det er godt at ting er på plass igjen. Mye skal sies om oss prøvere, men vi blir yktige (og drittleie) av å vente på ALT! Sender over varme tanker!
bumpi de bump Skrevet 6. april 2009 #33 Skrevet 6. april 2009 Ja, det skal være sikkert at vi blir - i alle fall dritt lei (ikke blitt så flink på den ventingen ennå) . Men du nærmer deg kanskje mensen med stormskritt du også nå : ) Det er jo bevist gang på gang her inne at den kommer uavhengig av hva leger og andre tenker og tror. Jeg tror jeg tar en pause nå. Er veldig sliten nå og dessuten er kassen helt bunnskrapt. Så prøver jeg heller igjen i mai eller juni hvis jeg klarer å spare nok til dess. Så skal jeg følge med dere andre prøvere og gravide så lenge : )
Ugla er mamma! Skrevet 6. april 2009 #34 Skrevet 6. april 2009 Ja det sliter både økonomisk og emosjonelt dette. Håper mensen nærmer seg om ikke alt for lenge, skulle ta 4-6 uker..og nå har det gått 3+2 siden utskrapning. Og vi er maks klar straks el-testen er positiv etter det. Har pakket vekk både folat og vitaminer for å få litt pause, men de pakkes vel snart frem igjen... Skjønner godt du trengre en liten pause nå, unn deg litt ekstra god mat og drikke i påska. Har ivertfall hjulpet meg å spise/gjøre de ting jeg ikke kan gjøre som gravid (oster, skinker, dykke etc) Ønsker deg en god påske. Så sees vi etterhvert. Vår og sommer i køben må jo være vakker!
Jotun Skrevet 6. april 2009 #35 Skrevet 6. april 2009 Hei! Jo, ble scannet tre dager før el/ins, da var den 16 og så kjempefin ut, i følge gyn. Vil det kanskje si at det tok den 9-10 dager å gå fra 16 til 20? Skjønner ikke dette helt. Er sliten! Tror kanskje vi vil prøve oss på el.sprøyte neste forsøk. Noen som vet hvordan man kan gå frem for å få tak i det? .. På grunn av jobbsituasjon, er neste forsøk antakelig siste forsøk på en lang stund. Kjenner at det stresser meg litt, noe som igjen vel gjør det vanskeligere å få det til? Hørtes godt ut med en pause. Du må kose deg masse, og slappe helt av, og slippe å gå på nåler i 14 dager! ) Masse lykke til til alle dere, skjønne, gode hjelpere )
bumpi de bump Skrevet 6. april 2009 #36 Skrevet 6. april 2009 Hei! Tror ikke jeg skal svare på dette med hvor lang tid det tar eggene å vokse, for det vet jeg ikke noe om. Men jeg vet at du kan få resept på el-sprøyte hos gynekologen din her hjemme eller fra Danmark dersom du bruker en legedrevet klinikk. Jeg har fått resepter på andre medisiner i snailmail fra Danmark og brukt dem på apoteket her jeg bor (Oslo). Det går helt greit ettersom det finnes et nordisk samarbeid på dette. Lykke til dere også og hold oss oppdatert da, blir jo veldig spent vi som følger med fra sidelinjen også : ) Og så ønsker jeg deg, Ugla, Habe og Villee en riktig god påske!
Storkmor? Skrevet 6. april 2009 #37 Skrevet 6. april 2009 Bumpi de bump; æsj, kjipt at det ikke gikk. Jeg håper du kommer tilbake med et brak på tidligsommeren Går selv og venter nå, to laaange uker... Men krysse, krysse! På Nordica sier de at folikkelen vokser ca 2 mm i døgnet fra den begynner å modnes. Jeg ble også¨scannet tre dager før jeg dro nå den 2. april, men da ble jeg også scannet hos Nordica da jeg skulle insemineres for å sjekke at timingen var god. Jeg har fått Ovitrelle - eggløsningssprøyte fra gynekologen min - det er ikke noe problem å få. Men det er Nordica som sier når jeg skal sette den og ha time hos dem. Håper forsøket ditt er vellykket selv om du frykter at du kom for tidlig
habe Skrevet 7. april 2009 Forfatter #38 Skrevet 7. april 2009 Hei Hva vært på fjellet uten internett. Så dumt at det ikke gikk bumpi de bump, det er for jæ... at dette skal være så vanskelig. Jeg testet negativt på mandag. Det var en nedtur, særlig fordi det var så mange tegn som tilsa at det skulle gå bra nå. Litt uggen, noen "stikninger" i underlivet og uteblitt mens. Så jeg testet igjen i dag, og da var den en svak rosa strek. Fremdeles ingen mens, så jeg har vel et ørlite håp. Men som du sa bumpi de bump, det kan jo være pergoen som har forstyrret syklusen .... Venter med å teste på nytt noen dager nå, så får vi se.
Ugla er mamma! Skrevet 7. april 2009 #39 Skrevet 7. april 2009 Åh...håper virkelig den svake rosa streken blir sterk og klar om noen dager habe!!! Godt å høre!
bumpi de bump Skrevet 7. april 2009 #40 Skrevet 7. april 2009 Å, så spennende med strek, habe! Det er jo ikke uvanlig at testene begynner svakt og så blir sterkere og sterkere. Glade vibber sendes herved over! Krysser alt jeg har for deg også, Storkmor! Jeg hadde heldigvis siste dag på jobb i dag og sov i timesvis etter at jeg kom hjem. Er veldig sliten og akkurat nå lettet over at jeg ikke skal til Danmark før om tidligst halvannen måned : )
Jotun Skrevet 7. april 2009 #41 Skrevet 7. april 2009 Hei! Selv om eggløsnings-symptomene mine var en uke forsinka, så kom mensen i dag. Har bestilt time til HSG-undersøkelse, bare for å sjekke, og vurderer å ta ta eggløsningssprøyte nå neste gang. Gyn har stengt hele denne uka, så fikk ikke bestilt time i dag, håper det er ledig time onsdag neste uke, selv om jeg ikke får bestilt før dagen før. Vi bruker Diers Klinik i Århus, og der er det bare jordmødre, altså ingen lege til å skrive ut resept.. men men.. De er iallefall veldig flinke og forsiktige, trives veldig godt der, men er kanskje litt dumt at de ikke har scanner, så man kunne sjekket egget rett før ins. Ser ut som neste tur blir helgen 18.-19.april. Glad jeg ikke har altfor lange sykluser, er så lenge å vente! Masse lykke til, til alle som venter på neste el, og kanskje enda mer til alle som venter på IKM.. God påske! :ø)
habe Skrevet 8. april 2009 Forfatter #42 Skrevet 8. april 2009 Ingen mens i dag heller.... Dette er nerveprirrende. Min svigerinne fikk ikke utslag på noen tester da hun var gravid med min nevø, så jeg tillater meg å være litt optimistisk. MEN... det kommer uansett noen usikre uker fremover, så her gjelder det være realistisk optimist :-) Lykke til med nytt forsøk Jotun!
villee Skrevet 9. april 2009 #43 Skrevet 9. april 2009 Hei dere alle! Så dumt med mensen Bumpi og Jotun. Og det å vente over IKM er noe dritt rett og slett. Habe - du har fortsatt håp. Husk at jeg testet først negativt, og så positivt 17 dager etter inseminasjon. Ugla - fint at du er snart i gang igjen. Vi har vært på tur i 5 dager og uten internett...endelig får jeg sjekke hvordan det går med dere. Formen min er egentlig veldig normal, litt murringer i magen innimellom. Ja Bumpi, det begynner å gå opp for meg at det har lykkes endelig. Ønsker dere en super påske jenter! Spis mye god mat og nyt vårsolen!
habe Skrevet 11. april 2009 Forfatter #44 Skrevet 11. april 2009 Hei Jeg testet positvit på torsdag, dvs dag 18 etter inseminasjon. Dette er ganske uvirkelig, spennende og skremmende. Dette er mitt 3. forsøk, og plutsetlig føles det ikke som jeg er klar for dette ennå....Med en gang ble det mer "hjelp!!" enn "jippi"- Selvsagt er jeg kjempeglad, jeg vet at jeg er er utrolig heldig, og jeg vil for all del ikke virke utakknemlig - jeg bare beskriver de litt forvirrede tankene mine akkurat nå!
pusenin Skrevet 12. april 2009 #45 Skrevet 12. april 2009 Gratulerer! Så flott! Forstår godt at du er litt forvirret, kan tenke meg at det faktisk er et lite sjokk også i tillegg til gleden.
villee Skrevet 12. april 2009 #48 Skrevet 12. april 2009 Gratulerer med graviditeten habe! Har du kommet over "sjokket"? Har du noe symptomer? Jeg må på do hver natt, minst en gang. Ellers litt øm i puppene og begynner å bli litt kvalm. Men jeg koser meg veldig med denne tilstanden. Det virker som flere blir gravide på denne tiden av året.
Ugla er mamma! Skrevet 12. april 2009 #49 Skrevet 12. april 2009 Så herlig å høre habe!! Sender over masse gode tanker herfra
habe Skrevet 12. april 2009 Forfatter #50 Skrevet 12. april 2009 Hei alle, tusen takk for lykkeønskninger. Sjokket har vel gitt seg, men det har nok ikke gått skikkelig opp for meg ennå :-) Men nå er det ingen tvil, murringer i mage, utrolig ømme bryst og småkvalm. Nå melder jo alle spm om hva som skjer videre seg, når skal man gå til lege, hva kan man ikke kan spise (stønn), når skal jeg fortelle at jeg er gravid til venner og jobb, og ikke minst dette med duotest eller fostervannsprøve siden jeg er 38 år. Men det faller vel på plass etter hvert tenker jeg :-) Jeg har ikke helt oversikt over hvor dere andre er i prosessene, villee og kath er etter det jeg forstår gravide, ugla og jotun jobber med saken, og bumpi de bump samler krefter til neste og forhåpentligvis siste forsøk. Stemmer det sånn noenlunde? Gode ønsker til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå