Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Gutten vår er ikke så lang av seg, har ikke fått målt ham ennå, men han bruker 80/86 i klær ennå (80/86 i bukse og 86+ i body.) og er to år om en måned. Er ikke noe bekymret for jenta (som jeg tror kommer til å bli lenger), men det er ikke morsomt å være gutt og lav! Jeg er 168 cm og mannen min 180. Gjennomsnittlig, vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Unger er så forskjellige, og de vokser i rykk og napp. Gutten din er jo bare litt kortere i beina enn klesprodusentene skal ha det til at 2 år gamle gutter er. 86+ i body er jo ikke så hakkande gærnt. Hvordan har veksten/utviklingen vært i forhold til normalkurven tidligere, da? Ut fra størrelsen på deg og pappaen, er det ingen grunn til å tro at gutten skal bli en liten fjert ;-) Dere skal jo på kontroll på helsestasjonen om ca et halvt år, de fanger det nok opp da hvis det er noe å være bekymret for :-) (Jenta mi er forresten et lite frø hun også, bruker fremdeles str 74, og er 15 mndr)
Ranveig R Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Trur ikkje han er så liten eg. I følge percentilskjemaet som WHO (og helsestasjonen) opererer med er gjennomsnittshøgda for 2 år gamle jenter 86,5cm, og 2 år gamle gutar 88cm. Guten vår begynte å bruke str 92 i body rundt 2-årsdagen, bukser i 86 passa lenge. Hn var 86,7cm då han var 2 år gamal. No er han 3 1/2 og 98 cm, så vidt under gjennomsnittet.
alvis Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Eldste gutten min har alltid vært litt lav. Han brukte storlek 86 i bukser til han var godt over 2 år. Jeg husker at han fikk endel klær i storlek 92 til 2 års dagen og de var allt for store. Men så plutselig når han var 2,5 til 3, 5 år så vokste han over 10 cm. Det var helt sprøtt! Du trenger ikke å bekymre deg. De vokser i rykk og napp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå