habe Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Da har jeg gjort unna mitt 3. forsøk hos Stork. Nye spennende 14 dager i vente. Er det andre som skal teste omtrent samtidig?
bumpi de bump Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hei Habe, ja da følger vi hverandre igjen : ) Jeg har IKM 1. april. Absolutt ingen tegn til noe som helst ennå, selvsagt. Legen sa alt var perfekt da jeg var der, men det sa han forrige gang også, så jeg henger meg ikke for mye opp i det.
Ugla er mamma! Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Vi venter på TR.. Men ville bare ønske dere begge masse lykke til..
bumpi de bump Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Takk Ugla! Har du mange dager igjen nå? Håper du og dere har det mye, mye bedre nå : )
Ugla er mamma! Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Joda, vi har det bedre. Sliter litt med rygg/bekken enda, og det er litt ekstra kjipt når man faktisk ikke er gravid. Aner ikke hvor lenge det tar før TR kommer. I papirene står det 4-6 uker, på lørdag som kommer er det gått 2 uker. Blir spennende. Satser på ny tur første EL etter normal TR. Men jeg skal ikke ta plassen her. Har bare fulgt dere i en del runder, så jeg ville bare ønske dere alt godt!
bumpi de bump Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Takk for gode ønsker, Ugla. Godt høre at dere har det bedre. Klart du må skrive her hvis du vil. Det er da plass til alle, he-he : ) Skjønner at det er slitsomt å ha tegn når det ikke er noe der. Jeg synes det er slitsomt å ikke ha noen tegn når det kanskje er noe her. Som vanlig går tiden alt for sakte. Vi høres av, Ugla!
Ugla er mamma! Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Men hvordan går det med dere? Er det tegn eller symptomer å spore?
bumpi de bump Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Det går vel greit, men kan ikke si at jeg har noen tegn som sier meg om det har gått den ene eller andre veien. Noen stikninger nedover ene siden av og til, men det kan jo like gjerne skyldes pergo, crinone eller psyken har jeg forstått. Har vel også kjent slike stikninger på de mislykkede forsøkene. Sist jeg ble gravid, hadde jeg heller ingen symptomer, så det er jo håp : ) Den gang var det først etter at jeg fikk positivt på testen at jeg begynte å kjenne at noe var på gang - og etterhvert at noe var galt.
Ugla er mamma! Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Krysser fingre og tær for dere begge. Du har hatt ivf antar jeg? Har du hatt det alle forsøkene? Vi har kun hatt vanlig ins til nå, og tenker fortsette med det noen forsøk til, har jo tross alt fått bekreftelse på at man kan bli gravid. Kan jeg spørre hvor lang tid det tok fra du oppdaget MA til du gjorde neste forsøk?
bumpi de bump Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 : ) Ikke IVF på meg, kun vanlig ins. Jeg fikk bekreftet MA på UL ca dag 7+3 og så fikk jeg utskraping på uke 10+0. Jeg husker ikke helt hvor mange uker det gikk til neste forsøk, tror det var ca tre og en halv uke. Men da hadde jeg ikke fått mensen tilbake, fikk eggløsning før første mens og dro da jeg oppdaget det. Jeg leste litt på nettet da jeg oppdaget eggløsningen, og det var litt ymse meninger om å dra før første mens. Noen mener det er greit å prøve igjen umiddelbart dersom man ikke har komplikasjoner og ellers føler seg i fin form, andre mener det er best å vente til etter første mens eller i flere perioder. legen i Danmark sa det bare var å kome da jeg ringte og spurte den gangen.
Ugla er mamma! Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Oki, visste ikke helt at man brukte diverse medsisiner til vanlig ins jeg. Har ikke brukt noe som helst til nå. Hvordan finner man ut om dette med medisiner? Hvem, hva, hvordan og hvorfor?
bumpi de bump Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fant ut av dette ved å lese her inne på bim og på nettet ellers. Jeg fikk ikke Pergo på første forsøk, legen ville vente å se om jeg ikke ville klare meg på egen hånd først. Etter det andre forsøket fikk jeg Pergo. Jeg har eggløsning av meg selv, men ba om medisinen rett og slett for å få løsnet flere egg i en syklus og dermed øke sjansene mine noe - og fordi alderen min tilsier at jeg ikke har så mange forsøk igjen før jeg vil gi meg. Jeg ba om crinone fordi jeg leste at den hjelper å bygge opp en god slimbase som trengs for å få startet en embryoutvikling, pergoen kan ta litt innersvingen på el-slimet. Tror også det er med å styrke et embryo i utvikling, men det er jeg ikke helt sikker på. Kanskje noen andre her inne vet?
