Gå til innhold

Noen her som har mops?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger masse grunner til hvorfor jeg burde skaffe akkurat denne rasen:) de er jo så flotte, men er ikke så veldig kjent med de:) lurer også på hvor mye tid man trenger om dagen når man skaffer valp..

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje du skulle lest litt inne pa Canis.no. Mops er pa vei til a bli den nye "in" hunden og det kan fore til useriose oppdrettere. Lese om rasens gemytt om det passer din livstil og vaeremate. Valper krever mye tid, skal jo bli kjent med deg og det nye bostedet. kan ikke vaere alene hele dagen, ingen Cafè besok etter jobb/skole der i garden nei!!

Skrevet

Jeg har en mopsegutt på snart 5 år. Han er en drøm å ha i hus så jeg vil så absolutt anbefale denne rasen til alle. For å nevne noen positive sider(med min ihvertfall):

-Herlig lynne, lykkelig bare han får være med på det som skjer.

-Utrolig snill, kan stikke ham på øyet uten at han gjør en flue fortredt.

-like fornøyd med korte som med lange turer

-klovnete oppførsel, jeg ler av ham flere ganger for dagen

-røyter lite

-størrelsen gjør det lettere å ta ham med uansett hvor vi skal

-hos oss er han ett fullverdig familiemedlem

-aldri gneldrete

-utrolig lett å oppdra

Kunne fortsatt i det uendelige, men kanskje bedre om du spør om det er noe konkret du lurer på :)

Klem fra mopsefrelst

Skrevet

Vi har hatt mops i mange år fra jeg var liten av. Er en veldig kjekk rase. Trenger mosjon selvfølgelig, men ikke all verdens mye. Er rolige inne, ikke gneldrete slik andre småhunder ofte er, lite pels stell og veldig omgjengelige og sosiale.

Les gjerne mer om rasen på www.canis.no

Skrevet

Vær obs på helseproblemene som finnes i denne rasen, og kjøp fra seriøse oppdrettere!

Kontakt raseklubben og valpeformidlerne der.

Skrevet

jeg lurer egentlig ogs¨på om det funker å ha valp i leilighet.. tenker på når man skal trene de til å gå på do ute. blir det veldig omstendig? kan man forresten ha full jobb med valp? hvor lenge kan en valp være alene? bør man da ha den i bur eller fritt i huset?

Annonse

Skrevet

Vi bodde i blokkleilighet da vi fikk mopsen vår. Pottetrening foregikk på akkurat samme måte som i hus, bare at vi måtte innom heisen før vi var ute :) Syns ikke det var mer pes, litt stress må påregnes mens dem gjøres husrein uansett hvordan man bor :)

Ta deg en uke eller 2 fri når valpen nettopp er kommet i hus, la den gradvis bli vant til å være alene. Full jobb går helt fint, de fleste har det i dag og hunder har faktisk ikke mye til tidsperspektiv er jeg blitt fortalt. Sørg for at hunden har vært på do og har vann mens du er borte så går det nok bra skal du se.

Jeg har alltid hatt min fritt i hus, men det er selvsagt en smakssak. Min sover stort sett når han er alene :)

Skrevet

Går fint å ha hund i leilighet, men det blir mer omstendelig ja, særlig om du må ned noen trapper.

Du kan ha full jobb med valp, de fleste har jo det, men jeg ville anskaffet valp i en ferie, for det å være alene hjemme må trenes på, ellers risikerer du en hund med separasjonsangst.

I begynnelsen bør en liten valp ikke være alene mer enn noen minuter om gangen, så øker man på etterhvert. Men vær klar over at om du da skal være borte lenge, så må du tåle tiss og bæsj inne.

Jeg synes ikek noe om å ha hunder i bur, for de trenger å røre på seg, skifte liggestilling og regulere temperatur. Men det er lurt å begrense området for en liten valp, samt valpesikre- dette er som å ha en liten unge, de skal teste ut alt, spise på alt og holder på. Du kan lage til et eget rom som du fjerner alt farlig fra osv, eller du kan kjøpe kompostgrinder på Biltema og begrense plassen litt.

Vær klar over at det å ha valp er myyye jobb, de skal trenes, sosialiseres, ha selskap. De tisser og bæsjer, biter og tygger på ting, og trenger masse oppmerksomhet og tid. Det er ikke uten grunn av vi sammenligner det å ha valp med å være i 'ammetåke':)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...