Prøver på nr 3! Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har så langt ligget nede og ammet om natta, men i det siste har jeg sovnet både under drømmemåltid og nattamming. Det fører til at lille gull får massevis av bonustid (hehe) og jeg får vondt i nakke/skuldre dagen etter. Har tenkt å begynne å sitte oppe, men synes ikke det er noe behagelig for ryggen. Hvordan sitter gir dere mat om natta? Lener dere ryggen inntil noe? Tips taes imot med takk!!!!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Sitter kun på sengekanten nå, men frem til jenta var rundt 3 mnd. satte jeg meg inntil hodegjerdet på sengen med pute i ryggen og dyna som støtte under henne. Hva med en ammestol på soverommet?
-trollemor- Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 hadde samme problemet her, om natten tok jeg henne i sengen med meg og jeg sovnet inn og våknet med henne ved siden av meg. Var stiv og støl i lang tid, pga sover ikke godt og ligger heller ikke godt når hun ligger ved siden av meg i sengen. Nå har vi flyttet henne på eget soverom, for en uke siden idag. Og satte da en stol inn på rommet, der sitter jeg nå om natten og ammer. Tungt når man er så trøtt om natten, men best at jeg bare kan legge henne over i sengen hennes når hun er ferdig . har jo lyst å nattavvenne henne, men vært en liten forskjølelse her sånn avogpå siden tirsdag.
MarihønaMedHvitveis Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Jeg satt i starten, hadde da en ammepute i ryggen, satt opp mot hodegjerdet. Har gått over til ligging nå, mye mer behagelig!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Jeg sitter i skredderstilling, med dyna brettet dobbelt under armene mine. Også lener jeg med inntil hodegjerdet. Har en ekstra pute i sengen for tiden sånn at jeg kan ha litt ekstra støtte i ryggen når jeg ammer. Sitter lett tilbakelent og ganske så behagelig. Kjenner igjen det der med å sovne. Alt gikk i ett i den perioden og jeg følte ikke at jeg fikk noe god søvn og knøttet var veldig urolig. Det ble bedre av å være litt streng med meg selv under ammingen. Dette har ihvertfall fungert bedre for meg, har enda ikke klart å sovne sittende mens jeg ammer.
babyfrøken *mamma* Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg sitter alltid når jeg ammer om natten, begynte med at hun gulpet mye mer når vi lå, og nå er vi liksom best på sitting ;o) Jeg har en sånn Tempurpute pluss en vanlig pute lent opp mot hodegjerdet i sengen under amming. Har en ekstra pute liggende i fotenden min, som jeg bare setter på plass når jeg løfter opp henne. Hadde nok ikke orket sitte på sengekanten nei, hadde enten fryst ihjel eller brukket ryggen av det ;o)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har nattammet i fire år i strekk nå, så har litt erfaring Jeg ble også stiv, men det har gått seg til etter som baby blir litt større, og jeg har jobbet med å finne en stabil og komfortabel stilling. Vi samsover, så vi sovner som regel ved amming...
Elsker jenta si<3 Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Jeg går på stuen og setter meg i godstolen og ser på tv mens jeg ammer:P Ser ut til at jeg er den eneste som forlater soverommet:P
En snupp - og en knert i magen Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Det gjorde jeg også i starten, men da hun ble større (2-3 mnd.) våknet hun sånn til av det at jeg fant ut at det beste var å ikke forlate soverommet
MintCondition Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ligger når jeg ammer, og sovner stort sett idet han tar godt tak i pupp nr 2 Ble stiv og støl i begynnelsen, men nå har det gått seg til (han er snart 3 mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå