Gå til innhold

Luftsmerter hos baby på ca 3 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på ca 3 uker sliter sånn med luft... tror ikke det er kolikk, for varer ikke så veldig lenge om gangen, men det er ganske ille når det står på...

Prøver å ta henne opp i løpet av måltidet for å få henne til å rape, men hun er ikke særlig flink til det... stort sett må vi gi oss uten å få frem rapen...

Når hun da først har fått kjempevondt i magen, setter hun i gang med raping og promping... Da raper hun sånn at hun nærmest brekker seg, og nesten mister pusten... blir helt blå på leppene...

Noen andre som har erfaring med dette? Noen tips å komme med? Er fryktelig ekkelt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffameg, ikke noe særlig :(

Du kan prøve å amme henne sånn at hun sitter mest mulig oppreist, det han hjelpe. Og når hun først har fått vondt i magen kan det være godt å bli bært på magen, eller ligge på fanget på magen med en hånd under magen hennes.

Skrevet

Prøver at hun sitter mest mulig oppreist når jeg ammer ja, syns egentlig ikke det hjelper noe særlig.

Hun liker seg heller ikke på magen når hun har vondt, er egentlig ganske hysterisk uansett hva vi gjør...

Virker egentlig ikke som hun svelger noe særlig med luft mens jeg ammer, men det gjør hun jo tydeligvis...

Skrevet

Kan gjengi de rådene jeg har fått på helsestasjonen for samme problem:

-La babyen sitte litt mer oppreist under måltidet.

- Minifom fra apoteket

-amme te som du drikker

-fennikel te som du drikker

Ble fortalt at man kunne også gi en teskje lunken te til babyen.

Har noen vist deg forskjellige teknikker for å få frem rapen? Jeg får alltid frem en rap når jeg reiser meg raskt opp med babyen og han får litt press på brystet fordi jeg klemmer han litt hardt da. Her må man prøve seg frem med babyen sin. tok lang tid før jeg fant ut hvordan jeg lett kunne få ut rapen. Ikke alltid det går her heller.

Når babyen har vondt og har luft i magen kan du dytte bena oppunder henne. Da kommer luften ofte lettere ut. Du kan også sette babyen i en bøtte med passe varmt vann, da får den bena trukket oppunder seg og det lindrer.

Det var det jeg kom på akkurat nå. Hadde det sånn selv og det er utrolig slitsomt for dere begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...