Gå til innhold

sminkefjerner. hvilken bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker Dermalogica sin Ultracalming cleanser, den er veldig god til å fjerne øyesminke med også, ellers brukte jeg Lancome sin Bifacil øyesminkefjerner før og den er også bra. Man kan fint bruke sminkefjerner med olje i om det er det huden "trenger". Men, det bør helst være naturlige oljer og ikke billige industrifremstilt.

mener du sminkefjerner til maskara på øynene?

iallefall bruker jeg loreal sin som selges på rema.

vasker ansikt hver kveld med biotherm sin ansiktrens (kjøper 400 ml lysegrønn flaske på taxfree som holder ca 6 mnd ++ og tonicvann.)

når jeg skyller av i ansiktet tar jeg alltid masse vann på øynene og bruker pekefingrene på øyevippene som om jeg tar på maskara, da går det meste av maskaraen vekk. når jeg er da ferdig med det, tar jeg en bomullspad og tar vekk det siste griset rundt øynene med loreal sin sminkefjerner.

Jeg bruker Mary Kay sin Oil Free Makeup Remover til å fjerne øyensminken med. Den er kjempegod!

Grunnen til at man ikke skal ha sminkefjerner med olje i, er at huden absorberer oljen. Dersom du bruker sminkefjerneren hver dag, klarer ikke huden kvitte seg med den overflødige oljen den har absorbert, slik at den i stedet legger seg som poser under huden. Mary Kay sin sminkefjerner inneholder derfor silikon i stedet for olje, den trekker ikke inn i huden. Jeg tørker bare over med en våt bommuls-pad etterpå, så går silikonen bort.

For resten av ansiktet bruker jeg Mary Kay sin 3-i-1 rens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...