Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg søkte om foreldrepenger i begynnelsen av februar. Da bodde jeg ennå i Stavanger kommune. La med et notis om at jeg f.o.m 27.02 byttet adresse, og skrev den nye adressen på arket. Idag ringte jeg for å høre om alt var i orden, og da fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne se å ha mottatt noen søknad. Fortalte da at jeg hadde flytta til ny kommune, og dermed bytta NAV kontor, og da fant hun ut at søknaden min lå registert hos mitt forrige NAV kontor i Stavanger. Hun sa til meg at hun skulle gi beskjed om dette slik at det havna hos rette NAV kontor, men jeg føler ikke helt at jeg kan stole på NAV for tia. Har hatt så utrolig mye trøbbel med dem i forbindelse med at jeg har gått på sykepenger en stund.

Er det noen som har vært i en lignende situasjon med foreldrepenger og flytting? Selv om søknaden min ligger registert hos feil NAV kontor, får man foreldrepengene utbetalt likevel, eller må den ligge på rett plass før dem utbetaler noe som helst? De har jo kontonr og inntektsopplysninger på meg.

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon som deg da jeg fikk første ungen og det ble veldig mye rot, mange telefonsamtaler med jobben og nav, papirer som ikke kom til rett sted og jaobben som ikke klarte å sende lønnsopplysningene til rett sted osv osv.

Jeg fikk heldigvis pengene utbetalt fra arbeidsgiver hadde jeg ikke det ville jeg nok ikke fått noen penger før alt var i orden. De klarte ikke å ordne opp i dette før 3 mnd etter fødsel selv om jeg hadde sendt inn alle papirer over 3 mnd før fødsel.

Du må passe på at ditt gamle nav kontor sender alle papirer til ditt nye nav kontor og at arbeidsgiveren din sender inn lønnsopplysningen til ditt nye nav kontor. Og sjekke at ditt nye nav kontor har fått alle papirene de trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...