Ugla er mamma! Skrevet 28. mars 2009 #13 Skrevet 28. mars 2009 Hmmm..takk Jeg får høre på nordica om det kan lønne seg å legge på litt hormoner etterhvert..
habe Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 30. mars 2009 Hei Lite respons fra meg gitt, det er svært travle dager på jobb, og jeg er litt bekymret for hva da kan ha å si for mine sjanser. Forsøkte pergo denne gangen, jeg har også naturlig EL, men er jo ikke noe i veien for å å øke sjansene litt.. Kjenner ingenting ennå, og synes det er pyton å gå sånn å vente..
villee Skrevet 1. april 2009 #15 Skrevet 1. april 2009 Da har jeg testet positivt, 17 dager etter inseminasjon. Testet negativt før helgen, men mensen kom aldrig. Derfor ble det en ny test og en veldig overraskende resultat. Skjønner ikke helt dette ennå. Har en del vondt i magen, ingen andre symptomer. Lykke til alle prøvere!
bumpi de bump Skrevet 1. april 2009 #16 Skrevet 1. april 2009 Hei jenter! Så kult med positiv test, Villee! Gratulerer! Jeg har IKM i dag, men våger ikke å teste. Er så redd for å få negativ, så nå går jeg på toalettet med hjertet i halsen i stedet for. Smart… Ingen tegn her heller, bortsett fra mensvondt de siste dagene. Får se om jeg tør teste i morgen hvis mensen ikke har kommet til da. Ugla: Snakk med legen om Pergo - eller les deg opp på det på nettet, de på Nordica er jo ikke så veldig pratsomme. Jeg har i alle fall veldig tro på å ta i bruk de virkemidlene vi kan i alle fall. Habe: Ja, det er pyton å gå å vente, jeg har våknet på gråten to dager på rad nå, bombesikker på at mensen var kommet i løpet av natten. Så det tar på dette her.
habe Skrevet 1. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 1. april 2009 Grautlerer Villee - så spennende. Og bumpi de bump, skjønner at det er skummelt å teste, men er det ikke verre å ha hjertet i halsen hele dagen? Jeg krysser fingrene for positiv test! Jeg skal ikke teste for til helgen.Men da er jeg på hytta med en del venninner, så jeg venter antakelig til mandagen, om da ikke mensen kommer meg i forkjøpet....
bumpi de bump Skrevet 1. april 2009 #18 Skrevet 1. april 2009 Ja, jeg vet at det er tullete av meg, dette ; ) Men klarer ikke ta den testen, ikke i kveld i alle fall. Orker ikke forholde meg til et negativt svar i kveld. Har nettopp sjekket igjen, ingen mens, jeg pleier å få den på natten eller rett etter at jeg har stått opp. Du får gi en lyd fra deg når du har testet på mandag. Lykke til!
Ugla er mamma! Skrevet 1. april 2009 #19 Skrevet 1. april 2009 Håper virkelig TR holder seg vekk i morgen og, og at det er gode nyheter her i morgen bumpi. Krysser det som kan krysses her! Tror jeg avventer litt med pergo jeg. Vi ble jo tross alt gravide sist. Og el har jeg fast og hver måned. Tenker at det blir enda mer styr enn det allerede er, så vi får vel prøve ett par runder før vi vurderer det.
bumpi de bump Skrevet 2. april 2009 #20 Skrevet 2. april 2009 Takk for gode ønsker, Ugla : ) Jeg testet nå for en halv time siden, holdt på å bli sprø av å gå sånn og vente på mensen. Testen var negativ (men mensen har ikke kommet ennå). Brukte CB digital, så den skal jo være å stole på. Er SÅ sliten nå, har bare lyst å legge meg ned å grine. Denne runden her har desidert vært den verste siden jeg begynte dette racet. Skal gå meg en tur ut nå og lufte meg litt og handle inn middag og noe trøstegodis. Føler jeg fortjener det.
Ugla er mamma! Skrevet 2. april 2009 #21 Skrevet 2. april 2009 For en halvtime siden? Ikke morgen altså...? Håper det er det som er problemet.. Unn deg noe godt..og prøv å slapp av.. (I know.....) Tenker på deg..og flakser over gode vibber...
habe Skrevet 2. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 2. april 2009 Nei så kjipt bumpi de bump - selv om det vel ennå er et bitte lite ørlite håp siden du ikke har fått mens. Det hender jo at testene ikke slår ut riktig. Dette er mer slitsomt enn jeg kunne forestille meg på forhånd ja. Det er mye mer praktisk hassel enn forventet, alt som må organiseres mht reising, fri fra jobb, testeing osv. Også er det en utrolig mental påkjenning som man blir mer sliten av enn jeg forventet. Også hater jeg i utgangspunktet å vente, og å vente på noe som dette kan man jo bli tullerusk av. Den ene dagen er jeg sikker på at det ikke er gått bra, den andre er jeg mer optismistisk... Argh,,,
villee Skrevet 2. april 2009 #23 Skrevet 2. april 2009 Takk for gratulasjonene jenter. Jeg har også testet negativt hver gang rundt IKM ( de gangene jeg har vært gravid) og deretter positivt etter noen dager. Det er ikke alle som har så mye graviditetshormon i kroppen tidlig. Så det er håp så lenge mensen uteblir. Men dette er veldig slitsomt, det er ikke noe annet å si. Stå på jenter - det lykkes en eller annen gang!
Kath:) Skrevet 2. april 2009 #24 Skrevet 2. april 2009 Sniker meg inn her for å krysse fingrene for deg bumpi de bump! Håper mensen ikke kommer! Tvi tvi klemmer:)
Jotun Skrevet 2. april 2009 #25 Skrevet 2. april 2009 Jeg har ikke IKM før tirsdag/onsdag neste uke.. Har allerede testet i dag.. Er et svaaakt menneske! Vet at det ikke har noen hensikt i det hele tatt, men bare måtte! Lykke til alle sammen! Håper tiden går litt fortere snart.. Virker som en evighet siden EL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå