Gå til innhold

vendbar 3hjuling: ABC design rodeo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til denne vogna:

http://www.barnevognguiden.no/abc-design/abc-design-rodeo-lemon.html

eller denne:

http://www.britax.se/Vigour3_08.htm

Jeg ønsker meg 3 hjuling med vendbar sittedel og en grei størrelse på baggen. ABC vogna har en bag på 76 cm, mens Britax er 80 cm. Hvor stor bag trenger man egengtlig? Har termin i begynnelsen av august så barnet vil jo være ganske stort til vinteren og da må det være plass til vinterpose i baggen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med disse, men vil tipse deg om å sjekke ut koelsta latinique. Sjekk koelstra.com De er lunere enn hva det ser ut som på bildet.

Skrevet

Takk for tipset. Jeg får ta en titt på den =) Syns det er vanskelig å bestemme seg for vogn!!

Skrevet

Har ikke noen erfaring med den, men etter og ha lest masse på nett (fortrinnsvis utenlandske sider, siden det er få som har denne i Norge) har vi i grunn bestemt oss for ABC design. Er nok den samme vognen som du har link til der, bare den nye versjonen. Blir å bestille base til bilstol fra Tyskland for den har de ikke Norge, og trolig bestille vogna og bilstolen her i Norge (tenker det kanskje er lurt om det skulle bli snakk om reklamasjon) www.rudo.no s. 19

Skrevet

fantasia.. va har du lest om den vogna da?

Hvordan er den i sammenligning med andre?

Og det var mange vogner på rudo side 19. Skal du ha Turbo eller den på venstre side. Og tre eller fire hjul?

Skrevet

Jeg har også lest masse på nettet og de fleste virker veldig fornøyde med ABC design. Det samme gjelder den Britax, men den får du nesten ikke tak i i Norge. Og som du sier er det greit å ha kjøpt en vogn i nærheten med tanke på reklamasjon.

Men tenker du da å kjøpe den nye versjonen? den turbo? ser ut som liggelengden i både sportsdelen og bagdelen er litt mindre. Syns jeg så at baggen til den Turbo er 71, mens den Rodeo er 76!! Vet ikke hvor lang bag man burde ha jeg altså, men tenker man trenger litt plass til vinteren. Likte designet på den Turbo bedre da...hmmm, vanskelig.

Skrevet

Tenkte egentlig på rodeo, men liker sittedelen på turbo bedre. Og bagen på rodeo... Og er jo litt viktig at det er god plass i bagen, men hvor stor bag en må ha er vanskelig å si... Vanskelig ja. Var egentlig fast bestemt på denne, var så deilig å ha bestemt seg. Men etter å ha lest innlegget ditt har jeg sittet og sett en del på Britax, virker veldig bra den også. Liker at den virker litt mer dyp på sittedelen, med tanke på at ungen sitter litt lunere i dårlig vær, også var det positivt at en kunne ha isofix på den. Men designet ar kanskje litt kjedelig, for vil nok i tilfelle gå for den svarte siden dette blir den førstefødte... Hmm, veldig vanskelig dette. Og vi som egentlig hadde bestemt oss;) Får høre med samboern når han kommer hjem!! Rop ut om du finner ut av noe lurt da, virker som vi har lik smak når det gjelder vogn :)

Skrevet

Ja det ser absolutt ut som vi har samme smak. Akkurat nå føler jeg at jeg vil gå for den ABC rodeo, men i morra kan jeg ha ombestemt meg. Men jeg syns den er finere, samt at den kan fåes i nærheten med tanke på reklamasjon. Jeg klarer ikke helt å finne ut om sportsdelen kan legges ned i full liggestilling. Vet du noe om det? Tror jeg skal ta meg en tur i butikken i morra og spørre litt om den.

Skrevet

På barnevogndebatten her inne er det både folk med barn i magen og utenfor så et kjempefint sted å få tilbakemeldinger :) Gleder meg til å høre hva du ender på... Har begynt med stellebagforskning jeg nå. Må jo ha et et prosjekt.

:)

Skrevet

Å nei er det noe å? Huff det er da så mye man må bestemme seg for, hehe. Ikke lett når man er så ubestemmelig =) Veldig usikker på vogn. Jeg var frista til å slå til på den bebe confort vogna, men min kjære var ikke helt sikker på den, så da får vi lete videre.

Skrevet

Dere kan se vogna in real life på Babykos i Sandvika... :) Der har de også nye Easywalker om den skulle være av interesse. Veldig flink dame der. De vi kjøpte vogna av begynte nesten å gråte da de sa hadet til den så godt tegn for oss :D

Håper du rekker det i morgen :)

Skrevet

Jeg svarer GJERNE på dette inlegget.. :)

Kjøpte denne vogna i Polen på ferie da jeg var gravid (Abc design, lemon/rodeo)..

Brukte bagen i godt og vel 6-7 mnd fram til sommeren kom og gutten min ville se mer av verden :)

Sittedelen er helt genial, 3 stillinger, og med en kjempe praktisk bøyle-sak til å sette foran så babyen ikke bare hopper ut. Den har også 5 punkt sele.

Bagen er romslig og deilig, og med en liten lomme der barnet har beina. Den løftes også opp etter "hetta" på baggen, noe som gjør den lett og deilig å bære, hvis man må det.

Romslig og god plass under vogna, og KJEMPE positivt at man kan snu sete begge veier! Det svingbare hjulet er lett å trille i og med at det er så stort, og vogna er i seg selv en lett-vekter vil jeg si! Kjennes veldig deilig ut å trille!

Null problem å legge den sammen, og tar minimalt med plass!

Gutten min er nå 16 mnd gammel, og han både sitter og sover i den enda (i sportsdelen selvfølgelig, da baggen nå er for liten).

Kunne IKKE vært mer fornøyd med vogna, angrer ikke et sekund :) Denne blir værende i hjemmet!! :)

Anbefaler på det sterkeste!

Skrevet

..Glemte også å svare på sp.målet ditt ang. størrelsen på baggen, siden du mest sansynlig kommer til å bruke baggen om vinteren.

Baggen er stor og romslig iforhold til hva den ser ut som! Jeg brukte den i godt over 6-7 mnd, med saueskinn og voksipose og alt inni - null problem!!

Gutten min på 16 mnd kan enda ligge oppi der til nød, med litt bøyde bein selvfølgelig, men den er bred og god!

:)

Skrevet

Dette høres jo helt supert ut. Det er så godt å få tilbakemeldinger fra noen som virkelig har prøvd vogna. Nei, nå nærmer det seg et innkjøp av ABC design rodeo her =)

Skrevet

Takk for tips. Jeg står mellom denne og Koelstra Latinique. Den også virker veldig genial. Fått mye skryt og kan ha sportsdelen begge veier.

*tenker hardt* Heldigvis god tid ennå ;)

Skrevet

Bare hyggelig :)

Vil også si at jeg tror Babyproffsen på Nordbyen i Sverige kan være en leverandør av Abc Design, Rodeo.. De selger hvertfall tvillingvogna til Abc Design, Zoom.

Tror ikke det skal være umulig å bestille Rodeo'n der! Jeg ville hørt med dem! ;)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Er det noen som vet om butikker i Stavanger området som har ABC Design, Rodeo og eller Britax VIGOUR 3+?

Evt noen som har en jeg kan få se på? :)

Jeg synes også diisse vognene virker bra, men vil gjerne prøve dem litt før vi evt bestiller på nettet.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har også sett litt på denne. Virker vedldig fristende å kjøpe en slik, men er den noe særlig lun da? Jeg kommer til å bare trenge sportsdelen, og den ser fin ut til sommeren, men jeg kommer til å ville bruke den til høsten og vinteren, og den kalesjen ser ikke noe lun ut. Mulig jeg tar feil???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...