Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gammelt var barnet ditt da det begynte med grøt?

hva starter dere med?

hvor mye ga dere, og hvordan, og med hvor mye økte dere?

skal man gi vann til grøten? hvis ikke, når begynner de små med vann?

noen "feller" å gå i? noe jeg absolutt IKKE må gjøre?

hvor lenge etter grøten startet dere med middag?

jeg har en gutt som eeeelsker grøt og vil ha MER! men har akkurat starta med en type nå og er så usikker på hvor mye jeg skal gi.... han er straks 5 mnd...

ja, er nybegynner på dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte da han var 5,5 mnd. Begynte med maisgrøt. Første dagen gav vi en t-skje pulver, neste dag 3 skjeer, så 6-7 skjeer osv. Gav nesten full porsjon i dag, en uke etter oppstart med grøt.... Vi begynte å gi grøt på formiddag, for da er han opplagt og våken noen timer. I går flyttet vi måltidet til kveld. Har tilbudt ham vann på flaske til grøten, men han har ikke drukket stort. På formiddag har jeg ammet, stelt ham og så gitt grøt. Kommer til å gjøre det slik når han etterhvert skal få grøt til lunsj. På kvelden gir jeg grøt, steller ham, og ammer før legging.

Har tenkt å introdusere middag i løpet av uken som kommer. Da har han fått grøt i ca 10 dager, og ikke hatt noen problemer med det... Han har også smakt på litt fruktmos, sviskemos, og banan.

Ellers er jeg nybegynner selv, så vet i grunnen ikke om noen feller ;-) Har forrresten en gutt som din; han er kjempeinteressert i mat, gaper høøøøyt, og spiser til det er tomt.... Og han strekker seg etter min mat hvis han sitter på fanget mitt mens jeg spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...