Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Duo!!! Størst bag. Største i Norge. Veier mindre. Mye finere. Elegant! Kombi er mer kjerringvogn. :-)
AO3 Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har ikke Simo, men en annen kombivogn. Jeg ville sett på hva du tror du får mest bruk for, uten å tenke på hva som er mer eller mindre "kjerring". Vi har brukt bagen MYE også utenom trillingen, og det er kjempegreit å ha mulighet til å bære en sovende baby inn i en lett og hendig kombibag. Prisen man betaler er jo at bagen blir mindre (i første rekke smalere), og vogna blir tyngre i og med at man har med seg sportsdelen hele tiden, men man får jo sjelden i både pose og sekk. Hvordan skal du bruke vogna? Bor du i byen, på landet? Når på året blir barnet født? Bor du i enebolig, blokk, hvor skal vogna stå parkert i forhold til inngangspartiet på huset ditt? Her på dib synes jeg det er mye "storbypreg" på barnevogndebattene, ikke alle de fancy storbyvognene passer så bra på hålka i Nordland, der vi bor, i alle fall.
AO3 Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Må bare legge til at Simo, uansett om det er duo eller kombi, er en veldig fin "hålkevogn".
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Jeg personlig synes kombi er mye finere enn duo.. Synes den ser bedre ut også.. Veldig kjekt med bag'n som man kan ta med inn om babyen sover eller skal sove når man er borte f.eks.. Vi brukte den mye i begynnelsen når han sov mye.. Vi fikk et stort november-barn, og bag'n ble aldri for liten..
Løven83 Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har en simo duo, jeg gikk mot vinter og ville ha en stor bag som jeg kunne bruke lenge med pose oppi.. Kombi bagen er litt mindre. Man kan knipse av bagen på duovognen og det er bærehanker på den også.. Vognen er samtidig lettere å trille enn kombivognen.. Dette er veldig smak og behag hva man liker...
siljeHelen Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2009 bor oxo i nordland. i et lite tettsted. vil ha ei go robust vogn. må jo ha ei som takler snyføret bra. kombivogna er 4 kg tyngre enn duo.
siljeHelen Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2009 er det vanskelig å sette på sportsedelen på duo vogna
MarihønaMedHvitveis Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Enig i at kombi er finere å se på, men den er forferdelig tung! solgte den etter 4 mnd, ikke sikkert jeg ville gjort det om jeg hadde valgt duo. Er det ikke bare å klikke sportsdelen på duovogna tro?
Løven83 Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Sportsdelen på duovognen er bare å klikke på ja
AO3 Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Løven83: Da jeg så ei barselgruppa buksere Simos duobag inn i huset, var jeg glad for at jeg hadde kombivogn! Duobagen er MYE større og tyngre! Det er pluss og minus med begge deler. Det er bare å sette seg ned og skrive en liste over hva man prioriterer og hva man har mest bruk for. Hva som er "best" avhenger helt av hvem man spør! Jeg har høst/vinterbarn, og har brukt kombibag i hele vinter. Med en saueskinnspose har det vært bra med plass, men det er ikke plass til en voksipose i min (Brio) kombibag. Tipper det er noe det samme med Simo også.
MarihønaMedHvitveis Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde ingen problemer med å få en voksipose i min simo kombi. Brukte den med voksi fra hun var nyfødt til vi solgte vognen ved 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå