Gå til innhold

kjære dere som har litt forstand på graviditetstester; SE HER!!:-) (samme som småtroll 1-2)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg trenger hjelp til å forstå det jeg har opplevd i dag.

jeg og sambo hadde ubeskyttet sex 7 mars ca på min eggløsning. jeg skulle hatt mensen i dag og den er ikke kommet (pleier som regel å komme tidlig den dagen jeg skal ha den)

tok en test i dag tidlig kl 5.30 med morgenurin, den var negativ. men da jeg så på den etter ca 2-3 timer var den positiv.

tok to tester til kl 12.30, begge var positive etter få minutter.

dro rett til legen og fikk testet igjen der og de var negative!!!

hva skjer?

jeg ville bare være helt helt sikker før jeg fortalte den gledelige nyheten til sambo og nå kan jeg jo ikke fortelle noenting før jeg får tatt en ny test om noen dager. og så er jeg såååå redd for å ikke være gravid.....

hvis ikke jeg er gravid så forstår jeg ingenting, for jeg er kvalm hele døgnet (mye mere enn med førstemann), ømme pupper, veldig trøtt, mistet lysten på kaffe (akkurat som første gangen desverre), myyyye luft i magen og veldig følsom. det kan da ikke bare være innbilt dette?

håper noen her inne vet noe om dette og kan gi meg noen oppmuntrende (men også realistiske) kommentarer. :-)

Fortsetter under...

Hei hei.

Testene kan endre svar etter noen timer men det er resultatet du får med en gang du skal gå utifra (dessverre). Symptomene dine stemmer veldig så du kan fortsatt være gravid. Jeg kjenner en som har veldig lavt hormon i kroppen og testen viser derfor negativ selv om hun er gravid. Testet legen negativt på blod eller urin? Legen min nekter å ta urin prøver fordi de har vist feil, med blodprøver er det 100% sikkert.

Ta en test igjen i morgen eller om noen dager. Krysser alt jeg eier og har for at den blir positiv=)

hei hei.

tok to tester morgenen etter og de var positive! mensen er ikke kommet og jeg har alle symptomene jeg kjenner igjen fra første graviditet. så nåer det ingen tvil. hurra!! takk for svaret og gode ønsker! :-)

• 4 måneder senere...

ClearBlue er tilsatt mer kjemikalie enn de testkasettene de bruker hos legen. Der fikk du i hvertfall vite hvorfor det var negative svar hos legen din.

og en annen ting: en hcgtest vil aldri bli positiv dersom det ikke er hcg i urinen, om den så lå i femti år. det vet alle som gjør urinanalyser.

• 3 måneder senere...

Annonse

Så koselig å se at du har oppdatert litt på tråden din.

Lykke til med KS, og kos deg så masse du bare kan med vesla di..

Jeg sitter nå her og er i min 5. sv.sk.uke.. Dette er min 3. mann, og kan vente meg kvalme omca 2 uker;) har iallefall vært slik i de andre to svangerskapene..

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...