Gå til innhold

~~~~er det mange som har lykkes på 1 IVF forsøk her?~~~~

★tøysekroppen&prinsene★

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg lyktes på første forsøk og venter tvillinger.

Sjansen for å lykkes er vel ca like stor enten det er første eller andre forsøk..eller 3..?? Men det kommer vel sikkert an på diagnose- hvorfor en sliter med å få barn i utgangspunktet. Jeg feiler ingenting, men tok et IVF forsøk pga av at jeg er singel og trengte donor.

Lykke til om seks måneder !!!

åå gratulerer!:) så flott da!:)

har kranglete eggledere for å si det sånn så det er mitt problem:( men har en gutt fra før på 10år.er 28 år..så det påstås at sjansene våre er store så gjenstår det bare å se da;)

takk fro lykke til! men håper ikke vi må vente så lenge som seks mnd..minst tre sa damen så håpe vi kommer til fort:):) men er vel ikke første pri siden jeg har ett barn fra før om jeg forsto det rett?

lykke til videre i svangerskapet og som tvilling mamma:):)

Hei tingtartid!!:)

Det er er en veldi spennende tid du har foran deg, håper du slipper å vente så lenge som 6 måneder da...Jeg har holdt til på Riksen, er utrolig fornøyd med hele prosessen der...Supersøte leger og sykepl. og jeg har blitt godt ivaretatt hele veien.

Jeg og mannen min har en jente på 8 år, som vi uten problemer greide å lage på egenhånd på første forsøk uten prevensjon.Men ønsket om nr 2 har dessverre ikke blitt oppfyllt i løpet av flere år som iherdige prøvere.

2 Pergotimekurer og Ovitrelle eggløsningsprøyte uten hell.Laparoskopert uten betydelige funn..mannen tilfrdsstillende sædprøver og ellers ingen andre gale funn..Så uforklarlig sekundær infertilitet er diagnosen.

Legene¨på Riksen har hele tiden sagt at vi har gode odds for å lykkes med IVF, både fordi de ikke finner årsak til barnløsheten og det at jeg har vært gravid en gang før i mitt liv(fødte jente i 2000),helt ukomplisert.

Så nå sitter jeg her...gravid som bare det etter 1 IVF-forsøk!!Ved egguthentinga 4 mars fikk de ut 7 egg, men kun ett ble befrukta. Men det ene befrukta egget var iflg lege og laben et perfekt og flott egg!

Satt inn egget 6 mars, og allerede på rugedag 9 fikk jeg pos test!!!Er i dag uke 4+4.Veldig tidlig enda, mye kan skje, men jeg har endelig blitt gravid!!!Nesten ikke til å tro!!!!Så nå nyter jeg den enorme trøttheten, småkvalmen og de ømme puppene med glede!!

Masse lykke til og håper ventetiden går fort!!:)

Hei:-)))

Jeg ble gravid på første forsøk, men hadde først en avbrutt runde som ikke førte til innsetting av egg. De målte folliklene mine feil og tok eggene for tidlig. Runden etter gikk alt som det skulle og vi fikk satt inn 2 egg og venter en liten jente om 8 uker. Siden vi ikke fikk satt inn noe første runde så regnes ikke den som forsøk.

Jeg hadde trodd og håpet at det hele skulle bli rimelig enkelt og greit, men skjønte fort at det var mange ting som skulle klaffe. Men jeg synes vi har vært kjempeheldige. Jeg begynte på spray 5 mai i fjor og venter baby 20 mai i år. Er ikke noe å si på det synes jeg:-)))

Jeg har PCO og min mann har trege svømmere.

Håper du slipper å vente så lenge før dere er igang. Husk at våren og sommeren er den tiden på året vi er mest fruktbare.

Ønsker deg masse lykke til i prosessen og håper det klaffer på første forsøk:-)))

Annonse

Vi lyktes på første IVF. So far, so good i hvert fall.

Men så vet de heller ikke egentlig hvor nedsatt fertilitet jeg eventuelt har, siden vi er homofile og ikke har hatt veldig mange inseminasjonsforsøk. Ble anbefalt å gå på IVF ganske kjapt pga endometriose og lutealfasetull, men det er jo vanskelig å si om vi hadde mislyktes etter et par inseminasjoner til.

Her satt det ved første forsøk!!

Jeg fikk beskjed om at ved hvert forsøk er det ca 30% sjanse for å lykkes, men at litt over 60% ender opp gravid i løpet av sine forsøk. Og de fleste trenger mer enn ett forsøk? Det vil jo si at sjansen øker for hvert forsøk?? Det er jo blant annet vanlig å sette inn ett egg ved første forsøk og to ved andre, så da vil vel sjansene øke automatisk??

Føler jeg tenker ganske logisk....men tenker mange rare tanker for tida, så bare korriger meg hvis jeg tar feil...hehe.

hei dere!:)

tusen takk for alle de flotte svarene deres..er virkelig optimist nå!!har jo også vært gravid før og har ett barn på 10 år...eggl.som er probleme så sånn jeg har forstått det er sjansene våre gode:))

satser på at til neste sommer kommer kjærlighetsbarnet vårt:):)

pysekatten: du har vel vært her inne lenge?mener å huske det nicket..på bli gravid da..er så kjekt at det endelig klaffer for dere alle:):)

nå vneter jeg bare på tr for denne gang..er bare 9dpo men fikk en flekk blod i trusen igår thats it men det murrer i magen min:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...