*En rosa og en blå* Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Snuppa vår er ei lang og slank lita jente. Hun er 70 cm lang og veide 7 kg ved forrige veiing. Nå satte jeg henne på vekten i dag (vanlig badevekt) og da viste den 6,9 kg med bleie på... Helsesøstra sa at jeg ikke skulle stresse med det så lenge jenta var blid, fornøyd, aktiv og sov godt, og at det ikke gjorde noe siden hun har så god lengdevekst. Men nå ser det kanskje ut til at hun går ned i vekt (om badevekten vår er riktig, da), og jeg har jo ikke lyst til at det skal gå så langt at det går utover lengdeveksten hennes... Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å "fete" henne opp litt? Hun er småspist og ikke særlig glad i mat, så det hjelper jo ikke å gi henne mer mat. Men kanskje jeg kan gjøre den lille maten hun spiser mer næringsrik og fetende?
Lillegull og meg Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har også ei småspist jente på 7 mnd. Mat er noe hun egentlig aldri har vært interessert i, slik at hvert måltid har vært litt strevsomme. Men man kan jo ikke tvangsfore de heller. Så lenge de er friske og fornøyde, må man jo bare bare akseptere at de er småspiste. Selv om mamma veldig gjerne kunne fått inn noen ekstra skjeer. :-) Vi fikk beskjed fra hs om å tilsette litt smør (uten salt) eller olje i grøten, en ekstra skje mmepulver i flaska, eller røre inn litt avocado i middags maten! Gjerne også litt avocado som mellommåltid, da denne frukten inneholder MASSE kalorier. Etter at jeg begynte med dette har vekten gått gradvis oppover slik den skal. :-) Og jeg slapper mer av... Lykke til...
*En rosa og en blå* Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2009 Takk for tipset, Nina. Jeg har prøvd å blande avocado med banan og litt yoghurt, og det likte hun. Kanskje jeg skal prøve å blande det med flere ting også. Skal også prøve å huske på olje i grøten! Middag spiser hun ikke ennå... Kanskje avocado i grøten? Ellers så ammer jeg, så jeg kan ikke tilsette noe i melken, dessverre... ;-P Har begynt med drømmemåltid før jeg legger meg også nå, så jeg håper jeg kan få vektpilen til å peke oppover igjen snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå