Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hvordan gjør dere det? Jeg har sprinkelseng ved min side av senga. Og foretrekker at lillegutt sover i sengen sin, da sover jeg så mye bedre. Men nattammer annenhver til tredje time, og vi begge sovner stort sett bestandig av. Våkner en time eller to senere, og er så utrolig trøtt at jeg ofte ikke orker å løfte han over til senga si. Og noen ganger når jeg løfter han over så våkner han, og jeg må legge han til puppen på nytt! Så nå tenker jeg at jeg kanskje bare skal gå inn for å samsove. Dvs. at jeg må finne en bedre løsning enn sånn som det er nå. For nå deler vi dyne, og han ligger i puppehøyde. Det innebærer jo at dyna ligger litt under brystet på meg, og det blir jo kaldt! Dessuten ligger jeg dårlig også..
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg gjør akkurat det samme, bare at han bruker sin egen dyne oppi vår seng, rekommenderes i spedbarnsboken pga krybbedød. Når han var mindre så samsov vi for både meg og han duppet av under spisingen=) Men nå så sovner han sjeldent i vår seng etter han er ferdig å spise, så jeg lempar han over i sin egen seng og da sovner han der igjen. Jeg likte samsoving veldig godt, men nå virker det som han heller liker å sove alene...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Her samsoves det, og flisa ligger ved siden av meg, tett inntil, men med sine egne tepper. Har funnet ut at det beste er å legge henne med ansiktet litt høyere opp enn mitt, sånn at jeg kan ha dyna helt over meg og slipper å fryse. Funker utmerket!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Vi legger henne mellom oss, med puten mellom våre og hun har sin egen dyne. Når jeg ammer henne så kan det hende jeg sovner litt, men som regel våkner jeg til og legger henne på plass mellom oss igjen. Har noen gang lagt henne i sin egen seng også, om jeg vil breie meg skikkelig ut. Er ikke noe problem det, den er rett ved siden av sengen vår.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Her ligge vi tett inntil hverandre, men han har si ega dyna da. Nån gang ligg han på sia me handa på mæ, men som oftest ligg han på rygg å me handa å fotan filtra inn i mine om dokker skjønne :-) Kroppan våres forme sæ etter hverandre å d funka kjempe bra. Helt til han blei 4 mnd :-P Nu sove han best i si ega seng, for ellers ska han bare være go å stryke å kose me mæ, istede for å sove :-P Så æ lar han sove så lenge som mulig i si ega seng, mate bare våres før æ løfta han tilbake i si ega :-) Men når han rope på mæ å sir "mamma", høres faktisk sånn ut :-P Så får han komme å kose me mæ :-) Men før så sovna han me engagn han kom i arman mine, d gjør han ikke mere :-/ Ska bare styrke mæ i ansikte å kooose... :-P
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Jessunavn, e d nåt galt me tastature....D kommer på etterskudd, så blir skrivefeila :-(
Leer Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde også samme problem som deg at vi begge sovnet etter amming og dermed ble lillegutt bare værende i senga mi. Men jeg kan gi deg et tips som hjalp for meg hvis du egentlig helst vil at han skal sove i egen seng. Jeg måtte rett og slett slutte å ligge å amme, for da sovnet jeg bare. Så nå sitter jeg i senga, har fortsatt sprinkelsenga tett inntil vår seng. Så når han våkner tar jeg han over i vår seng, sitter i senga og ammer, og legger han over når han er ferdig. Det var det som skulle til for meg. I flere uker samsov vi pga at vi begge sovnet, og når jeg våknet så visste jeg at jeg skal jo amme snart igjen, så jeg gadd ikke løfte han over i egen seng. Men det hjalp helt å sette seg opp i senga. Etter det har vi ikke samsovet noen gang, (bare hvis jeg selv ønsker da for kosen sin skyld). Det var helt pyton de to første dagene å sitte opp i senga, i stedet for å ligge, men nå tenker jeg ikke på det i det hele tatt.
Prøver på nr 3! Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har også funnet ut at jeg må begynne å sitte oppe om natten og amme. Jeg sovnet hver gang lille gull ble lagt til puppen og våknet ikke før to-tre timer etterpå og da var det jo neste neste måltid. Begynte for første gang i natt å sitte oppe- helt forferdelig tungt å sette seg opp, men føler jeg har fått en bedre søvn og er mer opplagt i dag. Så må prøve å fortsette med dette!
Oktobermamma&princess-Z Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Hei :-) Her samsoves det som bare det. Vi har også sprinkelsengen hennes på min side av sengen, men den har blitt lite brukt, så den funker best som en oppbevaringsplass. Brukte den litt i starten, men pga litt hyppig nattamming i starten og det hver gang endte med at både mor og barn sovnet gikk vi gradevis over til samsoving. Dette funker fint for oss, både jeg og jenta sover bedre, og sover lenger sammenhengende, til og med pappaen sier han sover bedre når han vet at datteren ligger ved siden av han. Det som jeg ser kan bli et problem da, er at det skal bli vanskelig å avvenne henne og få henne i egen seng. Hun kan jo ikke sove med foreldrene for alltid.... :-) så vi tenkte vi snart skulle få henne over i egen seng. Hun er 5,5 mnd nå, så det blir vel et lite prosjekt samtidig som vi skal nattavvenne henne.
AO3 Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Vi samsover for det meste. Jeg har prøvd å ha ham i senga si også, men jeg sover mye bedre når han er på siden av meg, og nattammingen er enklere... Han sover i voksiposen sin (classic), det er utrolig praktisk. Han er alltid passe varm i den, og jeg unngår dessuten at han sparker av seg dyna si, eller forsvinner under dyna vår (200x220). Han har et klart definert sted å sove som jeg "husker" også i søvne. Vi har satt opp et par papp-plater slik at han ikke kan trille ut av senga. Nå som han har blitt litt større, må vi vel snart få tak i et par tynne treplater e.l. i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå