Giinaღ Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har omsider fått til å amme min 7 uker gamle sønn. Nå har det seg imidlertid slik at mm alene ikke metter han nok. Derfor gir jeg mme i tillegg etter nesten hvert måltid. Noenganger, spesielt på kvelden, synes jeg han aldri blir mett. Han kan sitte og nesten sovne i fanget vårt for så å hylskrike etter mer mat 5 minutter etterpå. Sånn holder vi på med mating, noenganger drar måltidene seg ut til å vare i 1 1/2 time. Dette kan da umulig være normalt? Sånn er det på natta også forresten. Han sover 3-4 timer og når han våkner spiser han som en hest FInt at han har appetitt, men det er slitsomt å holde på SÅ lenge med mating. Noen som har noen tips?
Litjmora Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Desverre ikke noen tips, men det er ikke uvanlig å amme konstant på kvelden når de er så små.. De fleste har ju litt mindre melk på kvelden enn på dagen, pluss at de fleste babyer "lagrer" opp til natta.
Nagilimia Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Helt likt som oss, og det er håp (Theo får mme nå, men det er en annen historie) Vi holdt på med begge deler, men får å amme opp produksjonen fikk vi dette rådet: Amme 10 min på hver pupp, annenhver time, også om natta i et døgn. Amme 10 min på hver pupp, annenhver time, men hver 3. time døgn 2. Amme 10 min på hver pupp, annenhver time, men ikke vekke baby for mat. Og det virket, fullammet i 4 uker etter disse tre døgnene. Videre øker du til + - hver 3. time, ikke oftere enn hver 2. time på kvelden. Viktig at du får hjelp og ikke gjør noe husarbeid.Bare slappe av. Bysse i søvn kan barnefar gjøre...
Nagilimia Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Glemte å skrive at sugebehovet utover 20 min amming etstattes med smokk, eller en finger hvis hsn ikke tar smokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå