Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Hei jenter. Jeg var på vekten rett før jeg fikk positiv test,da var jeg 127 kg,hvilket,tro det eller ei,er fornøyd med. Det var det samme jeg var da jeg ble gravid med datteren min,- og i køpet av svangerskapet med henne gikk jeg opp til 138 kg, og slet med å få det av.... Vel, jeg gikk på Atkins nå etter jul og var akkurat kommet meg ned i 127 igjen, med videre nedover-planer selvsagt. Så fikk jeg positiv test og avbrøt for jeg hadde hørt at man ikke skal være i ketose når man er gravid. Fikk jo etterhvert kontrabeskjed fra legen,men var da såpass kvalm at jeg måtte ha karbohydrater for å minske den..... Men altså... Da jeg gikk med første,så gikk jeg først ned 10 kg....Ikke kvalm,bare omlegging av kosthold,kuttet brus etc... Og gikk jo opp igjen til 138 tilslutt,men det var voldsomt mye vann også... Dette er fjerde gangen jeg er gravid etter det. Har mistet tre ganger,- hver gang da har jeg lagt om kosthold og blitt frøken sunn,-men mistet 2 ganger i uke 6 og en bo oppdaget i uke 8... Denne gangen har jeg ikke hatt troen på at det skal gå bra,så jeg har ikke lagt om på noe... Men nå er jeg i uke 10, har ikke kommet så langt siden svangerskapet med datteren min,- så jeg burde jo få troen på dette snart igjen...Og legge om. Bare jeg blir kvitt kvalmen så kan jeg kanskje lav-karboe meg igjen. Føler meg jo sååå bra når jeg går lavkarbo.... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Annet enn å dele tanker og følelser. Har ikke vært på vekten enda i dette svangerskapet, den er tom for batteri ;P Men må jo veie meg før første jordmor-time om en uke... Må jo snart innse at dette svangerskapet fortjener at jeg tror på det nok til å begynne å tenke på svangerskaps-diabetes og bekkenløsningsplagene som jo ikke blir bedre av at jeg går mer opp i vekt etc...Men det føles tungt å holde troen oppe når jeg er så vandt til at det går rett vest... Kanskje skal jeg prøve å skjerpe meg fra morgendagen av? Vanskelig når man er så kvalm til tider at det eneste som hjelper er salt&pepper chips....Men eplemosten er da ihvertfall sunn...Sukk.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. mars 2009 Jøje så mange taste-feil da...*rødme* ...Jaja,dere får overse dem så best dere kan...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Aller først må jeg jo si at det er forståelig at du iallfall holder forventningene dine nede, når du har vært uheldig så mange ganger... Man ønsker jo selvfølgelig å tro at det skal gå bra, men med dine erfaringer er det ikke rart om du tviler litt. For å snakke fra egen erfaring har jeg ikke levd i nærheten av så sunt som jeg burde under svangerskapet. Har i tillegg hatt ganske kraftig bekkenløsning, og har av den grunn vært i mye mindre fysisk aktivitet enn jeg burde. Allikevel har jeg kun lagt på meg 8 kg sammenlagt så langt, og 4 av disse kiloene har kommet som vann de siste få ukene. (Noe som selvsagt får meg til å lure på om jeg rett og slett ville gått NED i vekt dersom jeg hadde klart å leve sunnere, og hvis kroppen og jeg hadde vært bedre venner så jeg kunne mosjonert mer) Jeg vet vel ikke helt hvor JEG vil heller, annet enn kanskje å si at det med å tenke slanking og lavkarbo under svangerskap kanskje ikke er så viktig ? Kanskje er det viktigere å ta hver dag som den kommer, spise det man orker/klarer og har lyst på (innenfor rimelighetens grenser så klart), og heller tenke på dette med vektnedgang og sånt når man er ferdig med graviditeten ? Det er iallfall det jeg har fortalt meg selv. Jeg gleder meg så til å kunne være mer aktiv, og er sikker på at vekta vil gå nedover når ting har normalisert seg litt etter fødsel. Ønsker deg all lykke til, og syns ikke du skal tenke så mye på dette med karbo og alt sammen nå når du er gravid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå