Gå til innhold

I dag har jeg vært på kontroll på Gyn på sykehuset etter MA (uke 12) for 14 dager siden...

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Og alt så normalt ut. Hadde en stor cyste på den ene eggstokken og det så ut som om jeg nettopp har hatt EL i løpet av helgen (akkurat som jeg trodde!). Det var en liten eggpose der og jeg hadde en del fri væske i en lomme? - Noe som skal på en måte "opprettholde" svangerskapet sa legen, han mente det satt igjen fra forrige svangerskap, men kunne utelukke at det var "noe på gang" da han sa jeg nettopp må ha hatt EL, jeg måtte da også innrømme at jeg mente at jeg hadde kjent EL på fredag og at mannen og jeg hadde hatt en fin liten stund sammen da. Han sa det var OK etter 14 dager og så lenge man ikke hadde fortsatt pågående blødning, noe jeg ikke har. Han synes det var tidlig at jeg fikk EL etter bare 14 dager siden MA - men alt går an sa han - det viktigste var vel at alt virket normalt. Er veldig glad for det...

Jeg var velkommen til å ta kontakt direkte på sykehuset når jeg ble gravid igjen - han sa han håpet å se meg veldig snart igjen =)

Jeg spurte om det var noe mulighet for å begynne på Pergotime eller lignende for å kunne bli gravid fort, men jeg var ikke typisk kandidat til det sa han. Jeg hadde jo EL - men jeg fikk en rekvisisjon til å ta blodprøver på syklus dag 21 når jeg hadde hatt 2 menstruasjoner først - da ville han se på progesteronmålingene mine - og deretter vurdere det ut fra resultatet. Hadde jeg høyt nivå tydet det på at jeg hadde EL - og da var det ikke vits i å begynne på Pergo - deretter må det gå minimum 1 år uten å bli gravid - så kan jeg få begynne på Pergo.

Så jeg håper at det skjer naturlig, ganske så fort =)

Måtte bare ha noen å fortelle dette til - tusen takk for all hjelp og støtte her inne jenter!!! Hva skulle jeg ha gjort uten dere??

Ønsker dere alle sammen lykke, lykke til videre =)

Stoooor klem fra

Kjempekoselig lege altså =)

Fortsetter under...

Hei hei!

SÅ bra altså! Kanskje det ratt klaffer for deg med en gang.. Det hadde vært moro da. Du ligger fortsatt forran meg i løypa, og jeg er sikker på kroppen min også hadde vært mer normal om jeg bare hadde fått den j----- utskrapningen. Hva het legen da? Har ikke funnet igjen lappen min. Middelaldrende mann jeg var hos og han og var veeeeeldig åpen og hyggelig!

Lykke til. Krysser finga for deg!

klem klem

Takk - det er veldig spennende ja...

Legen var ganske ung og nyutdannet tror jeg - i begynnelsen/midten av 30-årene. Han var utenlandsk og het Wilcosz, kjempehyggelig lege altså, spøkte litt til og med, hehe...

Eneste jeg tenker litt på nå som det er en stund siden jeg kom hjem fra timen, tenker jo på det som ble sagt - kanskje jeg har misforstått eller noe, men han sa det kunne se ut som om jeg hadde hatt eller har EL... Han snakket noe om at han kunne se en "eggpose" og han snakket også om corpus luteum, men at jeg også hadde en stor cyste på eggstokken og det ser ut til at det er like før den "brister"... så jeg sitter her som ett stort spørsmålstegn, har jeg hatt eller har jeg EL nå?

Har hatt de kjente "EL" smertene nå i flere dager - skjønner ikke så mye egentlig... Får ta en runde til i senga i kveld - bare for sikkerhets skyld. Han sa det var helt greit å ha sex 10 dager etter utskraping pga infeksjonsfare etc, jeg ventet jo til jeg var 14 dager da (hehe)...

Får bare ta det som det kommer, men krysser fingrene for oss alle sammen =)

Klems

Ha ha. Må le litt oppi alt jeg da.

Dere kan jo ha dere litt kos selv om det har vært EL da. Det er jo bare deilig det... hehe.

Nå må du prøve å tenke på litt annet også da. Ellers blir du gal. Det prøver jeg i hvertfall å si til meg selv...

Vi får få oss en hobby som får oss til å tenke på noe annet. Kunne jo lært meg å spille piano, for da hadde du hatt jobben og definitivt fått andre ting i tankene . Hehe.

Kos dere masse da. Prates. Jeg har en god følelse uansett, og velger å tro på den for oss begge!

Klem klem

Hei du! Så flott at du ble godt tatt vare på! Ikke minst fint å vite at du kan få tettere oppfølging ved neste svangerskap. Lykke lykke til i denne prøveperioden, håper du er heldig og får klaff. Stor klem

Tusen takk jenter =)

Ble ikke noe sengekos i går kveld, så har ikke så store troen på denne pp`n - mannen har fått omgangssyken, kastet opp og skikkelig diare i går og i natt, stakkars mann!!! Ingen er jo så syke som dem når de først blir syke, hehe =)

Han har nok blitt smittet av jentungen på 3 år som fikk dette på torsdag, natt til fredag... Huff, håper bare at jeg styrer unna!!! Har ikke hatt noe slikt siden 1997, å kaste opp i ett svangerskap er noe heeelt annet...

Ha en strålende fin dag =)

Klems

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...