Nemi83 Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Har fått satt inn to egg, er på rugedag ni idag, startet og blø i går, tok en test idag tilig som viste positivt men det kan jo være EL sprøyta som slår ut! Dette er mitt tredje forsøk, har aldi sett utslag på testen før så jeg vet ikke hva jeg skal tro på. Kan det være slik at det ene egget har festet seg, og det er det andre som er på vei ut? Sisst gang hadde jeg også to egg og da blødde jeg mye med en gang, det gjør jeg ikke nå! Jeg blir helt matt av denne karusellen som aldri stopper:( Prøver så godt jeg kan og tenker positivt:) Noen som har vært i samme situasjon?
Rose69 Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Blødning kan bety mens, men det kan også bety graviditet.Så vent til du får vite HCG på blodprøven og ikke kast bort penger på dyre tester.Som kan forvirre deg ;-) Og som du skriver...det kan være EL sprøyta som slår ut..Det er altfor tidlig å teste nå (selv om det er fryktelig spennende og nervepirrende!) I know..etter 3 IAH og 5 IVF!Mange bortkasta penger på tester.GREM! Så j har sluttet med denne tidlige testingen.Nå stoler jeg kun på HCG'n) Jeg krysser fingre og ben foe deg,vennen!Og kanskje alle gode ting er 3? Det var det nemlig for meg ;-) Masse lykke til !!!!!!!!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Hei Nemi83! Uff, det er skikkelig slitsomt i slutten av rugeperioden, og alt topper seg jo når man begynner å få blødninger. Jeg begynte å blø selv i går, så jeg føler veldig med deg. Jeg har forsåvidt vært i den situasjonen at jeg har testet positivt på en dag med blødning, men det var på den dagen jeg hadde fått beskjed av legen om å teste. Jeg fikk positiv test på morgenen, men begynte å blø om ettermiddagen. Jeg fikk tatt en blodprøve samme dag, som viste hcg på 50, så legen mente da at jeg faktisk hadde vært gravid, slik at det jeg egentlig opplevde var en svært tidlig spontanabort (det kan jo også være at det bare ikke hadde fått festet seg godt nok). Hvis det er slik at du ikke har fått mensen for fullt, men bare har småblødninger, så er det fullt mulig at du er gravid, at ett eller begge eggene har festet seg. Men det er såpass tidlig i rugeperioden din at det nok heller ikke kan utelukkes at det er EL-sprøyta som virker inn og gir positiv test. Såvidt jeg vet kan den sitte i kroppen helt fram til rugedag 10, eller deromkring. Og det er jo også én av grunnene til at man normalt ikke tester så tidlig. Når det er sagt, så kan jo disse graviditetstestene i visse tilfeller slå ut hele fire dager før forventet mens, og jeg vet om folk her inne som har testet positivt på dag 9 eller 10, og som fremdeles har positiv test på testdagen og altså er gravide. Så selv om det er utrolig kjipt å høre, så tror jeg det eneste du kan gjøre er å vente og se hvordan dette utvikler seg. Du kan jo ta en ny test i morgen - hvis den fremdeles er positiv, så er det håp :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Må jo egentlig si meg helt enig med Rose over her, at det nok er best å la testene ligge fram til den dagen du egentlig skal teste/ta blodprøve. Så slipper du falske forhåpninger og unødvendige skuffelser på veien. Ikke alltid så lett, men :-) Jeg krysser fingrene!
Nemi83 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2009 Jeg er fullstendig klar over dette med testingen, men klarte ikke å holde meg unna i morges:) Så jeg får bare smøre meg med masse tålmodighet... Takk for noen greie svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå