Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Del Skrevet 22. mars 2009 fredag 06.02.09 hadde jeg store smerter under magen på høyre side. jeg valgte å ringe fastlegen for å finne ut hva det var. hun tok en sjapp undersøkelse og mistentkte at den kunne være blindtarmbetennesle. jeg ble sendt på sykehuse. de ville legge meg inn siden jeg var nesten i uke 36. jeg ble skrevet ut dagen etter fordi de fant ikke ut hva som var galt siden smertene var borte. mandag 09.02 dro jeg ut med min farmor. skulle hente festene til barnevognen. dro senere ut med min samboer på ikea for å handle en barnestol. men da jeg kom hjem syns jeg jeg varså våt i trusa. jeg vasket meg å tok på meg en ny hvit truse. etter en time var jeg våt igjen. med rosa veske. jeg måtte ringe inn på sykehuse, de ville at jeg skulle komme inn på kontroll. de mistenke at vannet hadde gått. da jeg kom inn ble de bekreftet. jeg hadde fått vannavgang. dette hadde jeg hatt hele dagen. så ble det innleggelse igjen kl 23. kl 4 hørte jeg propp å vanne fosset ut. 1,5 time senere startet riene. Tirsdagen var lang. riene var der å vi ventet på at noe skulle skje. jormorene ville gi meg pillen å starte med drypp. men det var ikke nødvendig siden jeg hadde fått 3 cm åpning. jeg fikk da beskjed om å gå meg turer slik at det kunne hjelpe igang. da kvelden kom hadde jeg fått 5 cm. de satt i gang dryppen. utrolig nokk gikk det 40 min å Lille Emilie kom til verden kl 23.07. Hun var 3510 og 50 cm. hode var 35. jeg hadde presset i 22 min. Det kaller jeg kjapp fødsel. Hadde gruet meg for mange timer med rier å pressing. Hadde kun et lite rift så jeg måtte sy et slite sting. Håper neste fødsel går like greit når den tiden kommer Tenk at hun kom en mnd før tiden. Hadde egentlig termin 13 mars. men jeg er gasnke sikker på at den terminen er feil. hadde jeg gått tiden ut hadde hunn vel vært 4,5 eller over 5 kg. oihoih... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139850605-kjapp-f%C3%B8dsel-en-mnd-f%C3%B8r-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå